AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Jeg føler meg som definisjonen på en prokrastinerer. Kan sitte en hel dag ved skrivebordet mitt og ikke gjøre en eneste ting! Hver gang jeg skal til å ta opp blyanten for å jobbe finner jeg ut at jeg må lage litt mat eller kaffe først. Mens jeg spiser og drikker må jeg se serier, eller andre unuttyige ting- da kan det gjerne gå et par timer. Når jeg endelig skal starte med lesing er jeg sulten igjen og lager meg en ny porsjon med mat. Og slik fortsetter regla. Om to dager har jeg eksamen. Har jeg lest? Nei. Jeg kommer til å stryke, slik jeg har gjort på de to siste eksamenene mine. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd med meg, men jeg klarer virkelig ikke å ta meg sammen. Jeg ønsker så inderlig å få til dette, men jeg er rett og slett for lat (eller lider av noe mer alvorlig?). Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Og hva kan man egentlig gjøre med slik tafatthet? Anonymous poster hash: dbf0d...ce8
Djungelvrål Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Skjer det ikke noe når panikken setter inn heller? Jeg kan være lik deg, men når det går opp for meg at tiden nærmer seg så råskjerper jeg meg. Dette må man jo, ellers blir det jo ikke noe av noen ting. Endret 18. mai 2015 av DreamOn
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Skjer det ikke noe når panikken setter inn heller? Jeg kan være lik deg, men når det går opp for meg at tiden nærmer seg så råskjerper jeg meg. Dette må man jo, ellers blir det jo ikke noe av noen ting. Som du skjønner har det ikke skjedd stort… Jeg har som sagt eksamen om 2 dager og jeg kan ingenting. Kommer ikke til å lese i morgen heller. Jeg utsetter problemene min. Jeg trenger hjelp Anonymous poster hash: dbf0d...ce8
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 Dette er ikke akuratt et psykologisk problem du trenger "psykolog hjelp" for (om det er det du mener med hjelp) men du trenger selvdisiplin, kustus og motivasjon. Det rekker du nok ikke å få til eksamen om to dager, men det kan være lurt å kjøpe seg noen brain training bøker eller apps til neste gang. Anonymous poster hash: 89f4a...c62
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #5 Skrevet 18. mai 2015 Sett deg på lesesalen til skolen eller ditt lokale bibliotek! Bestem deg for å gå hjemmefra klokka 9 for eks . og at du leser til 3 med en matpause i midten. Ta en god pause fra 3 og les videre om kvelden. Lag deg en plan og ta mye notater! Good luck! Anonymous poster hash: 22158...a4e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå