Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Føler at jeg trenger å dele dette med noen. Jeg har en 2-åring, og han smiler sjeldent når jeg henter ham i barnehagen. Han bare registrerer at jeg er der, leker litt og så kommer han etter hvert. Også når jeg kommer tilbake hvis jeg har vært ute, kan han være sånn. Jeg blir helt knust og har lyst til å gråte. Annerledes hvis f.eks mormor eller farmor henter han, da blir han vill av glede. Lurer på om dette er normalt, har jo lest at barn kan avvise moren fordi det vil vise at det ikke liker å bli forlatt, etc. Men jeg tenker mye på dette og føler at det tar på følelsesmessig.

Det skal sies at jeg hadde en skikkelig fødselsdepresjon i flere måneder etter han ble født, som jeg fikk hjelp for på helsestasjonen. Er redd for at dette har satt spor i sønnen min, selv om jeg aldri avviste ham eller var utilgjengelig,etc. Jeg var kanskje det mentalt, men prøvde 150 % å endre tankene, følelsene. Det ble bra etter hvert.

Noen som har noen meninger eller råd?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er mer vandt til deg enn besteforeldre. Prøv å ikke legg så mye i det.

AnonymBruker
Skrevet

Hei :)

Kansje det er fordi mamma er dagligdags? En mamma som alltid er der. ;D

Har du prøvd å gjøre stemmen glad og morsom? rope navnet hans høyt, "yohooo "navn" nå skal vi hjem!" hause opp situasjonen litt og ha det litt artig, synge osv.. leke gjemsel bak døren og spørre hvor er mamma, her er hun! ;P

Jeg har en 3 åring selv og hauser opp barnehagen, finner et smil når jeg henter og leverer og gjør det om til en gledelig atmosfære, slik at han gleder seg både til å bli levert og hentet.

Anonymous poster hash: c4b07...9d6
  • Liker 1
Skrevet

Han ser jo deg hver dag, klart han blir ekstra glad når beste og besta kommer å henter. Han er glad i deg fordi du er mammaen hans, men det er litt ekstra stas å se de man ikke ser ofte.

Skrevet

Smiler han lite til deg generelt, eller er det bare hentesituasjonen du reagerer på?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende at han bare er litt alvorlig/sur av seg som type?

Anonymous poster hash: b8163...678
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres helt normalt ut. Sønnen min er helt lik. Jeg henter han nesten alltid og da er det ikke særlig spennende. Når pappa eller besteforeldre henter derimot blir han ellevill:) Ikke legg så mye i det:)

Anonymous poster hash: 332e3...2d9

Gjest Magdalene
Skrevet

Om det bare er i hentesituasjoner er det sikkert normalt, men om det er ut over det vil jeg si det ikke er normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Om det bare er i hentesituasjoner er det sikkert normalt, men om det er ut over det vil jeg si det ikke er normalt.

Hva vil du si er galt da?

Anonymous poster hash: 76634...858

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke sunt ut for tilknytningen om barnet aldri smiler til moren sin, men hva vet jeg

Anonymous poster hash: 013a4...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Smiler ikke barnet til deg hjemme heller?

Anonymous poster hash: 61efb...a2c

Skrevet

jeg har jobbet i barnehage - det var alltid litt ekstra stas hvis noen andre enn de vanlige skulle hente, som feks bestemor eller lignende :)

Skrevet

Jeg vil si det er uvanlig hvis et barn ekstremt sjelden smiler til mor, men gjør det til alle andre. Nå snakker jeg ikke om hentesituasjonen, for der er det helt vanlig at barn blir ekstra begeistret av å bli hentet av noen andre enn de vanlige, men generelt. Hvis det er slik at barnet sjelden eller aldri smiler til mor ville jeg tatt det opp på helsestasjonen, spesielt med tanke på tidligere historikk med fødselsdepresjon. Og da mener jeg ikke at mor gjør noe feil, men at det kan være greit at eksperter vurderer om dette er noe som bør undersøkes nærmere.

Skrevet

Enig med de andre i at du må fortelle mer, ts. Om det bare er i hentesituasjonen han ikke smiler noe særlig til deg, ville jeg ikke tenkt på det. Det er jo naturlig at de blir mer begeistret over det som er utenom det vanlige.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sikkert at TS har lyst å fortelle mer enn det hun har gjort da.

TS, jeg synes at det hadde vært lurt om du og barnet for eksempel gjør morsomme ting sammen. Han er bare to år og det er mye morsomt man kan gjøre i lag.

sjekk ut teachmetotalk.com,

Se på videoene hun har der. Det er en virkelig fin side med masse morsomme saker man kan gjøre sammen som samtidig er flott for kommunikasjonen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke sikkert at TS har lyst å fortelle mer enn det hun har gjort da.

TS, jeg synes at det hadde vært lurt om du og barnet for eksempel gjør morsomme ting sammen. Han er bare to år og det er mye morsomt man kan gjøre i lag.

sjekk ut teachmetotalk.com,

Se på videoene hun har der. Det er en virkelig fin side med masse morsomme saker man kan gjøre sammen som samtidig er flott for kommunikasjonen. :)

Men om TS ikke vil utdype er det vanskelig å gi et ordentlig svar på det hun spør om

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Høres ikke sunt ut for tilknytningen om barnet aldri smiler til moren sin, men hva vet jeg

Jeg vil si det er uvanlig hvis et barn ekstremt sjelden smiler til mor, men gjør det til alle andre. Nå snakker jeg ikke om hentesituasjonen, for der er det helt vanlig at barn blir ekstra begeistret av å bli hentet av noen andre enn de vanlige, men generelt. Hvis det er slik at barnet sjelden eller aldri smiler til mor ville jeg tatt det opp på helsestasjonen, spesielt med tanke på tidligere historikk med fødselsdepresjon. Og da mener jeg ikke at mor gjør noe feil, men at det kan være greit at eksperter vurderer om dette er noe som bør undersøkes nærmere.

Nettopp!

Jeg trenger ikke utdype noe mer, når dere har gjort det for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...