Gå til innhold

Han kastet henne og den nyfødte ut

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bekymret for ei venninne. Hun og babyen ble nylig kastet ut av typen. Han tok de med makt og kastet de ut om natten etter en heftig krangel. Nå har han en ny dame som skal flytte inn. Jeg har aldri hørt noe sånt fra en mann og jeg kjenner mange og har venninner som har menn også. Til og med de sier at de aldri har hørt det før og at han ikke er normal. Jeg vet han ikke er normal. Har sett det lenge. Han har en unge fra før av med ei annen dame som han er så glad i og som bor der av og til. Så hvorfor han er sånn mot den nyfødde og kaster han ut midt på natten vet ikke jeg. Hva hvis han får lov og ha foreldrerett for gutten? Etter dette? Venninna mi er så ødelagt at hun klarer ingenting nå, bare ligger å gråter. Hva skal jeg gjøre for å trøste henne? Vi rundt henne må hjelpe henne med sønnen. Jeg er redd hun blir innlagt.

Anonymous poster hash: fb118...85a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hu kan kontakte krisesenter.

Anonymous poster hash: 9a16c...3ff
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så flott at hun har et nettverk som hjelper henne nå. Hun trenger det tydeligvis.

Ser en nevner krisesenter - som kan være en løsning. Ellers så gjelder det å hjelpe henne å få det økonomiske på plass og få et sted å bo. Hjelp henne så godt dere kan der.

Denne fasen hun er i nå som består av sjokk og sorg vil gå over. Håper hun da innser at hun og sønnen har det mye bedre alene.

Anonymous poster hash: eb511...9cb
  • Liker 5
Gjest Seajewel
Skrevet

At det går an... Strider mot all natur. Støtt henne som best dere kan. Sørg for å løftet henne opp såpass at hun ikke blir lagt inn, da kan hun miste ungen også. Hun skal iallefall ikke tilbake dit. Heller aldri hørt om menn som gjør sånt, nybakte fedre bruker være ekstra omsorgsfulle mot sine nærmeste.

AnonymBruker
Skrevet

3 kull med 3 forskjellige kvinner (dersom han smeller på tjukka hun nye som flytta inn også), forteller meg at han gjør det fordi han kan. Jeg vil tippe han er temmelig kjekk?

Anonymous poster hash: 3a956...fea
  • Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

Ahh, dagens haremsamfunn blant de få ettertraktede menn!

Han koser seg, og bytter enkelt konkubine når han vil ;-)

Så kan man undre, hvem sin feil er dette?

Idioten som tar for seg som han vil, eller idiotene som lar seg bli brukt?

AnonymBruker
Skrevet

3 kull med 3 forskjellige kvinner (dersom han smeller på tjukka hun nye som flytta inn også), forteller meg at han gjør det fordi han kan. Jeg vil tippe han er temmelig kjekk?

Ikke noe kjekk i mine øyner. Ikke særlig trent og han har ølmage. Er mer desperate damer som er desperat etter en kjæreste som går etter han så hvorfor venninna mi rotet seg oppi det der kan jeg ikke forstå. Kjærlighet gjør blind ja.

Takk for svar vi skal gjøre vårt beste for henne. Jeg håper bare at han aldri får ha noe med sønnen å gjøre etter dette. Gutten fortener ikke å ha det vondt.

Skrevet

Er det ikke noe lov om at hun faktisk kan kreve å å bli boende (når de har felles barn) og han som faktisk må fytte ut?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bekymret for ei venninne. Hun og babyen ble nylig kastet ut av typen. Han tok de med makt og kastet de ut om natten etter en heftig krangel. Nå har han en ny dame som skal flytte inn. Jeg har aldri hørt noe sånt fra en mann og jeg kjenner mange og har venninner som har menn også. Til og med de sier at de aldri har hørt det før og at han ikke er normal. Jeg vet han ikke er normal. Har sett det lenge. Han har en unge fra før av med ei annen dame som han er så glad i og som bor der av og til. Så hvorfor han er sånn mot den nyfødde og kaster han ut midt på natten vet ikke jeg. Hva hvis han får lov og ha foreldrerett for gutten? Etter dette? Venninna mi er så ødelagt at hun klarer ingenting nå, bare ligger å gråter. Hva skal jeg gjøre for å trøste henne? Vi rundt henne må hjelpe henne med sønnen. Jeg er redd hun blir innlagt.

Og jeg som trodde jeg hadde lest det meste av hva mennesker få seg til å gjøre mot andre.... Herregud, for en søppelmann!

Hvor bor din venninne nå?

Anonymous poster hash: 5dad6...381

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er det han sin feil. For et latterlg spørsmål.

• Liker 2
Gjest Fotballen
Skrevet (endret)

Kjekk? Han høres tilbakestående ut.

For en idiot. Sånne kan da ikke få foreldrerett. Kommer til å hjernevaske og ødelegge ungen. Ikke la en jævel få foreldrerett. Ingen kaster ut sin egen unge om natta når ungen skal sove trygt. Ikke mora til ungen skal kastes ut med makt heller. Det er jo vold. Fy faen.

