Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Ser mange har fått gode råd her før, men jeg må allikevel opprette et nytt innlegg.

Mamma fyller 50 år i august, og fortjener virkelig alt godt i verden. Selv er jeg relativt kreativ, og har alltid laget gavene selv, men i år vil søsteren min og jeg hoste opp noe helt spesielt.

Mamma har fibromyalgi (leddgikt) og kan derfor ikke dra på lengre turer (fly, buss, bil), og heller ikke delta på aktiviteter med mye bevegelse. Hun har også allergi og astma, så massasjer av ulike typer er også utelukket, da hun ikke tåler de forskjellige luktene og oljene.

Temaer som minicruise til Danmark er på bordet, men vi begynner å slippe litt opp for ideer, vi vil jo gi mammaen vår det aller beste. Hun stiller alltid opp, selvom det betyr at hun ligger rett ut i en uke etterpå.

Er det noen som kan hjelpe søskenflokken vår med forslag til den perfekte gaven? :)

Anonymous poster hash: feb8e...ff9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke interesser har hun?

Anonymous poster hash: 3c393...712
Gjest Belle âme
Skrevet

Maling og sånne brett til å male på?

Lage bamser og puter til mora di?(Det gjor eg og mamma blei kjempeglad!)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lage en årskalender med "gaver" der dere skriver på utvalgte datoer:

• Helgerengjøring (f.eks en dag i mnd)
  • Dekkskift (hvis hun har bil)
  • Julerengjøring
  • Julebakst
  • Brødbaking
  • Middag hos "navn"
  • Hagearbeid (hvis hun har hage)

Dette er kjempefine "gaver" å få - hvis dere ikke allerede gjør disse tingene. Her er det viktig å holde datoer og avtaler ;)

Anonymous poster hash: a8085...ac0
  • Liker 6
Skrevet

Hvilke interesser har hun?

Anonymous poster hash: 3c393...712

Hun er veldig glad i musikk og familie :)

Skrevet

Ta colorline til Kiel? Mer opplevelse enn Danmark. Mye mer plass å bevege seg på 😊

Skrevet

Og de spiller svenske topper og annen sånn musikk 50 åringene idag gjerne liker der live. -> på Kiel ferja 😄

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Og de spiller svenske topper og annen sånn musikk 50 åringene idag gjerne liker der live. -> på Kiel ferja

:blink:

Tror du kan ha godt av å gå en runde med hvilken musikk 50-åringene liker.... for de færreste 50-åringene er svensktoppar særlig aktuelt.... husk hun var 17 år i -82, så glem Vikingarna og Lasse Stefans :fnise:

Kiel ferjen er vel ellers ok hører jeg folk sier.

Tillegg: Hva med en teaterforestilling i Oslo (om dere bor i akseptabel nærhet mht. transport selvsagt) og en bedre middag?

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Gjest Gjest_lakrispia
Skrevet

Liker hun mat og drikke? Orker hun å dra på matlagingskurs?
Hva med å lage en video til henne der dere klipper sammen gamle videoklipp?
Er det noe hun mangler i huset type fancy kaffemaskin, fancy kniver osv? (kaffemaskin er kanskje litt dyrt)

Hengekøye der hun kan legge seg ned og slappe av?

Hvis dere vurderer å spandere på henne en tur, ville jeg ikke anbefalt kielferga eller danskebåten… Det er veldig harry, og egentlig litt slitsomt med ubehagelige senger.
Da ville jeg heller spandert på henne en helg på spahotell, (man trenger ikke ta massasje).
Hva med å ta masse små bilder av dere og få en kunstner til å sette de sammen slik at de til sammen danner et stort bilde?

Skrevet

:blink:

Tror du kan ha godt av å gå en runde med hvilken musikk 50-åringene liker.... for de færreste 50-åringene er svensktoppar særlig aktuelt.... husk hun var 17 år i -82, så glem Vikingarna og Lasse Stefans :fnise:

Kiel ferjen er vel ellers ok hører jeg folk sier.

Tillegg: Hva med en teaterforestilling i Oslo (om dere bor i akseptabel nærhet mht. transport selvsagt) og en bedre middag?

