AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Jeg er deprimert, og det er alltid mye verre om kvelden og på natta. Vet ikke hvordan jeg skal takle det. Alt er så vondt, jeg har bare lyst til å skade meg for å få ting til å bli bedre, men jeg klarer å la være fordi jeg vet at det egentlig ikke hjelper. Skjønner ikke hvorfor det er så mye verre om natta, eller hva jeg skal gjøre med det. Det hjelper ikke å snakke med noen om dagen om hvor vondt det er om natta, og de jeg kan snakke med om natta hjelper det ikke å snakke med. Jeg er kjempetrøtt men tør ikke legge meg til å sove, for da kommer morgendagen så fort og jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe an enda en ny, vanskelig dag... Jeg har ikke planer om å ta livet av meg, men jeg føler likevel en slags lettelse når jeg tenker på at jeg har muligheten til å gjøre det.. Men egentlig vil jeg ikke dø, jeg vil bare at ting skal føles litt bedre. Anonymous poster hash: af30a...509
Rumle Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 Er det noe du kan gjøre som roer deg litt, eller får deg til å føle deg litt mer trygg? 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Jeg kan ingen gode mestringsstrategier, bare destruktive og dårlige. Prøver å distrahere meg med å surfe rundt på nettet, men det fungerer ikke så godt og jeg klarer ikke stoppe å gråte. Anonymous poster hash: af30a...509
Rumle Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 (endret) Jeg kan ingen gode mestringsstrategier, bare destruktive og dårlige. Prøver å distrahere meg med å surfe rundt på nettet, men det fungerer ikke så godt og jeg klarer ikke stoppe å gråte. Anonymous poster hash: af30a...509 Kanskje du kan ta på noe god musikk som du har gode minner til, eller bare ha på radioen og lukke øynene og prøve å legge fra deg tankene. Jeg vet det er vanskelig å gjøre akkurat det - men, prøv å lag en avtale med deg selv om at i morgen klokken 12 (eller når du vil) er det ok å ta 15 min å tenke på alt det som er vondt. Det er ikke hensiktsmessig å tenke på det hele tiden, og ingenting blir bedre av det - og det er virkelig ikke rettferdig ovenfor deg selv. Om du klarer kan du prøve å se for deg at du faktisk putter de vonde, leie tankene opp i en boks og setter den på en hylle - til i morgen. Det har i perioder funket for meg, i alle fall, selv om det kanskje høres litt banalt ut Håper du får litt ro og klarer å sove godt Endret 17. mai 2015 av Rumle
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Takk for gode råd, men når jeg har tenkt meg så langt inn i denne sorte spiralen klarer jeg ikke å tenke meg ut igjen. Anonymous poster hash: af30a...509
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #6 Skrevet 17. mai 2015 Takk for gode råd, men når jeg har tenkt meg så langt inn i denne sorte spiralen klarer jeg ikke å tenke meg ut igjen. Anonymous poster hash: af30a...509 Ta deg en luftetur, gå en tur. Du blir ihvertfall ikke i bedre humør av å henge på KG. Og prøv å sove når du kommer hjem igjen. Søvn er ekstremt viktig for humøret. Anonymous poster hash: f3485...bcb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #7 Skrevet 18. mai 2015 Det er ikke trygt å drive og gå utendørs på denne tiden av døgnet. Anonymous poster hash: af30a...509
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #8 Skrevet 18. mai 2015 Det er ikke trygt å drive og gå utendørs på denne tiden av døgnet. Anonymous poster hash: af30a...509 Det er vel enda ikke farlig overalt? Anonymous poster hash: f3485...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #9 Skrevet 18. mai 2015 Ute midt på natta = mørkt = angst og redsel = større sjanse for at jeg gjør meg selv noe. Er ikke redd for andre, men er redd for meg selv. Anonymous poster hash: af30a...509
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #10 Skrevet 18. mai 2015 Ute midt på natta = mørkt = angst og redsel = større sjanse for at jeg gjør meg selv noe. Er ikke redd for andre, men er redd for meg selv. Anonymous poster hash: af30a...509 Får du hjelp, sånn ellers? Anonymous poster hash: f3485...bcb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #11 Skrevet 18. mai 2015 Jada, får masse hjelp. Det bare hjelper ikke for tiden, føler ikke at den oppfølgingen jeg får er med på å lette symptomtrykket. Anonymous poster hash: af30a...509
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #12 Skrevet 18. mai 2015 Jada, får masse hjelp. Det bare hjelper ikke for tiden, føler ikke at den oppfølgingen jeg får er med på å lette symptomtrykket. Anonymous poster hash: af30a...509 Hmmm...da vet jeg ikke. Eneste tipset jeg kan gi er å legge fra deg dataen, og prøve å sove. Les heller en bok hvis du trenger noe å underholde deg i søvn med. Kjenner jeg blir deppa av å henge her selv, og jeg er ikke deprimert engang. Anonymous poster hash: f3485...bcb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #13 Skrevet 18. mai 2015 Ja, kanskje jeg skal lese litt. Det gjør nok i alle fall ikke ting verre. Anonymous poster hash: af30a...509
