AnonymBruker Skrevet 20. mai 2015 #21 Skrevet 20. mai 2015 Dessverre hender det også at overvektige ikke får den medisinske oppfølgingen de trenger. Akkurat som en del med psykiske problemer blir avskrevet med at det "alt er psykisk" og fysiske plager ikke blir utredet - så er det en del overvektige som blir avskrevet med at "det forsvinner om du bare går ned i vekt" uten utredning. Jeg ser heller ikke behovet for alltid å definere hvem som har det verst. Mange fordommer er ubevisste, noen snakker uten å tenke eller forstå at det de sier sårer, andre bryr seg ikke. Noen synes de har rett til å trampe på andre. Jeg har vært overvektig, men ikke slik at det regnes som fedme. Jeg har vært undervektig. Jeg er over gjennomsnittet høy. Jeg har slitt med depresjon. Jeg sliter med kronisk fysisk sykdom. Merkelapper som gjør at man lett blir lagt merke til, snakket om, snakket ned til som om man er et kasus. Selv tror jeg at for mange så er det viktig å tro/mene/"vite" at overvekt er noe man kan kontrollere - nettopp fordi mange er så redd for å bli overvektig selv. Det er lett å fordømme noe man er redd for, og ubevisst eller ikke så ser man hvordan overvektige behandles/ses på/fordømmes. Det er ikke noe man har lyst å kjenne på kroppen selv. I tillegg så må man kunne forsvare for seg selv hvordan man tenker om "disse menneskene", og om det er selvforskylt - så er det lov å dømme folk. Anonymous poster hash: 85af0...751
Gjest Daenerys Skrevet 21. mai 2015 #22 Skrevet 21. mai 2015 Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep. Daenerys, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå