Gå til innhold

Bil for mor + 3 barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trenger tips til bil for meg og 3 barn. Har ikke råd til dyr bil, men ønsker en relativt ny/lite brukt bil for å minimere sjansen for store reperasjoner. Yngstemann må sitte i barnesete i ca 3 år til (beltestol). Jeg er veldig glad i Volkswagen. Skulle gjerne hatt en passat, men den blir nok for dyr for meg. Jeg lurer på om jeg kan klare meg med en Golf? Erfaringer? Bilen vil bli rukt mest til "nærkjøring", men også til lengre turer akkurat i sommerferien (har familie 50 mil unna).

Jeg vil gjerne ha tips til andre biler som kan passe, som er driftssikker og rimelig.

Anonymous poster hash: 1855d...dd9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Volkswagen er veldig dyre å kjøpe brukt.

Ville sett litt på Skoda Octavia evt. en av de mindre modellene ut i fra hvor mye bagasjeplass dere trenger.

Ford og Nissan har også mye familievennlig til greie bruktpriser.

Jeg har to barn og gikk fra stasjonsvogn til en bil i Poloklassen for å få råd til en relativt ny bil.

Sjelden jeg savner mer plass, men må planlegge litt bedre før langturer. Dessuten bruker den halvparten så mye drivstoff :)

Gjest Sådetså
Skrevet

Nissan Primera stasjonsvogn ville vært midt i blinken.

Veldig billig bruktbil som det er billig å fikse om noe først skulle skjære seg.

Har hatt min 2001 modell nå i 5 år og det har ikke vært noen store problemer med den.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Med tanke på hva de må ha av barneseter og hva du evt må ha plass til i bagasjen av vogn osv, er det greit å vite. :)

Har selv Golf nå, og med 2 barn i barnesete, som ikke bruker vogn lenger er den flott. Kanskje ikke helt ideell om vi skal på 3 ukers sommerferie med bil (bagasje), men til vanlig er det mer enn nok. Det går an å skru av airbagen foran, så det går fint å ha et barn foran også. Hadde Passat før, og med vogn og slikt var den veldig god, massevis av plass.

Anonymous poster hash: 277f9...b24
Gjest Reza08
Skrevet

Peugeot 508 stasjonsvogn er en bil som har god bagasjeplass og godt med sitteplass. Du kan få tak i flere nyere biler til en veldig rimelig pris. Ta deg en runde på FINN, så kan du finne flere eksempler på dette.

Gjest økonomifrue
Skrevet

Jeg ville vurdert skoda! Vi har 2 skoda, en octavia og en rapid. Octaviaen er perfekt som familiebil, god plass i baksetet og god bagasjeplass. Alternativt ville jeg sett på skoda fabia. Dette er en mindre bil, men også veldig konkurransedyktig på plass og pris!

Skrevet

Jeg kan også anbefale Skoda. Det er blitt veldig fine biler til en ganske grei penge. Octavia er nok best dersom du har råd, men de andre modellene er fine de også. Vi får plass til en beltestol og to puter i en Fabia, selv om det er litt trangt. Dersom barna synes det er greit, eller en av dem er gammel nok til å sitte i forsetet er dette en helt grei bil til langtur også. (Foreldrene mine kjører til hytta 60 mil unna flere ganger i året i sin Fabia)

AnonymBruker
Skrevet

Trenger tips til bil for meg og 3 barn. Har ikke råd til dyr bil, men ønsker en relativt ny/lite brukt bil for å minimere sjansen for store reperasjoner. Yngstemann må sitte i barnesete i ca 3 år til (beltestol). Jeg er veldig glad i Volkswagen. Skulle gjerne hatt en passat, men den blir nok for dyr for meg. Jeg lurer på om jeg kan klare meg med en Golf? Erfaringer? Bilen vil bli rukt mest til "nærkjøring", men også til lengre turer akkurat i sommerferien (har familie 50 mil unna).

Jeg vil gjerne ha tips til andre biler som kan passe, som er driftssikker og rimelig.

Hadde hjulpet å få et budsjett å gå etter.. Ser noen her anbefaler skoda octavia og den vil nok jeg også anbefale ja, men ikke de som er før 2003. VW er bra merke men ja de er dyre! Eldre golf og andre vw som touran har masse feil med bl.a forstilling.

Hva med å kikke på saab eller mercedes? Mercedes er jo notorisk kjent for at om du tar vare på bilen kan du ha den livet ut. Gamle naboen min har en 80 modell som har tikket 1 million på turtelleren men pga grundig vedlikehold(oljeskift osv) går den like godt nå som den gjorde for 30 år siden.

Med mercedes får du faktisk mye bil for pengene. De er utrolig slitesterke (er en grunn til at de blir brukt så mye av taxisjåfører). Eller dvs ble beukt før staten befynte dieselkrangelen... Jeg kikket på en mercedes for litt siden og den var faktisk billig vå forsikre selv på meg. Kom på 600 i måneden og jeg har ingen bonus spart opp enda. Den var 2006 model med 150++ hk.

Tenk deg nøye igjennom. Ikke kjøp vw kun fordi det er det merket du liker best. Når man skal kjøpe bruktbil må du følge nøye med på markedet og værecaktiv på finn o.l. plutselig finner du månedens kupp og da vet du når tiden er inne for å kjøpe bil.

Anonymous poster hash: d38e3...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Minste er 5 år, eldste er 10 år og over 140 cm. Mellomste tipper også straks 140 cm.

Budsjettet, Tja. Skulle gjerne vært nede på 150 000, men regner vel med at opp mot 200 000 kanskje blir nødvendig. Det er viktig at bilen også er sparsom på drivstoffbruk.

Har en polo i dag som bil nr 2, den blir forliten som eneste bil. Men jeg tror egentlig Golf eller tilsvarende kan holde i størrelse for oss. Og ja, Volkswagen holder prisen godt, det er jo også en fordel i andre enden når jeg må skifte bil neste gang tenker jeg da... Men jeg vurderer gjerne andre merker som feks Skoda.

Ford har jeg ikke lyst til å vurdere, for jeg har forbanna dårlig erfaring med Ford-verkstedet her vi bor. Og Mercedes er jo veldig dyre? Vet de er driftssikre, men blir fort en veldig gammel/mye brukt bil på mitt budsjett føler jeg. Samme tenker jeg om Audi og BMW. Men mulig jeg tenker feil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...