AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #1 Skrevet 19. mai 2015 Jeg tenkte dette kunne være en tråd der vi høysensitive deler tips for å takle dette personlighetstrekket på best mulig måte =) Jeg kan jo dele hva jeg gjør selv som høysensitiv for å unngå overstimulering, ubalanse, stress etc.: * Passer på å få mye søvn. * Har "fridager" fra venner og sosiale aktiviteter både før og etter dem finner sted. * Planlegger reiser og lignende i god tid i forveien. Pakker tidlig. * Er ute i god tid til alle slags møter. * Spiser regelmessig. * Holder meg til et par kopper kaffe om dagen. * Skriver opp ting på mobilen som kverner i hodet underveis. * Drikker lite alkohol. * Har mer skriftlig enn muntlig kontakt med folk i hverdagen. * Skriver minst mulig sms med venner etter kl. 21. * Skriver dagbok. * Holder på med noe kreativt. Dans eller sang f.eks. * Har pauser mellom ulike aktiviteter. * Har litt tid alene om morgenen. Anonymous poster hash: 5b68d...8da
Millimani Skrevet 19. mai 2015 #2 Skrevet 19. mai 2015 Jeg tenkte dette kunne være en tråd der vi høysensitive deler tips for å takle dette personlighetstrekket på best mulig måte =) Jeg kan jo dele hva jeg gjør selv som høysensitiv for å unngå overstimulering, ubalanse, stress etc.: * Passer på å få mye søvn. * Har "fridager" fra venner og sosiale aktiviteter både før og etter dem finner sted. * Planlegger reiser og lignende i god tid i forveien. Pakker tidlig. * Er ute i god tid til alle slags møter. * Spiser regelmessig. * Holder meg til et par kopper kaffe om dagen. * Skriver opp ting på mobilen som kverner i hodet underveis. * Drikker lite alkohol. * Har mer skriftlig enn muntlig kontakt med folk i hverdagen. * Skriver minst mulig sms med venner etter kl. 21. * Skriver dagbok. * Holder på med noe kreativt. Dans eller sang f.eks. * Har pauser mellom ulike aktiviteter. * Har litt tid alene om morgenen. Anonymous poster hash: 5b68d...8da Perfekt. Jeg er omtrent på samme måte selv, men jeg skriver ikke dagbok
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå