AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #1 Skrevet 17. mai 2015 Vi kommer hjem fra 17. Mai feiring. Meg, min samboer hans to barn og vårt barn. Han har ver kioskvakt i hele dag, mens jeg har tatt meg av treåringen hele dagen.. Treåringen sover i bilen og må vekkes. Før jeg går inn til kaoshjemmet fra i dagtidlig sier jeg fra om at alle tar klærne sine og rydder på plass.. Alle gjør dette.. Min samboer kler av seg, legger på plass klærne sine og går på sofaen å legger seg.. Huset ser ikke ut, treåringen må vekkes så den sovner til kvelden og jeg står med alt selv.. Når jrg sier ifra så klikker han og sier at huset kunne jo vente til kvelden(det betyr at jeg må gjøre dette selv, etter at treåringen er lagt) og at vi kunne nyte stillheten og fineværet først.. Er det urimelig av meg å be han hjelpe til i en halvtime før han eventuelt la seg på sofaen slik at vi alle kunne få slappe av? Anonymous poster hash: a4086...207
Anim92 Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 I utgangspunktet tenker jeg det er kjipt, det som er urimelig er at du reagerer såpass kraftig at du må spørre her inne. Det høres slitsomt ut å ha forventninger og krav, egentlig(: 5
Testosteron Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Han sa at ryddingen kunne vente til i kveld. Hvorfor er du uenig? 8
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #4 Skrevet 17. mai 2015 Du er vel omtrent like urimelig som han? Begge vil ha det på sin måte, og jeg skjønner egentlig begge to. Anonymous poster hash: cd856...89c 5
juliane Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Min samboer er akkurat som deg, han MÅ rydde med en gang han kommer hjem, om det er fra 17. mai-feiring eller jobb. Jeg har behov for å slappe av på sofaen en stund før jeg orker å sette i gang med noe. Det er ingenting som brenner om kaoset fra i dag morges ligger der en time eller tre til mens mannen som har vært kioskvakt i timesvis får hvilt seg litt. Min samboer tok også en runde når vi kom hjem i dag, mens jeg ryddet vekk bunaden og flatet ut. Han vet han hadde fått hjelp hvis han lot det ligge en stund, og da er det opp til ham at han velger å ta det med en gang. 8
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #6 Skrevet 17. mai 2015 Min samboer er akkurat som deg, han MÅ rydde med en gang han kommer hjem, om det er fra 17. mai-feiring eller jobb. Jeg har behov for å slappe av på sofaen en stund før jeg orker å sette i gang med noe. Det er ingenting som brenner om kaoset fra i dag morges ligger der en time eller tre til mens mannen som har vært kioskvakt i timesvis får hvilt seg litt. Min samboer tok også en runde når vi kom hjem i dag, mens jeg ryddet vekk bunaden og flatet ut. Han vet han hadde fått hjelp hvis han lot det ligge en stund, og da er det opp til ham at han velger å ta det med en gang. Ja.. Men her er det alltid jeg som gjør alt i huset.. Så at han la seg på sofaen i stedet for å ta treåringen var det jeg reagerte på.. Og en treåring alene på en skole med fullt kaos er jo minst like slitsomt som en kioskvakt.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #7 Skrevet 17. mai 2015 Han sa at ryddingen kunne vente til i kveld. Hvorfor er du uenig? Fordi at jeg da måtte ta alt selv, mens han fikk ligge på sofaen.. Hadde jeg tatt meg av treåringen istedet for å rydde, så hadde jo rotet fortsatt vert der om kvelden.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #8 Skrevet 17. mai 2015 Jeg mener at når man kommer hjem fra slike dager så er det teamwork og ikke enveiskjøring som gjelder.. Og når man er ferdige så kan man kose seg sammen? Hadde jeg ventet til kvelden, så hadde han fått kost seg i sofaen sammens med de to største, mens jeg sto på vaskerommet alene..Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 1
Biloba Skrevet 17. mai 2015 #9 Skrevet 17. mai 2015 (endret) Det er urimelig at du vil bestemme når på dagen han skal rydde/vaske. Ingen liker å bli kommandert til å gjøre noe NÅ, når man er klar for sofaen og trenger å samle litt energi. Det dere kunne gjort var å fordele det som må gjøres, så tar du ditt mens du følger litt med på treåringen, og så kan han ta sin del av sjauen senere. Endret 17. mai 2015 av Biloba 6
Testosteron Skrevet 17. mai 2015 #10 Skrevet 17. mai 2015 Fordi at jeg da måtte ta alt selv, mens han fikk ligge på sofaen.. Hadde jeg tatt meg av treåringen istedet for å rydde, så hadde jo rotet fortsatt vert der om kvelden.. Men hvorfor kunne dere ikke tatt det sammen i kveld da? Hvorfor måtte det ryddes med en gang? 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #11 Skrevet 17. mai 2015 Men hvorfor kunne dere ikke tatt det sammen i kveld da? Hvorfor måtte det ryddes med en gang? Jeg mener ikke at han måtte hjelpe til med ryddingen.. Den hadde jeg jo forventet å måtte ta selv alikevell.. Men at han hjalp til meg treåringen så jeg fikk ta ryddingen kan en forvente.. Jeg ville bli ferdig så vi kunne bruke kvelden på å kose oss med de største barna som skal reise til sin mor i morgen.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #12 Skrevet 17. mai 2015 Det er urimelig at du vil bestemme når på dagen han skal rydde/vaske. Ingen liker å bli kommandert til å gjøre noe NÅ, når man er klar for sofaen og trenger å samle litt energi. Det dere kunne gjort var å fordele det som må gjøres, så tar du ditt mens du følger litt med på treåringen, og så kan han ta sin del av sjauen senere. Jeg kommanderte han aldri til noe som helst.. Jeg sa klart ifra at jeg syntes han kunne hjelpe til med treåringen så je fikk ryddet opp.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #13 Skrevet 17. mai 2015 Det er urimelig at du vil bestemme når på dagen han skal rydde/vaske. Ingen liker å bli kommandert til å gjøre noe NÅ, når man er klar for sofaen og trenger å samle litt energi. Det dere kunne gjort var å fordele det som må gjøres, så tar du ditt mens du følger litt med på treåringen, og så kan han ta sin del av sjauen senere. Har du noen gang prødv å vekke en treåring når den har sovet i ti-femten minutter?? Det er ikke nok å bare følge med mens man gjør sitt 😂Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
