Gå til innhold

P-ring VS. Loette

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har fått meg kjæreste, og i forbindelse med dette ønsker jeg å benytte meg av prevensjon i tillegg til kondom for å være på den sikre siden (og etterhvert uten kondom også).

Jeg har gått på Diane før mot kviser, og jeg reagerte kraftig på dem. Kroppen min ble full av vann, brystene mine ble større og jeg hadde kraftige humørsvigninger + kraftige menssmerter. Det eneste positive var at kvisene på ryggen forsvant, men ellers var alt bare jævlig.

Er ett år siden jeg sluttet på disse, og kroppen min er tilbake til det den var. Etter samtale med legen i går fikk jeg utskrift på både P-ring og Loette (lavere dose hormoner), og jeg har lest meg opp på begge, men er likevel veldig usikker. Legen sa jeg kunne prøve ut begge deler utfra hva som passet best for meg, men anbefalte P-ring da de gir minst hormenelle bivirkninger. Samtidig hørtes P-ring ekstremt knotete ut og jeg er redd for at kjæresten min merker den når vi har sex.

Jeg er generelt livredd for å bli "lubben" igjen da jeg har slitt lenge med spiseforstyrrelser.

Deres erfaringer?

Anonymous poster hash: 190dd...178
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo veldig individuelt, men jeg går på loette og jeg er storfornøyd! Ingen kviser, vektøkning, humørsvingninger eller noe negativt egentlig :) Har ikke prøvd noe annet så vet jo ikke om jeg bare er heldig der, men hvis du husker å ta pilla hver dag er p-piller veldig greit!

Skrevet (endret)

Jeg går på loette. Kvisene forsvant, ingen vektøkning men jeg får humørsvingninger!

Endret av Heishåps
Skrevet

Jeg hadde absolutt ingen bivirkninger av Loette før jeg etter noen års bruk begynte å få mellombløndinger hele tiden. Men dette er jo veldig individuelt da!
Når det gjelder p-ring har jeg to venninner som har brukt dette og i følge dem merkes ikke ringen under sex. Men hvis din kjæreste skulle gjøre det så kan du jo bare ta ut ringen akkurat mens dere har sex. Du kan søke opp pakningsvedlegget og lese mer om dette.

En annen ting med p-ring er at den kan være vanskelig å få tak i. Mine venner klagde over at apotekene her i byen alltid var utsolgt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var veldig fornøyd med p-ring og veldig misfornøyd med Loette. På Loette mistet jeg sexlysta. P-ringen gikk jeg på uten noen problemer i ti år.

Anonymous poster hash: b9976...11d
Skrevet

Merker ingen bivirkninger med Loette, har gått på de i 5 år. Eneste negative er at jeg ikke kan "hoppe over" mensen mer enn 1 gang før jeg får mellomblødninger. Og at puppene mine konstant er harde. Det siste er egentlig et pluss, da det nesten ser ut som om jeg har silikon.

AnonymBruker
Skrevet

Merker ingen bivirkninger med Loette, har gått på de i 5 år. Eneste negative er at jeg ikke kan "hoppe over" mensen mer enn 1 gang før jeg får mellomblødninger. Og at puppene mine konstant er harde. Det siste er egentlig et pluss, da det nesten ser ut som om jeg har silikon.

Ugh, harde pupper er jo bare vondt å ha... I hvert fall i 5 år!

Tror jeg går for p-ring, men vil gjerne få flere innspill! :)

Skrevet

De er ikke vonde, kjenner bare at de er litt hovne :) Hvis de hadde vært vonde hadde jeg skiftet ppiller med en gang. Synes faktisk det er kjipt den uka jeg har mensen og hardheten går bort.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Tja. Jeg fikk færre bivirkninger av ringen enn av loette. Men jeg fikk mye utflod av ringen, og etter noen år veldig vondt ved sex (selv om jeg alltid tok ut ringen), så jeg mistenker at den "irriterte" kroppen.

Du må bare prøve deg frem, det varierer så mye fra person til person. :)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke brukt loette, bare andre p piller og ring er det beste jeg har prøvd.

Anonymous poster hash: ef078...18d

AnonymBruker
Skrevet

Funker det bra å hoppe over mensen når man går på P-ring da?

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Funker det bra å hoppe over mensen når man går på P-ring da?

Jada.

AnonymBruker
Skrevet

Da bestemmer jeg meg for å prøve ut P-ring! Er litt nervøs for at kjæresten kommer til å synes at det er litt rart, men jeg er ganske redd for piller. Uansett, det kan ikke være verre enn Diane sine bivirkninger...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk blodpropp av P-ring, så jeg ville ikke valgt den eller andre prevensjonsmidler med østrogen om jeg kunne valgt på nytt. Heller ømme pupper og vektøkning fremfor alvorlig sykdom.

Anonymous poster hash: bb672...aa1
AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner tenker nok at p-plaster og p-ring påvirker kroppen mindre enn p-piller. En ny, dansk undersøkelse viser at dette ikke stemmer. P-plaster og p-ring gir ikke mindre risiko for blodpropp enn p-piller.

Tvert imot: P-plaster og p-ring gir dobbelt så høy risiko for blodpropp som de «snilleste» p-pillene Microgynon og Loette.

http://www.nrk.no/livsstil/p-plaster-er-ogsa-helsefarlig-1.8157052

Anonymous poster hash: bb672...aa1
AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg ekstremt usikker...

Skrevet

Er ett år siden jeg sluttet på disse, og kroppen min er tilbake til det den var. Etter samtale med legen i går fikk jeg utskrift på både P-ring og Loette (lavere dose hormoner), og jeg har lest meg opp på begge, men er likevel veldig usikker. Legen sa jeg kunne prøve ut begge deler utfra hva som passet best for meg, men anbefalte P-ring da de gir minst hormenelle bivirkninger. Samtidig hørtes P-ring ekstremt knotete ut og jeg er redd for at kjæresten min merker den når vi har sex.

Jeg er generelt livredd for å bli "lubben" igjen da jeg har slitt lenge med spiseforstyrrelser.

Hvis du er redd for at han skal kjenne den når dere har sex kan du ta den ut. Jeg TROR den kan være i ute i 3 timer.

Tror selve teknikken på innføring går på øvelse. Har en del venninner som har ring og de har flere forskjellige måter å sette den inn på

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Hvis du er redd for at han skal kjenne den når dere har sex kan du ta den ut. Jeg TROR den kan være i ute i 3 timer.

Tror selve teknikken på innføring går på øvelse. Har en del venninner som har ring og de har flere forskjellige måter å sette den inn på

Ja, det kan være ute i tre timer hver dag.

Enkel å sette inn.

Skrevet

Bruker p ring og sexlysten min er HØY :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...