Gå til innhold

visdomstann


Blablaa

Anbefalte innlegg

Må trekke visdomstann på torsdag, jeg grueeer meg så mye. Skikkelig tannlegeskrekk. Klarer ikke tenke på annet, blir småkvalm og vondti magen av å tenke på det.. :frown::frown::frown:

Jeg skal trekke kl 9, og må komme en time tidligere for å få beroligende tabeletter, men hjelper det?? Noen tips?? Sist gang jeg var hos tannlegen så gråt jeg kjempe masse, men da måtte de rense i betennelsen i visdomstannen, og det gjorde så utrolig vondt, hadde itillegg bedøvelse.

Tips anyone????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også! Håper man får like sterk bedøvelse her i Norge som man gjør i Usa! Sjekk det ut på youtube de som ikke har sett, man blir jo rusa til en annen verden på det der :D



Anonymous poster hash: 26b74...1d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trakk en visdomstann oppe for to måneder siden. Var litt øm den dagen men gjorde på langt nær så vondt som alle "skremte" meg med. Du blir jo bedøvet, og du kjenner jo at tannlegen driver med noe, men det finnes ikke vondt - ubehagelig kanskje, men ikke vondt.

Trakk visdomstann nede i går kl 10. var såpass godt bedøvd at den gikk ikke ut før kl 16. Der også var det ikke vondt men, ubehagelig. Men gjorde rimelig vondt i går kveld og i dag tidlig, men nå er det bare litt ømt.

Så det å trekke oppe er mye bedre enn å trekke nede, mener nå jeg da



Anonymous poster hash: 40ae6...60b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja, åå jeg skal trekke nede, begge to. Er det vanlig at man hovner opp? For jeg skal i bursdag på lørdagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri trukket tann, men lykke til! har litt skrekk jeg og, tar heller 20 sprøyter enn å gå til tannlegen. Men man må jo for å opprettholde god helse inni der, dyrt er det også :( det går nok bra med deg, spør om å ta med musikk du kan høre på

Anonymous poster hash: d1d4e...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri trukket tann, men lykke til! har litt skrekk jeg og, tar heller 20 sprøyter enn å gå til tannlegen. Men man må jo for å opprettholde god helse inni der, dyrt er det også :( det går nok bra med deg, spør om å ta med musikk du kan høre på

Anonymous poster hash: d1d4e...70d

haha, ja helt forferdelig. Har sprøyteskrekk og, så det blir jo enda verre med bedøvelsessprøyten, det gjør vondt. Går det an å ha med musikk? Hva skal det hjelpe med? Ja, går til privattannlege, men får studentrabatt der da, så er omtrent like dyrt som offentlig, pluss de er mye mer behageligere privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trukket de to oppe, og operert ut de to nede. Det er på ingen måte like vondt som folk sier, og jeg var tilbake på skolen samme dagen. Ja, du kan høre på musikk, og nei, du får kun vanlig bedøvelsessprøyte, og derfor ikke like sterke medisiner som i USA.

Det gikk veldig fint begge gangene. Jeg tok begge de jeg trakk oppe samtidig. Det er ingen behagelig greie, men det gikk forholdsvis fort. Jeg var også veldig nervøs, men det var virkelig ikke så ille som de skal ha det til. Jeg fikk ibux/paracet etterpå, og beskjed om å ta noe mer smertestillende samme dagen. Utenom det var jeg i veldig god form dagen etterpå. Jeg fikk ingen hevelser i ansikt eller store blødninger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trukket de to oppe, og operert ut de to nede. Det er på ingen måte like vondt som folk sier, og jeg var tilbake på skolen samme dagen. Ja, du kan høre på musikk, og nei, du får kun vanlig bedøvelsessprøyte, og derfor ikke like sterke medisiner som i USA.

Det gikk veldig fint begge gangene. Jeg tok begge de jeg trakk oppe samtidig. Det er ingen behagelig greie, men det gikk forholdsvis fort. Jeg var også veldig nervøs, men det var virkelig ikke så ille som de skal ha det til. Jeg fikk ibux/paracet etterpå, og beskjed om å ta noe mer smertestillende samme dagen. Utenom det var jeg i veldig god form dagen etterpå. Jeg fikk ingen hevelser i ansikt eller store blødninger.

Lykke til!

Å, så bra :) Jeg er vel bare så nervøs for jeg har så tannlegeskrekk. Skal få sånn beroliggende tabeletter, så håper de roer meg ned. De sa også at jeg har veldig rette røtter, og da tar det ca bare 15 min. Håper det ikke er så ille som du sier! Er det verre enn borring? :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra :) Jeg er vel bare så nervøs for jeg har så tannlegeskrekk. Skal få sånn beroliggende tabeletter, så håper de roer meg ned. De sa også at jeg har veldig rette røtter, og da tar det ca bare 15 min. Håper det ikke er så ille som du sier! Er det verre enn borring? :trist:

Det kommer til å gå helt fint, det er som noen har sagt før her; ikke så ille som alle skal ha det til ;)

Personlig så synes jeg borring er verre på grunn av lyden. Men når man trekker merker man jo litt bedre at de holder på inni der ;)

Anonymous poster hash: 40ae6...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så bra :) Jeg er vel bare så nervøs for jeg har så tannlegeskrekk. Skal få sånn beroliggende tabeletter, så håper de roer meg ned. De sa også at jeg har veldig rette røtter, og da tar det ca bare 15 min. Håper det ikke er så ille som du sier! Er det verre enn borring? :trist:

Det forstår jeg at gjør det tøft! Jeg tok ikke beroligende tabletter, så jeg vet ikke hvordan det føles, men jeg er helt sikker på at det vil ha en stor effekt, altså! Rette røtter er bra, da vil det gå ganske smidig. Det er en helt annen følelse enn å borre. I borringen er det mye lyd, den slipper du når de trekker. Jeg synes også det føles som det tar mye lenger tid når man borrer, ved trekkingen går det mye fortere. Det er akkurat som noen drar ut en propp - det føles ganske befriende :fnise:

Ikke bekymre deg, det går fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trakk alle 4 i løpet av 2 mnd. Grudde meg veldig pga tannlegeskrekk, men gikk over all forventning. Fikk med resept på Ibux 600mg og Paralgin Forte, men klarte meg fint uten.

Et lite tips er å dra i sportsbutikken eller apoteket å kjøpe en ispose å holde på kinnet i det du drar hjem. Det er med å forhindre hevelse + det lindrer evt smerter. Lykke til!

Anonymous poster hash: 52a14...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...