Hvor gammel er du? Jeg er 44 og er stadig vekk ute og danser til type svensktopparmusikk. Der er folk i alle aldre, men mesteparten er nok 50 +. Så å si at 50-åringer ikke liker Vikingarna er jo bare så feil. Jeg hadde blitt kjempeglad for billetter til dansegalla etc. Men så var det det der med å bevege seg da (for moren til ts)

Da min mor ble 50 så hadde vi ordnet hemmelig fest for henne på en øy hvor hennes familie kommer fra (ikke så langt hjemmefra da). Vi bakte og lagde all maten selv, bad noen av gjestene om å ta med seg noe (et sted hvor man ikke kunne få bestilt mat), vi stilte med sang og en musiker hun kjente dukket opp. Hele helgen ble i hennes ånd og hun var superfornøyd. Vanskelig å gjenta en slik suksess...

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du? Jeg er 44 og er stadig vekk ute og danser til type svensktopparmusikk. Der er folk i alle aldre, men mesteparten er nok 50 +. Så å si at 50-åringer ikke liker Vikingarna er jo bare så feil. Jeg hadde blitt kjempeglad for billetter til dansegalla etc. Men så var det det der med å bevege seg da (for moren til ts)

Da min mor ble 50 så hadde vi ordnet hemmelig fest for henne på en øy hvor hennes familie kommer fra (ikke så langt hjemmefra da). Vi bakte og lagde all maten selv, bad noen av gjestene om å ta med seg noe (et sted hvor man ikke kunne få bestilt mat), vi stilte med sang og en musiker hun kjente dukket opp. Hele helgen ble i hennes ånd og hun var superfornøyd. Vanskelig å gjenta en slik suksess...

Men å si at svensktopparna passer til en 50-åring er også veldig generaliserende :-) Jeg er nesten 50 og hører ALDRI på svenstopparna. 80-talls musikk derimot ;-)

Ellers syns jeg den ideen med å lage kalender der dere gjør spesielle ting gjennom året var kjempegod.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men å si at svensktopparna passer til en 50-åring er også veldig generaliserende :-) Jeg er nesten 50 og hører ALDRI på svenstopparna. 80-talls musikk derimot ;-)

Ellers syns jeg den ideen med å lage kalender der dere gjør spesielle ting gjennom året var kjempegod.

Det viser bare hvor forskjellige vi er (jeg hører både på dansemusikk og 80-talls), det kan jeg hende at TS sin mor liker dansemusikk?

Anonymous poster hash: 1d291...d8d

AnonymBruker
Skrevet

Hva med elektronikk? Nettbrett, mobil, kindle?

Anonymous poster hash: ecf28...e49
AnonymBruker
Skrevet

-Har hun et rom i boligen som hun har lyst å pusse opp kunne det vært en fin overraskelse gjøre det for henne :) Er det et dyrt rom som kjøkken eller bad kan det bli dyrt, men kanskje litt maling og nytt tilbehør kan være nok til at det allikevel føles litt nytt.

-Frisørtime

-En fin veske eller klokke

-iPad

Anonymous poster hash: 4675c...d22
Skrevet

Og de spiller svenske topper og annen sånn musikk 50 åringene idag gjerne liker der live. -> på Kiel ferja

Moren min på 51 hører på slike ting som det derre OnkelP greia, Karpe Diem og skikkelig hard rock :fnise:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er budsjettet på?

Anonymous poster hash: ebeb0...d64
  • 3 uker senere...
Skrevet

Ja altså. De i mitt nærmiljø hører på det og drar på sånne dansegreier og danser sving. Kan hende det varierer fra sted til sted og? Er fra Oppland/Hedmark. :)

AnonymBruker
Skrevet

Spa<3 Spa er alltid en vinner :)

Anonymous poster hash: 739f6...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satset på spa :)

Anonymous poster hash: aee41...345
AnonymBruker
Skrevet

Sitter med de samme tankene. Har ingen ideer ombord altså...

Anonymous poster hash: 4b98d...f53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...