Gå til innhold

uengasjert barnefar ved samvær

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og barnefar har ikke bodd sammen etter sønnen vår på 9 mnd ble født. Jeg ammer ennå, derfor foregår samværene hjemme hos meg pga lang avstand mellom hjemmene. Han har samvær annenhver uke, annenhver dag den uka. Problemet er at han aldri skifter bleie ol, uten at jeg må be om det. Halve samværet går med på at han sitter i sofaen å drikker kaffe, eller går ut å tar seg en røyk. Resten går med til å trykke på mobilen. Ungen blir lagt på gulvet eller i gåstolen å må aktivisere seg selv. Samværet er en time pr gang, da syns jeg jo kanskje at han kan legge bort kaffe å mobil å være far 100%. Nå er det jo bare snakk om mnd igjen til far kan ha han med seg hjem til seg. Er så bekymret hvordan det skal gå når han ikke klarer å være tilstede med sønnen sin den ene timen, maks to han er her.

Har tenkt på et møte med fvk, men er redd jeg skal overdrive om jeg må ha et møte pga dette. Må jeg kanskje bare la dette går å se hvordan det går etterhvert? Andre som har opplevd noe av det samme?

Anonymous poster hash: 31361...ef0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette er ganske så naturlig. Han kjenner rett og slett ikke sitt eget barn og aner jo ikke hva han skal gjøre. I tillegg så sitter jo du der og "følger med". Skal det bli "riktig" så må han nesten være alene med barnet og ha alt ansvar helt alene. Hva om du går ut et sted? Ut i hagen eller ut på tur eller noe. Slik at det faktisk blir han og barnet, og ikke han, barnet og en "oppsynsmann".

Anonymous poster hash: 59494...a79
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at dette er ganske så naturlig. Han kjenner rett og slett ikke sitt eget barn og aner jo ikke hva han skal gjøre. I tillegg så sitter jo du der og "følger med". Skal det bli "riktig" så må han nesten være alene med barnet og ha alt ansvar helt alene. Hva om du går ut et sted? Ut i hagen eller ut på tur eller noe. Slik at det faktisk blir han og barnet, og ikke han, barnet og en "oppsynsmann".

Helt enig her. Ikke gøy uansett hva sammenheng det er å ha en som står over deg og følger med på alt du gjør. La far og barn være alene så kan du ta deg en tur ut en liten time.

Anonymous poster hash: 52685...8b0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig her. Ikke gøy uansett hva sammenheng det er å ha en som står over deg og følger med på alt du gjør. La far og barn være alene så kan du ta deg en tur ut en liten time.

Anonymous poster hash: 52685...8b0

Enig. Foreslå at han tar med seg en venn, venninne eller slektning hvis han er usikker på å ha barnet alene. Du får prøve å hjelpe til litt da, vet du. Det er vel i din interesse at han skal få et godt forhold til barnet også?

Anonymous poster hash: 55403...849

AnonymBruker
Skrevet

I dag var jeg ute i hagen å styrte. Vinduet er synlig fra hagen, å det eneste jeg så var en lysende mobil 😕 er selvfølgelig interessert i at de får et godt forhold ☺

Men nå er det ikke lenge til han kan være med far hjem mye mer enn nå. Ammingen er redusert mye, så han klarer seg flere timer uten amming. Kanskje de får et bedre forhold når det er bare dem ☺

Anonymous poster hash: 31361...ef0

Skrevet

Jeg treffer babyen jeg er tante til (samme alder) mindre enn 1 gang per måned, men jeg tar jo kontakt, prater, leker og tøyser med henne selv om vi ikke kjenner hverandre godt. Jeg sitter ikke med mobilen hvis jeg treffer henne en time. Her synes jeg faren er litt slapp.

• Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Forståelig, babyer er mildt sagt gørr kjedelige.

Alt de gjør er å bruke, drite, lukte vondt, spise og sove.

Finnes ikke interessant.

AnonymBruker
Skrevet

Forståelig, babyer er mildt sagt gørr kjedelige.

Alt de gjør er å bruke, drite, lukte vondt, spise og sove.

Finnes ikke interessant.

Babyer på ni måneder krabber ofte, ler, leker, følger med på tv, liker sanger, enkelte har sagt sibe første ord, de øver på å snakke og kan spise enkelte ting selv, drikke selv av tutekopp..

Det høres ut som du tror babyer er som nyfødte til de starter i barnehagen.

