Gå til innhold

Kjøp av bil

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal kjøpe meg en bil til uken og valget står mellom en Hyundai accent 96 mod til 45000 og en Renault Megan 96 mod. til 55000...

Noen som kan gi meg litt råd eller som kjenner disse bilene.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de kjørt lang da? Hva slags motor er det på dem?

Er alle servicer fulgt, er det noen stor service i vente, i hvilken stand er dekkene, er bilene bra utstyrt?

Holder ikke bare med modell og pris, er mye annet som spiller inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hyundaien er en 98 mod.

Hyundaien 98 mod er kjørt 103000 km, akkurat EU godkjent og full service, Servicehefte følger med, motor str. 1,3

Kr 45000

Renaulten 96 mod er kjørt 116000 km, EU godkjent mars 2004, alle servicer fulgt, motor str. 1,6

Kr 55000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke 1,3 lite? Er bilen tung å kjøre/treg på gassen?

Hvordan er dekkene? må de skiftes ut i nærmeste fremtid så koster jo dette litt.

Hva med rust?

har du testet ut det tekniske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyundaien er en 98 mod.

Hyundaien 98 mod er kjørt 103000 km, akkurat EU godkjent og full service, Servicehefte følger med, motor str. 1,3

Kr 45000

Renaulten 96 mod er kjørt 116000 km, EU godkjent mars 2004, alle servicer fulgt, motor str. 1,6

Kr 55000

Ville kjøpt Hyundaien. Tror det er mindre feil med den type bil også. Franskemenn er ikke så god på bil som asisaterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min far jobber med biler og sa til meg da jeg var på utkikk etter bil: hold deg unna renault! Men det er jo hans lille mening... På den annen side har han full oversikt over hvilke biler som oftest kommer inn til reperasjon og hva som er typiske feil og slitasjer på de ulike bilmerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Jeg/vi har nettopp kjøpt en BMW 525i (E34) '93 mod. til kr. 65.000 som bil nr. 2. Dette er ca. 10% av hva bilen kostet som ny. Sikkerhetsutstyr etc. er bedre enn hva f.eks. Hyundai har selv i dag (Spør ambulansepersonellet som jobber langs "autobahn"...). I tillegg kommer skinninteriør (Svært praktisk m.h.t. f.eks. hund og evt. barn), klimaanlegg, diskrete sportsseter (Som er vesentlig mye sikrere enn vanlige bil

seter ved kollisjon) og, ikke minst, masse plass!

Ja, den bruker sikker mer bensin enn en 1.3 - 1.6, men på vanlig fornuftig kjøring er det faktisk ikke snakk om så veldig mye. Motoren trenger ikke å jobbe noe særlig for å nå 80 - 90 km/t. I tillegg slipper man å sitte å lure på om man rekker det i rundkjøringer, kryss etc.

Klarte ikke å dy meg! Entusiasten måtte sllippes litt løs :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...