AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #21 Skrevet 17. mai 2015 Personlig, så syns jeg det kommer an på om du overreagerer eller ikke. Jeg forstår at det kan være slitsomt 17 mai for noen. Og at samboeren din hadde lyst å slappe av noen minutter på sofaen og kose seg 17 mai ser jeg ikke noe galt i. Huset kan vente. Man må ikke rydde rotet med en gang. Men da må han også hjelpe deg når kvelden kommer. Slik at du ikke står med det helt alene. Anonymous poster hash: 36752...b73 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #22 Skrevet 17. mai 2015 Slik jeg forstår det er det ikke tidspunktet for ryddingen du egentlig reagerer på, men at han mest sannsynlig aldri vil hjelpe til. Jeg synes ikke at det er noe å fyke opp for hvis han vil hvile litt før dere begynner å jobbe sammen, enten han hjelper deg å rydde, eller ordner med treåringen. Antar du vil vekke den lille fordi du er redd for at han eller henne ikke vil sove til kvelden ellers. Men her virker det som om du føler at du alltid gjør alt alene, og at dere ikke er enige om ting og hvordan dere skal fordele ting. Det blir litt vanskelig å svare deg når du fremstiller det på den måten. For hvis det bare hadde vært at han ville slappe av litt og hjelpe til senere ser jeg ikke problemet. Det du egentlig bør spørre om i hovedinnlegget ditt er at du føler han aldri stiller opp og hjelper til og om du er urimelig som ber han hjelpe til av og til.Anonymous poster hash: dfdfe...349 Ja.. Kanskje.. Kanskje det er derfor det er så innmari provoserende at han bare legger seg til rette.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #23 Skrevet 17. mai 2015 Ja.. Kanskje.. Kanskje det er derfor det er så innmari provoserende at han bare legger seg til rette..Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 Kjenner igjen den ja. Anonymous poster hash: dfdfe...349
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #24 Skrevet 17. mai 2015 Hvorfor sier du at han skal "hjelpe til" med treåringen? Er det ikke like mye hans barn? Og det samme med ryddinga, du kaller det å "hjelpe til". Du framstiller det som om begge deler egentlig kun er ditt ansvar. Og da blir det gjerne sånn også... Her må det vel en skikkelig oppvask til, men det er nok ikke det rette tidspunktet rett etter en slitsom dag. Sett dere ned når dere har god tid og avtal hvem som har ansvar for hvilke oppgaver. Anonymous poster hash: f958a...dd3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #25 Skrevet 17. mai 2015 Hvorfor sier du at han skal "hjelpe til" med treåringen? Er det ikke like mye hans barn? Og det samme med ryddinga, du kaller det å "hjelpe til". Du framstiller det som om begge deler egentlig kun er ditt ansvar. Og da blir det gjerne sånn også... Her må det vel en skikkelig oppvask til, men det er nok ikke det rette tidspunktet rett etter en slitsom dag. Sett dere ned når dere har god tid og avtal hvem som har ansvar for hvilke oppgaver.Anonymous poster hash: f958a...dd3 Det er jo fordi jeg vanligvis tar alt. Treåringen og ryddingen.. Han er mye borte.. Men nå når vi har alle tre barna og det er 17. Mai så hadde jeg faktisk trodd at han ville stille opp.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #26 Skrevet 17. mai 2015 Du har jo tid til å skrive her, så du har sikkert tid til å rydde. Hvorfor kaller du ungen din 'den'? Anonymous poster hash: 49047...815 3
Gjest iGirl Skrevet 17. mai 2015 #27 Skrevet 17. mai 2015 Du kan jo rydde "din del" nå, så kan han ta hans del etter at han har hvilt litt? Hvorfor er det din måte som er det riktige? Ikke rart folk sliter ass, når slike bagateller er verdt å lage bråk av..... 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #28 Skrevet 17. mai 2015 Du kan jo rydde "din del" nå, så kan han ta hans del etter at han har hvilt litt? Hvorfor er det din måte som er det riktige? Ikke rart folk sliter ass, når slike bagateller er verdt å lage bråk av..... Fordi treåringer ikke kan vente til "man har hvilt litt"? Så kan man jo snu på det. Er det mer riktig at han skal bestemme når ting skal gjøres? For i praksis er det jo det han gjør når han vil at vaske og rydd kan tas etter at treåringen har lagt seg. Og i praksis betyr det at far får i pose og sekk, for mens han "hviler" må jo mor ta barnet og etterpå er det vel uansett hun som må rydde... Anonymous poster hash: c6a1c...d7c 1
Gjest iGirl Skrevet 17. mai 2015 #29 Skrevet 17. mai 2015 Fordi treåringer ikke kan vente til "man har hvilt litt"? Så kan man jo snu på det. Er det mer riktig at han skal bestemme når ting skal gjøres? For i praksis er det jo det han gjør når han vil at vaske og rydd kan tas etter at treåringen har lagt seg. Og i praksis betyr det at far får i pose og sekk, for mens han "hviler" må jo mor ta barnet og etterpå er det vel uansett hun som må rydde... Anonymous poster hash: c6a1c...d7c Jeg skjønner ikke at folk som kommuniserer så dårlig lever sammen i parforhold. Hvis far er skikkelig sliten, hvorfor kan ikke mor ta 3-åringen? Hva er problemet med det? Man trenger ikke 2 voksne til å få en 3-åring i seng. Og hvorfor er det mor som bestemmer hvordan det skal foregå? Dette er en bagatell. På tiden det tok TS å skrive hovedinnlegget i denne tråden kunne hun lagt ungen og sikkert ryddet litt også. Jeg har tatt hele oppvasken her mellom det forrige innlegget jeg skrev og dette. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #30 Skrevet 17. mai 2015 Dere virker som litt ulike personligheter. Han vil slappe av først, så rydde. Du klarer ikke å slappe av før det er ryddet, så du vil rydde først. Dette blir ikke lett, siden dere er på diamentralt uenige. Kan dere avtale hvem som tar hvilken del av rotet, men at det får være opp til den enkelte når ( rimelig tid tatt i betraktning). Når det gjelder 3åringenn så er dette noe som ikke kan vente, så her må dere bli enige om hvordan det løses. Ta utgangspunkt i denne episoden når ting har kjølt seg ned, slik at dere vet hvordan det skal løses ved neste korsvei.Anonymous poster hash: f6f1e...ad2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #31 Skrevet 17. mai 2015 Jeg skjønner ikke at folk som kommuniserer så dårlig lever sammen i parforhold. Hvis far er skikkelig sliten, hvorfor kan ikke mor ta 3-åringen? Hva er problemet med det? Man trenger ikke 2 voksne til å få en 3-åring i seng. Og hvorfor er det mor som bestemmer hvordan det skal foregå? Dette er en bagatell. På tiden det tok TS å skrive hovedinnlegget i denne tråden kunne hun lagt ungen og sikkert ryddet litt også. Jeg har tatt hele oppvasken her mellom det forrige innlegget jeg skrev og dette. Fordi mor også er sliten? Fordi det står hauger med arbeid og venter på å bli gjort, noe far ikke kommer til å være med på når kvelden kommer? Fordi treåringer kan være skikkelig kjipe å vekke fordi de sovnet i bilen og enda kjipere å legge pga dette? Hva du rekker er din sak og ikke relevant for problemstillingen. Jeg regner jo med at du tar all jobben med huset du, din mann og unger bor ? Anonymous poster hash: c6a1c...d7c 2
Harlekin Skrevet 17. mai 2015 #32 Skrevet 17. mai 2015 Jeg skjønner ikke at folk som kommuniserer så dårlig lever sammen i parforhold. Hvis far er skikkelig sliten, hvorfor kan ikke mor ta 3-åringen? Hva er problemet med det? Man trenger ikke 2 voksne til å få en 3-åring i seng. Og hvorfor er det mor som bestemmer hvordan det skal foregå? Dette er en bagatell. På tiden det tok TS å skrive hovedinnlegget i denne tråden kunne hun lagt ungen og sikkert ryddet litt også. Jeg har tatt hele oppvasken her mellom det forrige innlegget jeg skrev og dette. Hun skulle ikke legge barnet, men tvert imot holde ham/henne våken Viss forskjell der. Og hvorfor er det automatisk slik at pappa skal ta det for gitt at han skal kunne legge seg fordi han er så sliten? Det er mammaen også. 2
Gjest iGirl Skrevet 17. mai 2015 #33 Skrevet 17. mai 2015 Fordi mor også er sliten? Fordi det står hauger med arbeid og venter på å bli gjort, noe far ikke kommer til å være med på når kvelden kommer? Fordi treåringer kan være skikkelig kjipe å vekke fordi de sovnet i bilen og enda kjipere å legge pga dette? Hva du rekker er din sak og ikke relevant for problemstillingen. Jeg regner jo med at du tar all jobben med huset du, din mann og unger bor ? Anonymous poster hash: c6a1c...d7c Dette vet jeg ikke noe om. Menn er forskjellige, og jeg kjenner ikke akkurat denne mannen. Hun skulle ikke legge barnet, men tvert imot holde ham/henne våken Viss forskjell der. Og hvorfor er det automatisk slik at pappa skal ta det for gitt at han skal kunne legge seg fordi han er så sliten? Det er mammaen også. Hvorfor skal mor bestemme da? Hun hadde jo tid og ork til å lage denne tråden, så helt skutt er hun tydeligvis ikke. Gudhjelpemeg. Dette er verdens minste problem. Er ikke rart over halvparten av alle ekteskap ryker. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #34 Skrevet 17. mai 2015 Dette vet jeg ikke noe om. Menn er forskjellige, og jeg kjenner ikke akkurat denne mannen. Hvorfor skal mor bestemme da? Hun hadde jo tid og ork til å lage denne tråden, så helt skutt er hun tydeligvis ikke. Gudhjelpemeg. Dette er verdens minste problem. Er ikke rart over halvparten av alle ekteskap ryker. Ts sier jo selv at det er hun som må ta all rydding og vasking, så det mannen skulle gjøre var å passe treåringen. Fordelen med det er jo at BEGGE får hvilt når ungene er i seng, ikke bare mannen. Og igjen, hvorfor skal MANNEN bestemme? Har han mer rett til å bestemme når dette skal gjøres? En av oppgavene kan ihvertfall ikke vente og den andre tar han ikke uansett... Anonymous poster hash: c6a1c...d7c
