Gå til innhold

Steinerskolen kurere mobbing?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt barn er så uheldig at han har fått en mobber på barnehagen. Det er ikke jeg som overreagerer, flere ansatte der har snakket med meg om det, og de gjør så godt de kan. Jeg klandrer ikke barnehagen her. Og mobberen går i en annen avdeling enn mitt barn.

Foreldrene til denne mobberen har tydeligvis valgt å bare la mobberen gjøre hva enn han vil, uten konsekvenser. Alle gangene både jeg og ansatte har snakket med de, og de løfter bare skuldrene og går sin vei med tomme blikk.

Men det jeg egentlig vil fram til er at denne mobberen skal begynne på Steinerskolen til høsten, men fortsette på samme fritidsaktivitet som mitt barn. Sønnen min får stor glede av denne kvelden hver uke, men mobberen ødelegger mye. Og for å toppe det, så er mor til mobber treneren. Så å klage er bare å glemme.

Men jeg har hørt at Steinerskolene er gode på mobbeproblematikk. Så lurer jeg på om dere tror de kan få han til å stoppe denne mobbingen, eller bør jeg se meg om etter ett alternativ til aktiviteten?

Anonymous poster hash: a83a1...c6f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Steinerskolen kjører mindre elever pr lærer så har bedre tid til å følge opp hver enkelt elev, men om de kan stoppe mobbing tviler jeg på. Kan hende dette er det rette for denne mobberen og at han vil slutte, men det kan man aldri vite. I såfall ville jeg tro det var miljøforandring som gjorde det

Skrevet

Til det siste du skriver vil jeg si st det er helt feil at din sønn må slutte fordi en annen plager han.

AnonymBruker
Skrevet

Om mobbingen ikke tar slutt, har jeg nesten ikke noe annet valg enn å trekke sønnen min ut av aktiviteten.

Med tanke på at Mor til mobberen er en av trenerene og lederene. Å klage vil ikke gjøre noenting, og jeg vil ikke at barnet mitt skal annenhver gang komme hjem på gråten fordi X var slem igjen.

Men hvis ikke Steinerskolen er en slags magisk kur for mobbere, ser det nok ut som om jeg må se meg om etter noe annet for sønnen min...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt og erfart motsatt, en Steinerskolesom var/er elendig på mobbeproblematikk. De forklarte det med uheldige trekk i offerets personlighet, og barna har det veldig fritt der. Men selvfølgelig kan enhver skole hjelpe på slikt, og mobberen vil jo bli eldre og mer moden uansett. Steinerskoler er også ekstremt forskjellige, det er lærerne og skoleledelsen/foreldregruppen ved den enkelte skole som har betyr noe. Antroposofien er ikke "gode på mobbeproblematikk" i seg selv, tvert i mot.

Anonymous poster hash: a021b...600
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke lære sønnen din å svare for seg i stedet?

Anonymous poster hash: 209e1...f38
Skrevet

Er det ikke viktigere å lære mobberne å slutte å mobbe? Svarer dette barnet for seg og jager vekk mobberen, vil jo den "slemme" bare begynne på en annen unge.

Kan du ikke sende en anonym klage eller noe til lederne? Er vel flere enn en?

Ellers så er det faktisk ganske mye forskjellig der ute som helt sikkert kan være gøy for ett barn i den alderen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker den dagen jeg fikk nok og dyttet mobberen min inn i en snøfonn på vei hjem en dag i tredje klasse. Dagen etter ble jeg stoppet på vei til skolen av mora hans, som klappet til meg i ansiktet og ga meg en skyllebøtte fordi jeg mobbet gutten hennes...

er ikke alltid det hjelper å stå opp for seg selv heller, særlig når foreldrene tydeligvis er en del av problemet!

Anonymous poster hash: 73858...174

• Liker 2
Skrevet

Er det ikke viktigere å lære mobberne å slutte å mobbe? Svarer dette barnet for seg og jager vekk mobberen, vil jo den "slemme" bare begynne på en annen unge.

Kan du ikke sende en anonym klage eller noe til lederne? Er vel flere enn en?

Ellers så er det faktisk ganske mye forskjellig der ute som helt sikkert kan være gøy for ett barn i den alderen.

selvføllgelig, og man skal selvsagt klage til de riktige instanser og ikke gi seg på dette. Samtidig tror jeg det er lurt og innse at man ikke kan kontrollere dette. DU kan faktisk ikke stoppe dette barnet, men det du kan er å gjøre ditt barn litt mer robust. Vi velger også hvem som sårer oss, ett ord i seg selv er ikke sårende,men det er meningen man tillegger dette ordet og betydningen man lar avsenderen få lov til å ha i livet sitt. Det er viktig å være veldig selektiv med hvilke personer vi lar påvirke vår selvfølelse, og dette er faktisk ett aktivt valg. Det er selvfølgelig ikke lett, men jeg tror det er viktig å lære barn dette.

Ang. steinerskolen så har jeg også hørt det motsatte av deg TS, at de er veldig dårlige på mobbe og atferdsproblematikk.

Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Mitt barn gikk på Steinerskolen i nesten 3 år. Pga daglig mobbing fra en medelev måtte h*n bytte skole. Skolen liksom prøvde å få slutt på det men jeg fikk aldri inntrykket at de brydde seg så mye om det. Ifølge ideologien skal barn være seg selv og ha frie tøyler. Mobbing foregår i en større grad på Steinerskolen enn på andre skoler. Dessverre!

AnonymBruker
Skrevet

Ja da har jeg fått nok svar til å ta den avgjørelsen. Søknader på diverse aktiviteter og treninger er nå sendt ut.

Så havner nok den avskyelige mobberen på skole med andre mobbere. Så kan de gjøre livene kjipe for hverandre. Må si jeg er overrasket, har hørt at steiner skolene skal være så sterke på samhold og sosiale ferdigheter...

Er hjertevondt egentlig, at ett uskyldig barn skal bli ødelagt av så passive foreldre som ikke tar tak når de får beskjed fra flere mennesker at barnet de sitt mobber og plager andre barn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble mobbet på Steinerskolen. Har bare dårlige minner derfra. :(

Så trist med sønnen din.

Anonymous poster hash: a73bb...cdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...