Gå til innhold

Trenger noen oppmuntrende ord - rotekopp mann.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en mann hjemme i permisjon, som begynner å bli lei av å gå hjemme, og det sees på at han ikke gidder å rydde etter seg.

Når jeg kommer hjem står fat og kopper på bordet, benken på kjøkkenet flyter og gangen flyter av både hans og barna sine klær. Jeg begynner å bli mektig lei, og teller dager til han ikke skal være hjemme mer! Jeg har mye jeg skulle gjort i huset, pakket bort vinterklær/for små klær. Vasket rundt bad, beiset plattinger ute osv. Men når jeg hver dag må rydde de samme tingene etter han mister jeg både motivasjon og lyst til å gjøre alt det andre son må gjøres. Det tar ikke forferdelig lang tid å ta kjøkken og gang, men nok til at jeg ikke gidder å gjøre så mye annet. Dessuten er jeg ikke ansatt som hushjelp!

Det skal sies at han nesten hver ettermiddag går å jobber på den delen av huset vi renoverer, så han ligger ikke på sofaen hele dagen. Men det må gå ann å rydde etter seg selv vel?

Jeg har tatt det opp, men han går rett i forsvarsmodus og senere i angrepsmodus, så jeg lar det heller ligge. For jeg kjenner jeg kommer til å lage en kjempe krangel av det hvis jeg skal ta det skikkelig opp.

Og jeg merker han er lei av å være hjemme, det var da han begynte å bli lei at det ble slik.

Måtte bare ha en utblåsning og kanskje litt trøst fra noen :-)

Anonymous poster hash: 5e1d3...b92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holdt på å si "typisk mannfolk", men så kom jeg på at jeg er helt lik :P Hater å ikke jobbe/ha noe å gå til, og er en skikkelig, skikkelig lat rotekopp.

Du kan i hvert fall trøste deg med at dette ikke blir for alltid, siden det kun er slik i permisjonstiden.

Men kjefting og å si i fra vil nok neppe hjelpe på situasjonen (jeg blir i hvert fall aldri motivert av kjefting og ordring :P ), så hva om du gjør det enklere for han? :)

For eksempel bruke engangskopper denne perioden sånn at det blir mindre vask og lettere å rydde? Henge opp flere knagger og ber barna henge opp etter seg (om de er så gamle at de kan dette, naturligvis)? Kjøpe ferdigmat sånn at flere ingredienser ol. må frem og må ryddes etterpå? Kanskje du kan sette bort sko og lignende i gangen som ikke brukes så mye i disse dager (finsko, regnsko, vintersko, ett av de tre parene joggesko)?

Vet ikke helt hvilke ting som skaper mest rot hos dere, men det finnes alltid måter å forenkle ting på.
Jeg sørger for at alt skal være enklest mulig sånn at det holder seg litt mer ryddig. For eksempel bruker jeg søppelsekker i stedet for små poser i søpla. Da slipper jeg å tømme den så ofte :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...