AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #21 Skrevet 5. juni 2015 Og de spiller svenske topper og annen sånn musikk 50 åringene idag gjerne liker der live. -> på Kiel ferja Danseband? Svensktoppar??? Tror nok det er veldig avhengig av hvor man er vokst opp. Jeg er 53 og hadde dødd på meg hvis noen hadde tatt meg med på danseband-greier. Jeg er vokst opp med Led Zeppelin, Deep Purple og Black Sabbath. Og det er den musikken som fremdeles gjelder for meg. Danseband for meg er utrolig fjernt. Husker min mor (født i 1943) likte litt Svensktoppar, en eller annen svensk danseband-storsjarmørkjendis (kommer ikke på navnet, ser han for meg, men husker ikke hva han heter) Men for meg og samtlige av mine venner og venninner; vi hadde flyktet og løpt for livet hvis noen hadde spilt opp med danseband. Jeg hadde klart 4-5 minutter før ørene mine hadde blødd. Anonymous poster hash: 9bf94...413 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #22 Skrevet 5. juni 2015 Gjør noe sammen, om det er på minicruise eller på restaurant til en bedre middag og teater eller noe.Om dere klarer å samle alle, familie og hennes venner til avtalt tid på en restaurant og overrasket henne med det. Jeg har også fibromyalgi og nærmer meg din mors alder, jeg hadde satt stor pris på f.eks julerengjøring, julepynting og julebakst Anonymous poster hash: 2440c...838
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2015 #23 Skrevet 5. juni 2015 Må si meg enig med flere andre her når det gjelder danseband og Svensktoppar, det er helt fjernt for meg og har 0 interesse av det. Anonymous poster hash: 2440c...838
Jolene Skrevet 5. juni 2015 #24 Skrevet 5. juni 2015 Må si meg enig med flere andre her når det gjelder danseband og Svensktoppar, det er helt fjernt for meg og har 0 interesse av det. Anonymous poster hash: 2440c...838 Min mor er 60 og hadde heller ikke likt dersom noen troppet opp med det. Rolling Stones, Creedence og Black Sabbath derimot! Husker mormoren min som var født i 1925 elsket svensktoppar og sånt, men en 50-åring? haha! 2
Amarone Skrevet 6. juni 2015 #25 Skrevet 6. juni 2015 Danseband og svensktoppar er ikke gjengs hos femtiåringer jeg kjenner. Faktisk tror jeg de hadde havnet i dyp identitetskrise om de hadde lest at det var "sånt som femtiåringer liker". ;-) 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #26 Skrevet 6. juni 2015 Og de spiller svenske topper og annen sånn musikk 50 åringene idag gjerne liker der live. -> på Kiel ferja Jeg er 50 og liker verken svenske topper eller annen sånn musikk, og ville blitt formermet om noen fant på en slik bursdagspresang. Dagens 50-åringer var ungdommer på 80-tallet og musikksmaken endrer seg sjelden med årene. Og jeg får høre at jeg har "gammel" musikksmak, siden jeg liker Rolling Stones, Beatles og annen musikk fra 60- og 70-tallet. Men - smaken er forskjellig. Ideen er helt grei dersom man VET at jubilanten er glad i den type musikk. Anonymous poster hash: adcc5...806 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #27 Skrevet 6. juni 2015 Jeg er 50 og liker verken svenske topper eller annen sånn musikk, og ville blitt formermet om noen fant på en slik bursdagspresang. Dagens 50-åringer var ungdommer på 80-tallet og musikksmaken endrer seg sjelden med årene. Og jeg får høre at jeg har "gammel" musikksmak, siden jeg liker Rolling Stones, Beatles og annen musikk fra 60- og 70-tallet. Men - smaken er forskjellig. Ideen er helt grei dersom man VET at jubilanten er glad i den type musikk. Anonymous poster hash: adcc5...806 Hun har nok fått med seg det nå. Anonymous poster hash: aec0e...cd0
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2015 #28 Skrevet 6. juni 2015 Jeg er også 50 år, og hører IKKE på danseband musikk eller svensktoppar. Jeg hører på 80 talls-musikk. Anonymous poster hash: 6930b...ab3 1
Tullehøna Skrevet 8. juni 2015 #29 Skrevet 8. juni 2015 Haha dere liker nok svensketoppar innerst inne
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #30 Skrevet 8. juni 2015 Ser at veldig mange henger seg opp i den der Svensketopp-lista. Tipper det er mest for at både TS og en del andre svarer og skriver på tråden som om det var en 80-åring man skulle finne presang til. Ikke bare når det gjelder musikken, det er nesten gjennomgående i hvert jævla innlegg. Skal du gjøre noe skikkelig, ta henne med til et land dere vet hun liker/elsker å være i. Legg opp et opplegg med noe dere vet hun liker, men også som dere selv liker. Er du 30 er det ikke veldig stor forskjell på preferanser sammenlignet med noen som er 50 (annet behovet for nattklubb-liv og for å legge ut bilder av middagen din på face). Er hun en dare-devil? fallskjermhopping i varmere strøk kan være sjarmerende og deilig. Er hun en foodie? Sjekk opp spesielle restauranter i det aktuelle landet hvor dere kan spandere på henne noe virkelig spesielt, som man normalt kanskje ikke vil se seg råd til eller bruke penger på selv. Poenget er vel å ta utg.pkt i hvem hun er, og hva dere vet hun og dere liker å gjøre sammen / drømt om å gjøre sammen. Men vær så snill å slutt å skriv som om hun var 80. Anonymous poster hash: e2601...f54
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2015 #31 Skrevet 8. juni 2015 Ser at veldig mange henger seg opp i den der Svensketopp-lista. Tipper det er mest for at både TS og en del andre svarer og skriver på tråden som om det var en 80-åring man skulle finne presang til. Ikke bare når det gjelder musikken, det er nesten gjennomgående i hvert jævla innlegg. Skal du gjøre noe skikkelig, ta henne med til et land dere vet hun liker/elsker å være i. Legg opp et opplegg med noe dere vet hun liker, men også som dere selv liker. Er du 30 er det ikke veldig stor forskjell på preferanser sammenlignet med noen som er 50 (annet behovet for nattklubb-liv og for å legge ut bilder av middagen din på face). Er hun en dare-devil? fallskjermhopping i varmere strøk kan være sjarmerende og deilig. Er hun en foodie? Sjekk opp spesielle restauranter i det aktuelle landet hvor dere kan spandere på henne noe virkelig spesielt, som man normalt kanskje ikke vil se seg råd til eller bruke penger på selv. Poenget er vel å ta utg.pkt i hvem hun er, og hva dere vet hun og dere liker å gjøre sammen / drømt om å gjøre sammen. Men vær så snill å slutt å skriv som om hun var 80. Anonymous poster hash: e2601...f54
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2015 #32 Skrevet 9. juni 2015 Mye snakk om musikk her. Kanskje du kan lage en liten samling med musikk til henne som du tror/vet hun liker ( som en tilleggsgave)? I denne tråden er det mye fin mimremusikk fra 70 og 80-tallet. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=832102&st=0 Anonymous poster hash: f0e45...5f9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå