AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Hva betyr det egentlig? Må man ha et tredje fag? Jeg har en del studiepoeng utenom de 5 årene som det tar å bli lektor. Rådgiver snakket noe om at opprykk kunne relevant for meg, men jeg er ikke sikker på hva det innebærer. Jeg tror jeg har 90 poeng utenom så langt. Jeg er villig til å bruke litt lengre tid for å få mer kompetanse. Jeg begynte på nordisk, så jeg kunne jo fortsatt med det i fremtiden og få 60 poeng. Anonymous poster hash: 1d181...576
KatteLatte Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 Hva har du fra før? Har du vanlig adjunktutdanning må du ha en master i tillegg. Dette blir til sammen seks år, hvor det sjette er det som gir opprykket, og masteren er det som gir lektortittel.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Hva har du fra før? Har du vanlig adjunktutdanning må du ha en master i tillegg. Dette blir til sammen seks år, hvor det sjette er det som gir opprykket, og masteren er det som gir lektortittel. Jeg går på integrert lektorutdannelse med master i Engelsk. Så jeg komme til å få master, men jeg er ikke kommet så langt enda. Jeg er ferdig med 100-nivå i Engelsk og holder på med fag 2 som er historie. Jeg har i tillegg 15 historie poeng fra et fag som ikke er med i lektorutdannelsen her på universitet. Jeg begynte på en litteraturgrad i England så jeg har litteraturfag og språkfag der i fra i tilleg til et kunsthistoriefag og et historiefag som fokuserte på opplysningstiden. Jeg begynte på lektorutdannelse med master i nordisk først fordi jeg ikke kom inn på engelsk, men så byttet jeg. Anonymous poster hash: 1d181...576
Gjest Vampen Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Lektor med tilleggsutdanning (det heter ikke lenger opprykk) har ett års tilleggsutdanning.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Lektor med tilleggsutdanning (det heter ikke lenger opprykk) har ett års tilleggsutdanning. Er det 60 poeng uansett hva? Eller er det 60 poeng i et tredje fag som du kan undervise i? For eksempel norsk. Anonymous poster hash: 1d181...576
Gjest Vampen Skrevet 17. mai 2015 #6 Skrevet 17. mai 2015 Er det 60 poeng uansett hva? Eller er det 60 poeng i et tredje fag som du kan undervise i? For eksempel norsk.Anonymous poster hash: 1d181...576 Jeg vet det var noe snakk om at det skulle strammes inn (krav til relevant undervisningsfag), men jeg tror det forsvant etter streiken. Her er beskrivelsen av stillingskoden: stillingskode 7966 Lektor med tillegg Tilsatte i undervisningsstilling som har godkjent mastergrad, hovedfagseksamen og som samlet har godkjent utdanning fra universitet eller høgskole tilsvarende 6 års normert studietid (360 studiepoeng/120 vekttall) eller mer, innplasseres i stillingskode 7966 Lektor med tillegg. Så det ser ut til at det er master+60 stp. 1
KatteLatte Skrevet 17. mai 2015 #7 Skrevet 17. mai 2015 Det er 60 studiepoeng, uansett hva. Var i hvert fall slik reglene var for noen år siden. Så hvis du allerede har 30 poeng utenom trenger du bare 30 til. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #8 Skrevet 17. mai 2015 Jeg vet det var noe snakk om at det skulle strammes inn (krav til relevant undervisningsfag), men jeg tror det forsvant etter streiken. Her er beskrivelsen av stillingskoden: stillingskode 7966 Lektor med tillegg Tilsatte i undervisningsstilling som har godkjent mastergrad, hovedfagseksamen og som samlet har godkjent utdanning fra universitet eller høgskole tilsvarende 6 års normert studietid (360 studiepoeng/120 vekttall) eller mer, innplasseres i stillingskode 7966 Lektor med tillegg. Så det ser ut til at det er master+60 stp. Så da har jeg nok utenom alle rede da? Håper de ikke endrer reglene. Jeg er jo ikke ferdig med master og sånn, men det skal jeg bli. Anonymous poster hash: 1d181...576
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #9 Skrevet 17. mai 2015 Det er 60 studiepoeng, uansett hva. Var i hvert fall slik reglene var for noen år siden. Så hvis du allerede har 30 poeng utenom trenger du bare 30 til. Jeg har 90 poeng utenom lektorutdannelsen jeg tar nå. Anonymous poster hash: 1d181...576
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #10 Skrevet 17. mai 2015 Tusen takk for svar. Anonymous poster hash: 1d181...576
Gjest Vampen Skrevet 17. mai 2015 #11 Skrevet 17. mai 2015 Så da har jeg nok utenom alle rede da? Håper de ikke endrer reglene. Jeg er jo ikke ferdig med master og sånn, men det skal jeg bli.Anonymous poster hash: 1d181...576 Var det sånn at du hadde deler av det fra et utenlandsk studiested? For isåfall er vel spørsmålet om det er "godkjent". Det er mye mulig det er det, jeg vet ikke. Dette er uansett lønnskoder som brukes til å fastsette lønn (skuffende nok ikke en fancy tittel ), så det er i stor grad kommende arbeidsgiver som må vurdere.
Gjest Vampen Skrevet 17. mai 2015 #12 Skrevet 17. mai 2015 Jeg er forøvrig adjunkt med tillegg, ikke lektor, men det er samme greia. Jeg måtte legge fram vitnemål og karakterutskrifter, og fikk dermed godkjent at jeg skal lønnes som adjunkt med tillegg.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #13 Skrevet 17. mai 2015 Var det sånn at du hadde deler av det fra et utenlandsk studiested? For isåfall er vel spørsmålet om det er "godkjent". Det er mye mulig det er det, jeg vet ikke. Dette er uansett lønnskoder som brukes til å fastsette lønn (skuffende nok ikke en fancy tittel ), så det er i stor grad kommende arbeidsgiver som må vurdere. Åh... Altså det er fra et ekte universitet. Et ganske bra et. Ja, men jeg får se hva jeg kan gjøre med det. Jeg har fått et godkjent som et Engelsk fag, men kunne ikke bruke det i graden. Jeg søkte bare om å få godkjent Engelsk fag, så jeg kan jo søke om å få godkjent historie fag. Hvis ikke tar jeg med litt ekstra fag når jeg er ferdig. Det har jo mye å si for lønnen. Anonymous poster hash: 1d181...576
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #15 Skrevet 17. mai 2015 Engelsk fag eller engelsk-fag? Engelsk-fag. Anonymous poster hash: 1d181...576
Gjest Vampen Skrevet 17. mai 2015 #16 Skrevet 17. mai 2015 Åh... Altså det er fra et ekte universitet. Et ganske bra et. Ja, men jeg får se hva jeg kan gjøre med det. Jeg har fått et godkjent som et Engelsk fag, men kunne ikke bruke det i graden. Jeg søkte bare om å få godkjent Engelsk fag, så jeg kan jo søke om å få godkjent historie fag. Hvis ikke tar jeg med litt ekstra fag når jeg er ferdig. Det har jo mye å si for lønnen.Anonymous poster hash: 1d181...576 Jeg vil tro at du får det godkjent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå