AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #1 Skrevet 18. mai 2015 Jeg har så lyst til å lage en knallgod pølse og macaroni grateng. Men har ikke melk og ikke mel. Har pølser macaroni, ost og egg. Kan det funke? Og hvordan gjør jeg det? Anonymous poster hash: abe20...ce6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #2 Skrevet 18. mai 2015 Kjøp melk og mjøl. Oppskriften er enkel. Ta feks 300 gram pølse, skjær det opp i biter og stek. Samtidig kok 150 gram makaroni. Når den er kokt, ta 3 spiseskjeer smør, smelt det i en gryte, og ta oppi 4 skjeer hvetemel, bland sammen til en jevn masse og spe med et par-tre dl melk, ha også et egg oppi. Kok opp, du har nå sausen. Bland makaronien i sausen. Smør en ildfast form med olje. Ha oppi et lag med makaroni/saus som dekker bunnen. Så ha oppi halvparten av pølser, så litt mak/saus, så testen av pølsene og resten av mak/saus. Revet ost på toppen, en halvtime på 200 grader.Anonymous poster hash: 98a81...24f 2
skruf Skrevet 18. mai 2015 #3 Skrevet 18. mai 2015 Du må nesten ha mel og melk.. Jeg bruker å lage en tykk hvitsaus, og tar i et par never revet ost. I sausen så blander jeg i pølsebiter eller smårettskinke, kokt makaroni og grønnsaker som jeg har dampet litt på forhånd (f.eks brokkoli og blomkål er veldig godt). Blander alt godt sammen, tømmer det over i ei ildfast form og strør revet ost på toppen. Steker midt i ovnen på 200g til osten er gylden. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #4 Skrevet 18. mai 2015 valgfri mengde makaroni, valgfri mengde pølser. Stek pølsenebiter og kok makaronien, bland i ildfast form, kast oppi 3-4-5-6 never med ost (kommer ann på hvor glad du er i ost ) og bland sammen. Sett i ovnen i 20min til osten blir sprø på toppen Anonymous poster hash: 3a9f5...9db 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #5 Skrevet 19. mai 2015 Om du har blomkål kan du lage blomkålsaus. Kok blomkålen, mos den med stavmikser, spe ut med vann (og gjerne melk om du hadde hatt dette) til det blir en tykk saus. Anonymous poster hash: 4629e...dfc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå