AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #21 Skrevet 29. mai 2015 Jeg går på lamictal for bipolaritet og er gravid med nr. 2 på 11.uke nå, men ville bare si at overlegen for fostermedisin på KK sa til meg at pakningsvedlegg ikke bør leses alene, fordi farmasiselskapene er livredde for å bli saksøkt og derfor tar høyde og vel så det. Så man skal høre på ekspertene, ikke avgjøre noe ut fra pakningsvedlegg. Så hvis du får grønt lys fra apparatet rundt deg, ville jeg slått meg til ro med det Min fastlege ville ikke at jeg skulle øke, med det resultat at mitt serumspeil har gått fra 40 til 7(!) på tre måneder. Men nå sa overlegen at det bare er å øke. Litt annerledes når det er medisiner for bipolaritet da, siden jeg ikke er direkte fysisk fare v/undermedisinering, "bare" risikerer å gå inn i en depresjon. Lykke til Anonymous poster hash: 35c9e...163 Var du på Lamictal under første graviditet også, og gikk det bra?: ) Jeg tar 400 mg daglig (200 mg ganger to), kan jeg spørre om dine doser er ift det? Fint at du sier fra om det:) Å få råd her inne om å lese et pakningsvedlegg, er temmelig meningsløst mener nå jeg. men: det å diskutere med andre i samme situasjon og å høre deres erfaringer, er verdifullt. Tusen takk for at dere deler Anonymous poster hash: f68cc...ea5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2015 #22 Skrevet 29. mai 2015 Var du på Lamictal under første graviditet også, og gikk det bra?: ) Jeg tar 400 mg daglig (200 mg ganger to), kan jeg spørre om dine doser er ift det? Fint at du sier fra om det:) Å få råd her inne om å lese et pakningsvedlegg, er temmelig meningsløst mener nå jeg. men: det å diskutere med andre i samme situasjon og å høre deres erfaringer, er verdifullt. Tusen takk for at dere deler Anonymous poster hash: f68cc...ea5 Ja, og jeg økte jo dosen underveis også. Til vanlig går jeg på 300 mg, og det tar jeg en gang, som regel kveld. Tror jeg økte fra 250 til 500 ved forrige graviditet, og det gikk helt fint! Har verdens flotteste og godeste lille mennesket her i dag, kunne ikke fått noe bedre <3 Han samme overlegen sa at HVIS jeg nå skulle fått et barn med defekt, ville det ikke hatt noe å gjøre med lamictalen, bare "uflaks". Men jeg hadde en kjip opplevelse som skremte meg skikkelig sist svangerskap. Gikk til privat UL i uke 12-13 og han gynekologen datt av stolen da han hørte om dosenpå daværende 350. Han sa sånn "Hæ! går du på lamictal og så er du ikke henvist til sykehus og ikke tatt UL ennå?? Herregud, hvilken dose går du på da? 25(!) milligram??". Og jeg bare ehee, nei det tidobbelte faktisk. Poenget mitt er at det er mange i helsevesenet som ikke er oppdatert med nyeste kunnskap om feks lamictal. Så velg hvem du stoler på og fall til ro med det, for din egen del Anonymous poster hash: 35c9e...163
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå