Gå til innhold

uengasjert barnefar ved samvær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg snart som et ekko her inne, men; har du prøvd å snakke med han om dette?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så var vi der...

Kanskje har kondomet sprukket. Kanskje har hun gått på pillen og slurvet.

Poenget er - mennesker har sex uten at reproduksjon er formålet, og de fleste moderne mennesker aksepterer og anerkjenner dette, og det gjelder både menn og kvinner. Dersom det forekommer har kvinnen et valg dersom hun ikke vil bli mor. Det har ikke menn. Oppegående kvinner tar hans ståsted i betraktning i valget om å beholde, men noen få ofrer det ikke en tanke - og blir i neste runde skuffet om han ikke fungerer som en "pappa".

Menn er pliktig å betale for sitt avkom, men ingenting utover det. Så enkelt er det og det skal man tenke over når man står overfor en uplanlagt graviditet.

Anonymous poster hash: 1e2dc...132

Nei, vi er ikke der.

Poenget er at man i utgangspunktet bare kan stole på seg selv, og handle deretter. Velger man å stole på noen som sier at graviditet ikke oppstår fordi de allerede er beskyttet, så vil det alltid være en mulighet for at man blir ført bak lyset og står der uten beslutningsmyndighet.

Skrevet

Har prøvd å snakke med han om det, men konfliktsky som han er sier han lite og forsvarer (!) det med at han ikke sitter på mobilen heele samværet da.

AnonymBruker
Skrevet

herregud...! DET FINNES FLER AV DERE!!!! :frown:

La han få samvær alene med ungen alene vel...! Kanskje det er litt ekkelt når du er i samme rom? Det synes hvertfall min bror det er, blir ikke det samme å bli overvåket av mora til barnet. Blir ikke kjent med barnet sitt på den måten. :ironi:

Jeg har ikke sett niesa mi mer enn 4 ganger på 1 år pga hun ikke kan la ungen være uten henne i 2 timer engang. Jobben min forhindrer meg fra å kunne ta meg 2 timer fri for å bli med på "samværstimene", og de 4 gangene jeg har vært med har vært så ufattelig kleine at jeg ikke har ord.

Men hva skal man gjøre? Det er ikke barnet mitt som blir født med "knuste kneskåler". :)

Anonymous poster hash: 9ae4e...d1e
Skrevet

Er enten i en annen etasje av huset, på butikken, på besøk eller i hagen når det er samvær. Men I løpet av samværet må jeg av og til gjennom stua for å hente noe osv, eller går forbi stuevinduet. Da er det ikke så vanskelig å legge to og to sammen, når han ligger med beina i sofaen å trykker på mobilen HVER gang jeg får øye på han.

Så nei, er nok ikke en av de som må være i samme rom/hus under samvær ☺

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er enten i en annen etasje av huset, på butikken, på besøk eller i hagen når det er samvær. Men I løpet av samværet må jeg av og til gjennom stua for å hente noe osv, eller går forbi stuevinduet. Da er det ikke så vanskelig å legge to og to sammen, når han ligger med beina i sofaen å trykker på mobilen HVER gang jeg får øye på han.

Så nei, er nok ikke en av de som må være i samme rom/hus under samvær ☺

Ja men da drar du til en venninne eller noe et lite stykke unna. Selv om du ikke akkurat står å ser på han under samvær så føler han at du gjør akkurat det. Dra et sted sånn at han føler at han faktisk er alene med barnet. Ikke at du sitter i over etasjen og hører etter eller i hagen og ser inn.

Ikke gjør det så vanskelig for hverandre!

Anonymous poster hash: 52685...8b0

• Liker 2
Skrevet

Har funket greit slik vi har det nå. Bor nesten en time unna byen og folk, da blir det fort slitsomt om jeg skal kjøre nesten to timer bare fordi far skal ha samvær. Det hadde kanskje vært noe annen om jeg hadde bodd nærmere byen ☺ men barnefar tar han med seg hjem til seg noen ganger også, men da i helgen når han ikke har jobb

• Liker 1
Skrevet

Nei, vi er ikke der.

Poenget er at man i utgangspunktet bare kan stole på seg selv, og handle deretter. Velger man å stole på noen som sier at graviditet ikke oppstår fordi de allerede er beskyttet, så vil det alltid være en mulighet for at man blir ført bak lyset og står der uten beslutningsmyndighet.

Dersom en kvinne førere en mann bak lyset og sier at hun går på piller, så kan ikke kvinnen forvente at faren skal være særlig tilstede/entusiastisk ovenfor barnet... Hun har løyet og lurt han samme hvor mye du roper :KONDOM.

I ts tilfelle var det neppe det som skjedde, og her "gidder " far å komme... Problemet er tlf...

Dette kan man diskré ta opp... For det er ikke sikkert at far er klar over hvor fraværende man blir.. Masse artikler som handler om at man bør legge fra seg mobilen når man er med andre.

I barnehagen hvor Gullet mitt er hadde de en foredragsholder som snakket om dette problemet.