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #14 Skrevet 18. mai 2015 Hmmm...da vet jeg ikke. Eneste tipset jeg kan gi er å legge fra deg dataen, og prøve å sove. Les heller en bok hvis du trenger noe å underholde deg i søvn med. Kjenner jeg blir deppa av å henge her selv, og jeg er ikke deprimert engang. Anonymous poster hash: f3485...bcb På KG generelt, altså. Ikke nødvendigvis denne tråden Anonymous poster hash: f3485...bcb
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #15 Skrevet 18. mai 2015 Hadde selv problemer tidligere, dette kom KUN på kvelds/nattestid. Vet ikke om jeg kan karakteristere det som angst, jeg var aldri redd for noe spesifikt, var mer en blanding av tomhet og ubehagelig følelse i kroppen som jeg ikke helt vet hva kom av. Kommer i perioder, vet ikke helt hva som fikk det til å forsvinne. Mitt beste tips er å ha noe å bedrive tiden din med som du trives med (dataspill, trening etc eller andre ting som du liker) på denne tiden av døgnet så du er opptatt med noe å ikke tenker vonde tanker. Å sitte alene og se på TV hjalp definitivt ikke for meg, da blir du sittende å tenke med en gang du føler noe, og det er nettopp i ditt eget hode du skaper denne angsten. Hvis ikke noe av dette hjelper kan du eventuelt prøve å stå opp noen timer tidligere enn du pleier å gjøre for så å prøve å legge deg før angsten kommer på kveldstid. Jeg vet selv hvor ille det kan være, og hvis ingenting hjelper anbefaler jeg deg til å få fastlegen til å skrive ut sobril, vival, rivotril ,xanor (skrevet i økende rekkefølge, dvs. xanor er sterkest) etc. som du bruker i en liten periode. Negative tanker om bl.a. selvmord er langt mer destruktivt enn å ta noen angstdempende piller. God bedring, Mann 23 Anonymous poster hash: 78f98...e6f
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #16 Skrevet 18. mai 2015 Hadde selv problemer tidligere, dette kom KUN på kvelds/nattestid. Vet ikke om jeg kan karakteristere det som angst, jeg var aldri redd for noe spesifikt, var mer en blanding av tomhet og ubehagelig følelse i kroppen som jeg ikke helt vet hva kom av. Kommer i perioder, vet ikke helt hva som fikk det til å forsvinne. Mitt beste tips er å ha noe å bedrive tiden din med som du trives med (dataspill, trening etc eller andre ting som du liker) på denne tiden av døgnet så du er opptatt med noe å ikke tenker vonde tanker. Å sitte alene og se på TV hjalp definitivt ikke for meg, da blir du sittende å tenke med en gang du føler noe, og det er nettopp i ditt eget hode du skaper denne angsten. Hvis ikke noe av dette hjelper kan du eventuelt prøve å stå opp noen timer tidligere enn du pleier å gjøre for så å prøve å legge deg før angsten kommer på kveldstid. Jeg vet selv hvor ille det kan være, og hvis ingenting hjelper anbefaler jeg deg til å få fastlegen til å skrive ut sobril, vival, rivotril ,xanor (skrevet i økende rekkefølge, dvs. xanor er sterkest) etc. som du bruker i en liten periode. Negative tanker om bl.a. selvmord er langt mer destruktivt enn å ta noen angstdempende piller. God bedring, Mann 23 Anonymous poster hash: 78f98...e6f Jeg sliter hele dagen, men det blir verst på kveld og natt. Jeg tror kanskje det er fordi det er mange flere ting jeg kan distrahere meg med på dagtid, jeg har avtaler med behandler, jeg handler og ordner andre ærend. Når kvelden kommer har jeg ingen slike avtaler, og da kommer det negative sigende. Det skal sies at det alltid har vært verst for meg på kveld og natt, også når jeg ikke har hatt så mye å gjøre på dagtid. Jeg har medisiner liggende, men prøver å ta dem bare når det er helt nødvendig. Dette er ikke angst, det er mer depressive symptomer som blusser opp på kvelden, og da hjelper medisiner heller dårlig. Opplever å få mye dårligere effekt av medisinen når jeg bruker for ofte, derfor tar jeg så sjelden som mulig og kun når jeg føler angst/indre uro. Jeg får jo mye hjelp på dagtid, men det hjelper ikke å fortelle til noen på dagtid at det er vanskleig på natta. Jeg har noen jeg kan ringe til på natta, men de klarer ikke å gi meg den tryggheten jeg trenger da det ikke er folk jeg kjenner så godt (kan ringe ambulant team på natt, mens på dagtid er det andre personer jeg forholder meg til). Anonymous poster hash: af30a...509
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #17 Skrevet 19. mai 2015 Jeg kjenner at denne kvelden/natta også blir tung.. Skulle ønske jeg klarte å stoppe det før det blir for ille :/ TS Anonymous poster hash: af30a...509
Rumle Skrevet 19. mai 2015 #18 Skrevet 19. mai 2015 Jeg kjenner at denne kvelden/natta også blir tung.. Skulle ønske jeg klarte å stoppe det før det blir for ille :/ TS Anonymous poster hash: af30a...509 Prøv å distrahere tankene/utsett de - det er ingenting som er sikkert med mindre du tror det selv. Prøv å velge at denne natten skal du gjøre alt du kan for å få en ok natt. Det fortjener du
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2015 #19 Skrevet 19. mai 2015 Det er bare så VONDT! Prøver å distrahere så godt jeg kan, men det er så ille at det føles fysisk vondt.. Anonymous poster hash: af30a...509
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå