Gå til innhold

Hjertet stoppet


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Haha, jeg er naiv skjønner jeg? ;) Noe som forsåvidt kan stemme :(

det er ikke det verste man kan være :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Godjente

Hvis hjertet stopper i flere minutter, så må man vel på sykehus.

Er ikke hjertestans du har opplevd da, for da hadde du ikke sittet og skrevet innlegg på kg.

Denne brukeren er kjent for sine rørete og uforståelige innlegg, så at noen tror på våset synes jeg er rart.

Anonymous poster hash: edd80...b4e

Men om vi ikke har sett noen innlegg av han før, så er det jo ikke så rart vi ikke skjønner at det er vås og uforståelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ville han ha blitt lagt inn på sykehus om hjertet hadde stoppet! Dette er jo helt fjernt. Man ser jo også på måten han skriver at han virker helt lost in space.

dersom en ung og sprek mann får hjertestans er det som oftest grunnet i rytmeforstyrrelse. Dette innebærer at forstyrrelsen må stoppes og normal aktivitet i hjertet må opprettes igjen, ved elektrisk støt. Det er ikke sånn at man blacker ut i et par minutter, våkner og blir sendt til samtale med en militærlege. Uansett hva som er grunnen til hjertestans trenger man hjelp til å få i gang normal hjerterytme og da sendes man med bæbubil rett til sykehuset, mens helsepersonellet prøver å starte eller holde i gang hjertet på veien dit.

 

Historien og skrivestilen skriker trolling og vrangforestillinger lang vei. Tråden burde stoppes av hensyn til trådstarter da han tydeligvis ikke er helt tilregnelig.



Anonymous poster hash: a2c07...fd2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

 

Selvfølgelig ville han ha blitt lagt inn på sykehus om hjertet hadde stoppet! Dette er jo helt fjernt. Man ser jo også på måten han skriver at han virker helt lost in space.

dersom en ung og sprek mann får hjertestans er det som oftest grunnet i rytmeforstyrrelse. Dette innebærer at forstyrrelsen må stoppes og normal aktivitet i hjertet må opprettes igjen, ved elektrisk støt. Det er ikke sånn at man blacker ut i et par minutter, våkner og blir sendt til samtale med en militærlege. Uansett hva som er grunnen til hjertestans trenger man hjelp til å få i gang normal hjerterytme og da sendes man med bæbubil rett til sykehuset, mens helsepersonellet prøver å starte eller holde i gang hjertet på veien dit.

 

Historien og skrivestilen skriker trolling og vrangforestillinger lang vei. Tråden burde stoppes av hensyn til trådstarter da han tydeligvis ikke er helt tilregnelig.

Anonymous poster hash: a2c07...fd2

 

Joda hjertet kan stoppe og starte seg selv igjen etter et hjertestopp, spesielt om det er rytmeforstyrrelser. Men det er jo selvsagt vanlig å bli sendt til sykehus i etterkant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda hjertet kan stoppe og starte seg selv igjen etter et hjertestopp, spesielt om det er rytmeforstyrrelser. Men det er jo selvsagt vanlig å bli sendt til sykehus i etterkant!

 

Nei, ikke ved ventrikkelflimmer som er den forstyrrelsen som er mest farlig og i verste fall gir full hjertestans. Da trenger hjertet hjelp for å klare å komme i normal rytme eller starte igjen. Atrieflimmer eller lignende ledningsfeil kan gjøre at pasienten besvimer på grunn av oksygenmangel, for så å komme til seg selv igjen fordi rytmefeilen går bort av seg selv. Enkelte med ufarlige ekstraslag kan oppleve situasjoner der Anfallet blir såpass kraftig eller langvarig at de besvimer. Men i disse tilfellene er det heller ikke snakk om hjertestans.

Så nei, at hjertet faktisk stoppet og at han kom til seg selv etter et par minutter? Niks, det tror jeg ikke på.