Endret av iBiteU;)
Gjest Seajewel
Skrevet

Man tror jo ikke at man skal bli behandlet sånn når man blir sammen med en mann. Nei, sorry: Guttunge.

AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert: At det går an!

Fatter ikke hvordan folk kan være slik mot andre selv om man har kranglet!!

Det er helt forståelig at venninna di gråter mye nå. Kan ikke se at det skal være noen grunn for innleggelse i seg selv? Det må være hardt å gå gjennom noe slikt.

Hun bør kontakte krisesenter asap. I mellomtiden håper jeg hun og barnet har et sted de kan sove før de finner mer ut av ting.

Når fyren kaster henne og deres nyfødte fysisk ut med makt tviler jeg sterkt på at han får noe særlig foreldrerett for barnet dersom hun prøver å få 100%.

En helsestasjon kan også være gull verd i en tid som dette. Jeg hadde fødselsdepresjon da min var nyfødt, og brukte MYE tid på å snakke med helsesøstrene som var noen flotte folk!

Anonymous poster hash: 92c0c...3d5
AnonymBruker
Skrevet

1. har hun og barnet et sted og bo? hvor bor de nå? Er det nogen lunde stabilt for de?
2. Har hun familie i nærheten de kan bo hos?
3. hvor gammel er barnet?

4. Dra til NAV kontoret, gjerne sammen med henne siden hun høres veldig preget ut og kan slite med å tenke helt klart der og da.
5. Før dere drar på NAV, les på nav.no om rettighetene til aleneforsørgere, slik hun/dere fremstår en smule forberedt

6. Har hun hatt jobb slik at hun mottar foreldrepenger nå i permisjonstiden?
7. Delt foreldreansvar har de om han signerte papirene på sykehuset. Uansett usannsynlig vanskelig å nekte udugelige fedre foreldreansvar

8. Ring familievernkontoret i deres område/bydel for å bestille MEKLING, gjør dette i dag allerede. Mekling er foreldre pliktig til å møte på ved samlivsbrudd der barn er inne i bildet. IKKE SIGNER NOE HER PÅ DENNE MEKLINGSTIMEN IKKE BLI PRESSET TIL Å GÅ MED PÅ NOEN SOM HELST SAMVÆRORDNING.
si at det er uaktuelt slik ting er nå, og at det er noe man må revurdere SENERE når situasjonen har stabilisert seg. Det samværet som blir aktuelt på et senere tidspunkt er hjemme hos mor og babyen til barnet blir stort nok og trygt nok til noe annet. Ferdig diskutert.

9. Om hun ikke mottar foreldrepenger så har hun rett på OVERGANGSSTØNAD

10. Søk i dag, dra på NAV, det tar 4-8 uker avhengig av hvor man er i landet før den blir ferdig behandlet og penger er på konto. Gjør dette i dag

11. Ikke gå fra NAV kontoret før papirer er fylt ut og sendt til registrering, og dere må ha snakket om boligsituasjonen skikkelig før dere takker for dere og går.

12. Det er ikke noen god ide å sitte å tutgrine og være apatisk på navmøtet. Babyen kommer alltid først, uansett, så det må hun bevise at hun som mor evner å gjøre, altså å sette barnet sine behov foran sine egne. Det er et minimum.

Dette skal nok gå bra, men hun må ta tak i livet sitt.

Anonymous poster hash: 0fffc...366
  • Liker 3
Skrevet

Hjelp henne med å finne nytt sted å bo på finn.no.

Krisesenter er for de som flykter fra en farlig mann.

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 54cfe...aae

Anonymous poster hash: 54cfe...aae

post-37809-0-29089500-1432124705_thumb.j

Skrevet

Selvfølgelig er det han sin feil. For et latterlg spørsmål.

For en latterlig kommentar. En ting er at han roter seg borti damene, en annen er damene selv som velger å bli sammen ham og smelt på tjukka. Begge parter er like skyldige.

Skrevet

For en latterlig kommentar. En ting er at han roter seg borti damene, en annen er damene selv som velger å bli sammen ham og smelt på tjukka. Begge parter er like skyldige.

Så hun burde vært synsk og forutsett at han ville kaste sitt nyfødte barn ut midt på natten?

Snakk om å skylde på offeret...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjelp henne med å finne nytt sted å bo på finn.no.

Krisesenter er for de som flykter fra en farlig mann.

Anonymous poster hash: 9a16c...3ff

Skrevet

Så hun burde vært synsk og forutsett at han ville kaste sitt nyfødte barn ut midt på natten?

Snakk om å skylde på offeret...

Jeg svarer ut ifra den infoen TS har gitt oss. Selv om hun er offeret, virker det som hun visste hva slags mann han var og fortiden hans, og likevel valgte å innlede forhold med han. Det vi ikke vet er årsaken til krangelen, det kan være hun som startet den for alt vi vet.

Forsvarer ikke hans handlinger heller, var en ganske drastisk ting å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...