Harlekin Skrevet 17. mai 2015 #35 Skrevet 17. mai 2015 Dette vet jeg ikke noe om. Menn er forskjellige, og jeg kjenner ikke akkurat denne mannen. Hvorfor skal mor bestemme da? Hun hadde jo tid og ork til å lage denne tråden, så helt skutt er hun tydeligvis ikke. Gudhjelpemeg. Dette er verdens minste problem. Er ikke rart over halvparten av alle ekteskap ryker. Mor skal ikke bestemme alene, de skal kommunisere og samarbeide. Og det er ikke verdens minste problem når dette er et gjennomgående problem i TS' samliv, som du hadde fått med deg om du hadde lest alle innleggene. Ekteskap der bare én av partene drar lasset, det er de som ryker, og det er sannelig ikke noe rart. 1
Ciara Skrevet 17. mai 2015 #36 Skrevet 17. mai 2015 Jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Jeg synes også denne mannen høres bortskjemt ut. Beklager, men når det er 17. mai og man har tre unger hvorav én er tre år og grinete etter vekking, da kan man ikke tillate seg den luksusen det er å legge seg ned midt på dagen uten å ha avklart det med partner først. Om jeg forstår det rett var alternativene: 1: Rydde en halvtime sammen mens alle er våkne, deretter hviler alle 2: Han hviler med en gang, du rydder og ordner samtidig som du passer grinete treåring og har fortsatt mer igjen å gjøre om kvelden. Alternativ 1 er temmelig demokratisk, alternativ 2 betyr at du gjør absolutt all jobben, mens han får hvile mye. Det er ikke urimelig av deg å reagere på det. Det er det jeg mener om dagens situasjon. Og generelt? Få den mannen til å stille opp. Det er ikke greit at du gjør alt husarbeidet og at han "klikker" når du en sjelden gang ber ham om å stille opp. Det høres helt utrolig barnslig ut. 2
juliane Skrevet 17. mai 2015 #37 Skrevet 17. mai 2015 Jeg synes ikke du er urimelig i det hele tatt. Jeg synes også denne mannen høres bortskjemt ut. Beklager, men når det er 17. mai og man har tre unger hvorav én er tre år og grinete etter vekking, da kan man ikke tillate seg den luksusen det er å legge seg ned midt på dagen uten å ha avklart det med partner først. Om jeg forstår det rett var alternativene: 1: Rydde en halvtime sammen mens alle er våkne, deretter hviler alle 2: Han hviler med en gang, du rydder og ordner samtidig som du passer grinete treåring og har fortsatt mer igjen å gjøre om kvelden. Alternativ 1 er temmelig demokratisk, alternativ 2 betyr at du gjør absolutt all jobben, mens han får hvile mye. Det er ikke urimelig av deg å reagere på det. Det er det jeg mener om dagens situasjon. Og generelt? Få den mannen til å stille opp. Det er ikke greit at du gjør alt husarbeidet og at han "klikker" når du en sjelden gang ber ham om å stille opp. Det høres helt utrolig barnslig ut. Hva med alternativ 3: Mor og far vekker treåringen og alle tre setter seg i sofaen og koser seg sammen, og så rydder de sammen når de har fått litt mer energi? 1
Ciara Skrevet 17. mai 2015 #38 Skrevet 17. mai 2015 Hva med alternativ 3: Mor og far vekker treåringen og alle tre setter seg i sofaen og koser seg sammen, og så rydder de sammen når de har fått litt mer energi? Det ville jo vært det aller beste, men ganske vanskelig å gjennomføre når far ikke deltar i noe husarbeid. Hvis far begynner å ta sin del kan han forvente å bli tatt hensyn til.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #39 Skrevet 17. mai 2015 ja, jeg synes det er urimelig å lage noe greie over det. Om du vet bombesikkert av erfaring at du uansett blit stående aene med all ryddingen, så handler ikke det om at han i dag sa den kommentaren, men at han aldri hjelper til når han sier han skal. Ellers så kunne dere kost og snakket om dagen sammen med barna på sofaen den timen før kveldsstellet begynte. Unødvendig å mase og lage dårlig stemning av ingenting. Jeg er kvinne. Anonymous poster hash: 76922...dcd
duplexx Skrevet 17. mai 2015 #40 Skrevet 17. mai 2015 Jeg reagerte da han klikket på meg fordi jeg ba han om å vekke og holde treåringen våken så jeg fikk ryddet opp.. Jeg syns det er veldig egoistisk.. Men tydeligvis så er det jeg som er egoistisk som ikke lot han få ligge der mens jeg tok meg av alt. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 Nei altså jeg mener reaksjonen hans! Du har lov å synes han er urimelig, han har lov til å VILLE slappe av. Men det handler om å møte hverandre i kommunikasjonen med respekt. Det høres det ikke ut som han gjorde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå