Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For første gang skulle jeg ta flytoget.

Jeg ante ikke noe. Kom meg på toget.

Jeg klarte ikke å oppfatte hva som ble sagt i høytaleren, så jeg sa til han som gikk gjennom vognen om han kunne si fra når vi kom til x stasjon. Det blir opplyst i høyttaleren ,sier han.

Det var vanskelig for meg å oppfatte, ikke var jeg kjent heller.

Så etter om det var en lystavle i vognen som fortalte neste stasjon. Nei.

Tar de det for gitt at folk er kjent?

Hva med de som hører dårlig, hørselhemmet, døv?

Dret var en annen passasjer som forbarmet seg over meg til slutt.

Takk til han.

Anonymous poster hash: 71cf9...a8c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, dette problemet hadde jeg selv med lokaltoget fra flyplassen til asker. Det var mye buss for tog pga sommer. Og jeg skjønte IKKENO. Ikke var det sagt hvor jeg skulle gå av, og det var kjempelavt over høyttaleren hvor vi var. Så det var en helt forferdelig tur for meg som ikke var kjent i området. Dårlig!

AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke er i stand til å høre informasjonen som gis over høyttalerne, så kan du jo bare telle stasjoner (det er ikke mange av dem).

Anonymous poster hash: 88260...3c8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter alltid med å høre hva som blir sagt på tog/buss :P

Blir stressende når man skal et ukjent sted.

Anonymous poster hash: 4a339...21e

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Sånn sett har GPS og Google Maps gjort livet enklere. :laugh:

Skrevet

Helt enig i at det er svært dårlig tilrettelagt for hørselshemmede og de burde hatt tavler sånn som NSB.

Men det går som tidligere sagt an å telle stasjoner, se på tavlene på perrongen hvilken stasjon det er eller se på billetten din når du skal være fremme/hvor lang tid turen tar og så følge ekstra nøye med på det tidspunktet.

Konduktøren hadde helt sikkert hjulpet deg om du sa ifra at du ikke kunne høre høyttaleren. (antar at du ikke gjorde det)

Skrevet

Jeg synes det er rart at de ikke har informasjonstavler på Flytoget, sånn som de har på lokal- og regiontogene til NSB. Ikke bare av hensyn til hørselshemmede, men også turister. Vil tro at ikke alle kjenner igjen stedsnavnene når de blir ropt opp på norsk og såvidt jeg husker er det kun Nasjonaltheateret og Oslo S de sier på engelsk. Resten av stasjonene bruker de norsk uttale på. Forloveden min hadde besøk av en kamerat fra USA i fjor og da vi hentet ham på stasjonen i Drammen sa han at han var glad han visste han skulle til endestasjonen, for han hadde ikke oppfattet stasjonsnavnene etter Nasjonalteateret. "It sounded pretty much like gibberish to me," sa han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...