duplexx Skrevet 17. mai 2015 #14 Skrevet 17. mai 2015 Enig med samboeren din, men for en reaksjon...? 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #15 Skrevet 17. mai 2015 Enig med samboeren din, men for en reaksjon...? Jeg reagerte da han klikket på meg fordi jeg ba han om å vekke og holde treåringen våken så jeg fikk ryddet opp.. Jeg syns det er veldig egoistisk.. Men tydeligvis så er det jeg som er egoistisk som ikke lot han få ligge der mens jeg tok meg av alt. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 1
Harlekin Skrevet 17. mai 2015 #16 Skrevet 17. mai 2015 (endret) Dere må rett og slett bli enige om slike ting på forhånd. Han vil gjøre ting på sin måte, du vil gjøre det på din måte. Ingen av dem er mer rett eller galt, selv om jeg personlig ikke klarer å bare slappe av mens huset flyter. Det eneste jeg mener er virkelig galt, er at han "flatet ut" uten å tenke på hvem som skal ha ansvar for 3-åringen. Der burde han spurt deg først, f.eks. "kan jeg slappe av på sofaen en time, så kan du slappe av etterpå?". Det bør du ta opp med ham, slik at dere unngår problemet neste gang. Endret 17. mai 2015 av Harlekin 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #17 Skrevet 17. mai 2015 Dere må rett og slett bli enige om slike ting på forhånd. Han vil gjøre ting på sin måte, du vil gjøre det på din måte. Ingen av dem er mer rett eller galt, selv om jeg personlig ikke klarer å bare slappe av mens huset flyter. Det eneste jeg mener er virkelig galt, er at han "flatet ut" uten å tenke på hvem som skal ha ansvar for 3-åringen. Der burde han spurt deg først, f.eks. "kan jeg slappe av på sofaen en time, så kan du slappe av etterpå?". Det bør du ta opp med ham, slik at dere unngår problemet neste gang. Det greier ikke jeg heller.. Derfor er jeg vant med at jeg gjør dette selv, så slipper vi mas. Men jeg skriver jo det oppe her også.. Det jeg reagerer på er jo at han gjorde akkurat det du skriver her.. Bare la seg, mens huset flyter og treåringen sover i bilen.. Det er snakk om å tenke på andre enn seg selv.. I tillegg så var det jo to andre barn som var hans her..Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
Harlekin Skrevet 17. mai 2015 #18 Skrevet 17. mai 2015 Det greier ikke jeg heller.. Derfor er jeg vant med at jeg gjør dette selv, så slipper vi mas. Men jeg skriver jo det oppe her også.. Det jeg reagerer på er jo at han gjorde akkurat det du skriver her.. Bare la seg, mens huset flyter og treåringen sover i bilen.. Det er snakk om å tenke på andre enn seg selv.. I tillegg så var det jo to andre barn som var hans her..Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 Da sørger du for å snakke om dette ved en passende anledning (og samtidig ta opp ansvarsfordeling i huset, det er vel ikke riktig at du skal gjøre alt hvis han er frisk og rask?), men ikke gjør det nå mens dere allerede er slitne og gretne. Det har jeg lært av erfaring aldri fører til noe bra 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #19 Skrevet 17. mai 2015 Da sørger du for å snakke om dette ved en passende anledning (og samtidig ta opp ansvarsfordeling i huset, det er vel ikke riktig at du skal gjøre alt hvis han er frisk og rask?), men ikke gjør det nå mens dere allerede er slitne og gretne. Det har jeg lært av erfaring aldri fører til noe bra Ja.. Du har helt rett i det.. Anonymous poster hash: 2a2fe...da0
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2015 #20 Skrevet 17. mai 2015 Jeg reagerte da han klikket på meg fordi jeg ba han om å vekke og holde treåringen våken så jeg fikk ryddet opp.. Jeg syns det er veldig egoistisk.. Men tydeligvis så er det jeg som er egoistisk som ikke lot han få ligge der mens jeg tok meg av alt.Anonymous poster hash: 2a2fe...da0 Slik jeg forstår det er det ikke tidspunktet for ryddingen du egentlig reagerer på, men at han mest sannsynlig aldri vil hjelpe til. Jeg synes ikke at det er noe å fyke opp for hvis han vil hvile litt før dere begynner å jobbe sammen, enten han hjelper deg å rydde, eller ordner med treåringen. Antar du vil vekke den lille fordi du er redd for at han eller henne ikke vil sove til kvelden ellers. Men her virker det som om du føler at du alltid gjør alt alene, og at dere ikke er enige om ting og hvordan dere skal fordele ting. Det blir litt vanskelig å svare deg når du fremstiller det på den måten. For hvis det bare hadde vært at han ville slappe av litt og hjelpe til senere ser jeg ikke problemet. Det du egentlig bør spørre om i hovedinnlegget ditt er at du føler han aldri stiller opp og hjelper til og om du er urimelig som ber han hjelpe til av og til. Anonymous poster hash: dfdfe...349 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå