Gå til innhold

Utredning for ADD privat (volvat etc.)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har etter å ha slitt i lange år, funnet ut at ADD kan være skyld i mange av problemene mine. Jeg er midt i studiene, og skulle gjerne hatt en utredning og testet ut medisiner og sånt før jeg begynner igjen i høst.

Og jeg orker rett og slett ikke ha det sånn lenger. Er det noen som har erfaring/vet om det er mulig å gå til f.eks volvat for å utrede seg for dette? Jeg har psykolog fra før, men må til psykiater for å få denne utredningen og medisiner. Fastlegen min er så ufattelig treig, og det er så sinnsykt lang ventetid på DPS.

Anonymous poster hash: ab3ed...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har etter å ha slitt i lange år, funnet ut at ADD kan være skyld i mange av problemene mine. Jeg er midt i studiene, og skulle gjerne hatt en utredning og testet ut medisiner og sånt før jeg begynner igjen i høst.

Og jeg orker rett og slett ikke ha det sånn lenger. Er det noen som har erfaring/vet om det er mulig å gå til f.eks volvat for å utrede seg for dette? Jeg har psykolog fra før, men må til psykiater for å få denne utredningen og medisiner. Fastlegen min er så ufattelig treig, og det er så sinnsykt lang ventetid på DPS.

Anonymous poster hash: ab3ed...e7d

Det kommer uansett ikke til å skje. Du får smøre deg med tålmodighet og vente i offentlig kø.

Hva er fastlegen din treg med? Henvisning til psykiater? Det skal ikke være noe problem å få.

Anonymous poster hash: 01d9b...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer uansett ikke til å skje. Du får smøre deg med tålmodighet og vente i offentlig kø.

Hva er fastlegen din treg med? Henvisning til psykiater? Det skal ikke være noe problem å få.

Anonymous poster hash: 01d9b...6fa

Men de har jo private psykiatere der, og andre steder? Ned kort ventetid? Kan ikke de diagnostisere og starte opp behandling?

Ja, han mener jeg må skrive opp alle symptomene mine, og nettopp sånne ting tar evigheter for meg å få gjort) sånn at han kan sende henvisning til psykiater, og ringt dps. De har nesten et halvt års ventetid.

Anonymous poster hash: ab3ed...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i landet bor du?

Ressursklinikken i Lillestrøm eller Psykia i Asker er private og har kort ventetid. Ikke akkurat billig, men hvis du ønsker å slippe å stå i kø til det offentlige er det en mulighet.



Anonymous poster hash: 4abf2...ab3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de har jo private psykiatere der, og andre steder? Ned kort ventetid? Kan ikke de diagnostisere og starte opp behandling?

Ja, han mener jeg må skrive opp alle symptomene mine, og nettopp sånne ting tar evigheter for meg å få gjort) sånn at han kan sende henvisning til psykiater, og ringt dps. De har nesten et halvt års ventetid.

Anonymous poster hash: ab3ed...e7d

Hvorfor leverer du ikke en liste til fastlegen slik du har fått beskjed om?

Utredning og oppstart av medisinering får du uansett ikke unnagjort før studiestart til høsten, uansett om du tar det offentlig eller privat.

Jeg vil anbefale deg å ta det offentlig. Penger spart.

Anonymous poster hash: 01d9b...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke til en psykiater, men til en nevropsykologi. Henvisning fra fastlegen og så sende den til en avtalespesialist.med mindre du har lyst å betale 12000 for utredningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk diagnosen på en mnd via Ressuesklinikken, hadde først noen timer hos en psykolog som skrev en uttalelse, og så hadde jeg en time hos en nevropsykolog som satte diagnosen der og da. Så det er mulig å utredes fort men det spørs om du er like heldig og det spørs om det går nå med tanke på at det snart er sommerferie. Men ang medisiner så måtte jeg vente 1,5 mnd før jeg fikk time hos en psykiater som ga meg ritalin. Man må trappe sakte opp og en del får masse ubehagelige bivrikninger de første ukene eller mnd. Det tok meg 6 mnd å finne rett dose (ble litt opp og ned med dosene pga bivirkninger) og hadde da samtale med psykiateren hver 14. dag.

Men jeg hadde aller først ventet 5 mnd på time hos VOP. De brøt fristen sin på 5 mnd så da klagde jeg til Helfo over tlf og fikk time hos Ressursklinikken uka etter. Da måtte VOP betale mellomlegget siden Ressursklinikken er privat, så jeg betalte kun VOP-pris til jeg fikk frikort. Ca 300kr per time. Privat pris er mye dyrere, det hadde ikke jeg råd til.

Anonymous poster hash: 9efd7...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...