Anonymous poster hash: a2c07...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

 

Nei, ikke ved ventrikkelflimmer som er den forstyrrelsen som er mest farlig og i verste fall gir full hjertestans. Da trenger hjertet hjelp for å klare å komme i normal rytme eller starte igjen. Atrieflimmer eller lignende ledningsfeil kan gjøre at pasienten besvimer på grunn av oksygenmangel, for så å komme til seg selv igjen fordi rytmefeilen går bort av seg selv. Enkelte med ufarlige ekstraslag kan oppleve situasjoner der Anfallet blir såpass kraftig eller langvarig at de besvimer. Men i disse tilfellene er det heller ikke snakk om hjertestans.

Så nei, at hjertet faktisk stoppet og at han kom til seg selv etter et par minutter? Niks, det tror jeg ikke på.

Anonymous poster hash: a2c07...fd2

 

Ja, har du helt hjertestopp, så dør du uten elektriske  impulser som får det i gang igjen (hjertestarter) Jeg snakker om hjertearytmi, (hjerterytmeforstyrrelser). Der kan du falle om og hjertet stoppe noen sekunder, før det finner normal hjerterytme på egen hånd igjen. Jeg uttalte meg nok feil, så du har helt rett :)

 

Barnefaren til mine barn har det og har opplevd det to ganger at han kom til seg selv igjen , når hjertet fant den normale rytmen igjen. Men måtte såklart på sykehuset etterpå, han bruker medisin for å holde rytmen i sjakk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Dette var en utrolig morsomt å lese!

Hva som skjedde 17. Mai, er vanskelig å tolke for noen andre enn meg.

Mulig jeg skriver som et troll. Burde tatt noen vekttall på Blindern, men ble liksom ikke noe av det. 

Kjære Amya, heter ikke Moretti.

Det var trollete. Hvem gir ut sitt eget etternavn?

 

Men jeg liker tilnavnet troll. Da kan jeg skrive det jeg vil.

Jeg er et troll. Ikke tro på noe jeg sier. Hjertet var sikkert stille i ti minutter og jeg løp opp og jogget 1 km etterpå.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IP Kristiansand??

Skulle ønske jeg hadde vært der. Elsker "Min drømmeserie" fra Lille lørdag med min favoritt Harald Eia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem jeg enn er, så vet jeg at folk fra Brooklyn til San Frisco støtter de som har vært "der borte" uansett om de støtter krigene eller ikke. 

Jordbær på en vaniljekake eller en White Russian, så vil alle støtte deg.

Det er et sånt land.

Men hva vet dem? De er bare 300 mill.

Ikke noe som Norge som er så fabelaktig stort.

Osv, sa brura.

Husk på at jeg er psykotisk. Jeg syns det er viktig å nevne.

Vil ikke at noen tror jeg er normal.

Kozz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lyser klassisk psykose. Håper du får hjelp.



Anonymous poster hash: 914b8...d4e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette lyser klassisk psykose. Håper du får hjelp.

Anonymous poster hash: 914b8...d4e

 

Du glemte å logge deg inn. Det lyser diagnosen glemsk, lang vei altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:popcorn:

Blir den posen aldri tom? Saltet du din påpkårn i forkant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er åpenbart en fyr som lyver, og som ikke er i militæret...



Anonymous poster hash: 60aab...f1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir den posen aldri tom? Saltet du din påpkårn i forkant? 

Nei nei liker ikke salt på popcorn må være smør... x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Dette er åpenbart en fyr som lyver, og som ikke er i militæret...

Anonymous poster hash: 60aab...f1e

 

Åpenbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei liker ikke salt på popcorn må være smør... x)

Smør er godt. Hva med cheddar? I USA sparer de sjelden på de feite ekstratingene. Hmmm

Skal vi dele en pose i Texas og muligens ha sex etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

Det er helt latterlig at dere på Kvinneguiden ikke gjennomskuer dette trollet?

 

Han trollet på vgd i årevis. Han er ikke i militæret, IP-en hans ble sjekket en gang og den var i Kristansand.

Anonymous poster hash: b1080...98a

 

Jeg finner ikke noe om lanista1984 på vgd

Anonymous poster hash: 6a948...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren på bildet er heit, hvem er han? 



Anonymous poster hash: b2e23...b4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...