Jeg har og merket at både barn og HUND(!) blir veldig rastløs om man holder på med mobilen, så vi har som praksis at om ikke barna leker for seg selv så ligger mobilen for seg selv, og snakker vi i den så har vi den på høyttalere (hjelper for barna ikke vofsen ;) )

AnonymBruker
Skrevet

Har funket greit slik vi har det nå. Bor nesten en time unna byen og folk, da blir det fort slitsomt om jeg skal kjøre nesten to timer bare fordi far skal ha samvær. Det hadde kanskje vært noe annen om jeg hadde bodd nærmere byen ☺ men barnefar tar han med seg hjem til seg noen ganger også, men da i helgen når han ikke har jobb

Virker ikke som det går greit ut ifra det du skriver. Hadde det gått greit hadde du ikke hatt noe å klage på. Ta deg en gå tur, joggetur eller bare en kjøretur. Prøv å gjør det litt enklere for far. Poenget er at du skal være ute av huset.

Anonymous poster hash: 52685...8b0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ikke måte på hvordan man skulle dulle med en staaaaakkaaars mann.. Huff og huff.. han kan jo ikke noe for noe som helst han her...

"ta diskret opp det med mobilen" "det er du som er problemet ts, du burde være mange miiil unna huset, ikke rart stakkars pappaen sitter på mobilen når du bare er 2.3 km unna, om du reiser 7 km unna, daaaaa blir det enklere for far"

O M G! av og til passer fjortissuttrykk midt i blinken.

Han er voksen, han har et barn, det holder IKKE å bare møte opp. Man har ikke samvær bare fordi man møter opp. DU ts er barnets (primær) omsorgsperson, som betyr at du har ansvaret for at barnet til en hver tid har det bra, trygt, og blir tatt vare på.

Synes noen som helst her i denne tråden at denne mannen viser han evner å ta vare på barnet?

Hadde det vært en mor som opptrådde slik så hadde nok folk her skreket om å varsle henne til barnevernet, begrense samværet, samvær med tilsyn, "herreguud for en elendig mor".

Han fyren her må skjerpe seg. Det er ikke ditt ansvar å oppdra han Ts. Ta kontakt med helsesøster, forklar at fyren er fullstendig tafatt og trenger veiledning. Kontakt familievernkontoret og si at barnefar ikke viser noe som helst interesse for barnet eller at han evner å se barnet, samhandle, kommunisere, eller ta vare på. Skal samværene fortsette så må han step up, du har arrangert en avtale med helsesøster til barnet, det må far gå på og vise bedring for å få være alene med barnet.

FERDIG ARBEID

En hvis standard skal man faktisk kreve.

Anonymous poster hash: ecef7...bd9
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

ikke måte på hvordan man skulle dulle med en staaaaakkaaars mann.. Huff og huff.. han kan jo ikke noe for noe som helst han her...

"ta diskret opp det med mobilen" "det er du som er problemet ts, du burde være mange miiil unna huset, ikke rart stakkars pappaen sitter på mobilen når du bare er 2.3 km unna, om du reiser 7 km unna, daaaaa blir det enklere for far"

Han er voksen, han har et barn, det holder IKKE å bare møte opp. Man har ikke samvær bare fordi man møter opp. DU ts er barnets (primær) omsorgsperson, som betyr at du har ansvaret for at barnet til en hver tid har det bra, trygt, og blir tatt vare på.

Synes noen som helst her i denne tråden at denne mannen viser han evner å ta vare på barnet?

Hadde det vært en mor som opptrådde slik så hadde nok folk her skreket om å varsle henne til barnevernet, begrense samværet, samvær med tilsyn, "herreguud for en elendig mor".

Han fyren her må skjerpe seg. Det er ikke ditt ansvar å oppdra han Ts. Ta kontakt med helsesøster, forklar at fyren er fullstendig tafatt og trenger veiledning. Kontakt familievernkontoret og si at barnefar ikke viser noe som helst interesse for barnet eller at han evner å se barnet, samhandle, kommunisere, eller ta vare på. Skal samværene fortsette så må han step up, du har arrangert en avtale med helsesøster til barnet, det må far gå på og vise bedring for å få være alene med barnet.

FERDIG ARBEID

Endelig et fornuftig svar. Håper for guds skyld mange av de som har svart i tråden her er tenåringer.

Anonymous poster hash: fdbde...c1e

• Liker 1
Skrevet

FERDIG ARBEID

ENIG!!!!

Skrevet

FERDIG ARBEID

Takk for et fornuftig svar! Har ikke tenkt på å ta dette om med helsesøster. Det skal jeg gjøre neste time for å få ordnet til et møte sammen med barnefar ☺

Det skal sies at ungen har kommet veldig sulten hjem etter samvær hvor far har tatt barnet med til seg. Sulten menes med gråtende og spist dobbel posjon mat når han har kommet hjem.

Mange ting som tyder på at han er en uengasjert og umoden far, som jeg virkelig håper skal endre seg!

Det er også en av grunnene til at jeg ikke ønsker å være flere mil unna. Men når han ikke klarer å tyde tegnene på at barnet er sulten ol, så vil jeg ikke være flere mil unna ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...