Anonymous poster hash: 53c90...579

• Liker 5
Gjest Castielz
Skrevet

Babyer på ni måneder krabber ofte, ler, leker, følger med på tv, liker sanger, enkelte har sagt sibe første ord, de øver på å snakke og kan spise enkelte ting selv, drikke selv av tutekopp..

Det høres ut som du tror babyer er som nyfødte til de starter i barnehagen.

Anonymous poster hash: 53c90...579

De er helt ubrukelige og irriterende til de blir 8-9, etter det blir de delvis tolererbare.

Skrevet

Men så var det ikke hvorvidt babyer er artige eller kjedelige denne tråden handlet om ☺

Han har selv tatt det valget bli far, lite lurt om man synes barn er kjedelige til de er 9 år. Hilsen trådstarter

Gjest Castielz
Skrevet

Poenget er, hvordan engasjere seg om noe så kjedelig?

Er du engasjert når du maler huset?

Eller klipper plenen?

Tvilsomt!

Skrevet

Det vil gå seg til.

Du kan jo alltids ta det opp med ham da...

Men jeg ville gitt pupp og så dratt et par timer, gitt de ordentlig med tid sammen.

Du vet, de færreste menn GIDDER når kvinnfolket alltid kommer de til unnsetning uansett :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men så var det ikke hvorvidt babyer er artige eller kjedelige denne tråden handlet om ☺

Han har selv tatt det valget bli far, lite lurt om man synes barn er kjedelige til de er 9 år. Hilsen trådstarter

Så barnet var planlagt? Var han entusiastisk i planleggingsfasen?

Og var det en felles beslutning å splitte tiden med barnet som dere nå skal?

Anonymous poster hash: 1e2dc...132

• Liker 1
Skrevet

Poenget er, hvordan engasjere seg om noe så kjedelig?

Er du engasjert når du maler huset?

Eller klipper plenen?

Tvilsomt!

er det ikke aldersgrense på dette forumet her??

hvis ikke så er det jaggu meg på tide å innføre det

• Liker 4
Gjest Castielz
Skrevet

er det ikke aldersgrense på dette forumet her??

hvis ikke så er det jaggu meg på tide å innføre det

Fin hersketeknikk!

Lærte du det av moren din?

Skrevet

Så barnet var planlagt? Var han entusiastisk i planleggingsfasen?

Og var det en felles beslutning å splitte tiden med barnet som dere nå skal?

Haha☺ herregud! Tenk å være så vanskelig. Har jo ingenting med saken å gjøre! Uansett, 10 timer i mnd er det han ser sønnen sin, 14 om det er med helg. Det er ikke 2 fulle arb.dager engang! Det er faktisk hans unge! Om han har planlagt ungen osv er da revnende likegyldig!

TS, jeg synes du høres ut som en kjempefin og flott mamma til gutten din. Forhåpentligvis får bf og gutten ett fint forhold etterhvert.

AnonymBruker
Skrevet

Om han har planlagt ungen osv er da revnende likegyldig!

Nei, det er det ikke. Man forventer selvsagt mer entuisiasme av en som VIL bli far enn en som bare tilfeldigvis er blitt det fordi hun ville beholde. Menn har ikke det valget og selv som kvinne er det noe jeg har forståelse for.

• Liker 4
Skrevet

Nei, det er det ikke. Man forventer selvsagt mer entuisiasme av en som VIL bli far enn en som bare tilfeldigvis er blitt det fordi hun ville beholde. Menn har ikke det valget og selv som kvinne er det noe jeg har forståelse for.

Joda, det har de. K-O-N-D-O-M-E-R...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Joda, det har de. K-O-N-D-O-M-E-R...

Så var vi der...

Kanskje har kondomet sprukket. Kanskje har hun gått på pillen og slurvet.

Poenget er - mennesker har sex uten at reproduksjon er formålet, og de fleste moderne mennesker aksepterer og anerkjenner dette, og det gjelder både menn og kvinner. Dersom det forekommer har kvinnen et valg dersom hun ikke vil bli mor. Det har ikke menn. Oppegående kvinner tar hans ståsted i betraktning i valget om å beholde, men noen få ofrer det ikke en tanke - og blir i neste runde skuffet om han ikke fungerer som en "pappa".

Menn er pliktig å betale for sitt avkom, men ingenting utover det. Så enkelt er det og det skal man tenke over når man står overfor en uplanlagt graviditet.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde begge to like mye å si på om vi skulle beholde barnet eller ikke. Abort var ikke et alternativ for han, så han har vært like mye med å bestemme som meg ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...