Gå til innhold

For oss som er alene i dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Høyst ufrivillig. Hadde en avtale om å møte ei venninne og hennes venner på et slags utested. Hun "glemte" å si ifra når de dro fra frokosten og til utestedet. Da jeg spurte når de tenkte å dra, var de allerede der. Tok på meg finstasen og dro nedover til utestedet. Innen jeg kom dit, var det blitt fult. Var så ubehagelig å stå i køen(som ikke rikket seg) alene at jeg dro hjem. Måtte kjempe mot tårene hele veien hjem igjen. Herregud for en jævlig dag dette er... Angrer på at jeg ikke dro hjem, da kunne jeg vært med familien i det minste :( Resten av dagen går vel til netflix.

Anonymous poster hash: 1a70e...405

Trist at du ble så skuffa, men om det var umulig å komme inn på utestedet så var det mest sannsynlig ikke så koselig å være der inne heller med så mage folk.

Selv er jeg litt snurt for at jeg ikke ble invitert med ut, men tror de jeg håpte å bli invitert til ble invitert til noen andre og derfor ikke hadde muligheten til å invitere meg, er i hvert fall det jeg håper. Ikke at de er så nære venner, men de pleier å invitere meg på ting om de har feiringen hjemme hos seg.

Ikke at jeg synes 17.mai er så kul feiring uansett. Jeg liker ikke å stå opp tidlig til frokost med andre og liker heller ikke at det blir for mye støy og for mange folk.

Anonymous poster hash: fcdb1...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Student, jente, 20 år. Bruker dagen til å lese til eksamen. Holder på å bygge opp mitt sosiale nettverk på nytt, og det går fremover. Men siden jeg ikke har noen særlige venner fra før, er det vanskelig å invitere seg til folk på slike merkedager. Har vært alene på 17 mai de siste årene, foruten de gangene jeg har vært med foreldrene mine, noe som ikke har vært særlig hyggelig ettersom de bare krangler.

Det som er ganske flaut for min del er at jeg overfor andre virker veldig morsom og livlig. Jeg er ikke sjenert i det hele tatt, og er veldig snill mot andre. Samtidig har jeg også et utseende som gjør at mange tenker at jeg ikke er i den situasjon jeg er i. Har langt blondt hår, slank og ser ut som en person som får massevis av likes og har masse venner .. ja dere skjønner.

Ville bare nevne dette over for alle dere som tror dere er de eneste. Føler ofte det er vondt å være ensom fordi mange (virker det som) og de som jeg har lest er ensomme, ofte kan være litt ''annerledes'' når det kommer til interesser, personlighet, klesstil eller what so ever.,.

Men, men. Gratulerer med dagen <3

Anonymous poster hash: ecf38...c9e

Samme her! Er litt befriende å lese at man ikke er "alene" (innerst inne vet jeg jo at det er tusenvis som sliter der), jeg fyller også 20 år om ett halvt år og har det likt :) bare at jeg er gutt. Jeg valgte feil linje på vgs så tok litt tid å finne meg selv, begynte å trene regelmessig og beholdt kontakten med de 3 nære vennene jeg har, skal studere til høsten. Håper virkelig jeg får nye venner der, for jeg vet jeg har en veldig bra personlighet men jeg bruker heller tiden nå på nyttige ting som å trene, øve til eksamen og spille...

Får mange blikk fra jenter og jeg er visst veldig kjekk har ei sagt... men det som bryr meg mest er å øke omgangskretsen.

Jeg vet ikke om du hadde det likt, men alt dette har selvsagt en grunn. Gjennom hele ungdomsskolen og 2/3 av vgs var jeg godt lubben og jeg så ganske ung ut. Folk la nok ikke merke til meg fordi jeg skilte meg litt negativt ut. Jeg er nok rett og slett ett offer av ugly duckling... som forhåpentligvis blir til kjekk.

Anonymous poster hash: f9feb...40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan går det med dere? Jeg sitter her med oppgaven min og ble så oppslukt at jeg faktisk har glemt hele 17 mai. Det var egentlig ganske deilig

*Sender en klem til alle som utfrivillig tilbringer dagen alene* :blomst::klem:

Hm, man trenger da ikke være lei seg fordi om man er alene. Kan jo finne på noe selv. Ta på finstasen og gå å se på alt som skjer, hvis du ønsker det. Eller ta en fjelltur.

Denne 17. mai har jeg valgt å ikke gjøre noe spesielt. Bekymrer meg da ikke i det hele tatt for hva andre tenker/sier om det. På jobb sier jeg bare at jeg tok det med ro hjemme.

Man trenger strengt talt ikke å være lei seg for noe som helst, det finnes alltid måter å rasjonalisere bort sorg, men å være trist er en veldig menneskelig reaksjon, og det må være lov til å føle på dette.

Om man sliter med ensomhet i hverdagen blir dager som 17 mai liksom prikken over i'en; man er allerede ensom, men i dag er man ensom. Det er et eller annet med å vite at "alle andre" (jada, ikke alle, men de fleste) er der ute og har det gøy sammen med andre, mens en selv må sitte her inne alene og forlatt. Man føler seg rett og slett litt utstøtt og dumpa av samfunnet, og man spør seg selv hvorfor er det ingen som legger merke til meg, eller tenker på meg?

Å være alene midt i folkemassen er for min del verre enn å være alene hjemme. Da føler man seg jo fullstendig usynlig :ninja:

Om man velger å være alene på 17 mai er man i en helt annen situasjon en om man være alene på 17 mai.

Anonymous poster hash: 91818...10d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger strengt talt ikke å være lei seg for noe som helst, det finnes alltid måter å rasjonalisere bort sorg, men å være trist er en veldig menneskelig reaksjon, og det må være lov til å føle på dette.

Anonymous poster hash: 91818...10d

Skulle si meg helt enig med deg, men det er noen ting som gjør alle veldig lei seg. Men uansett, du har rett i at enhver må få føle på hva som oppleves trist for den personen. Så absolutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt frivillig. Har ikke stressa med å finne noe å gjøre. Sendte melding til noen venner for en ukes tid siden og spurte hva planene var. Fikk aldri noe svar, men fikk en invitasjon til frokost på facebook i går. De har sikkert glemt meg/ikke ønsket å be meg. Regner med at hun som arrangerte fikk dårlig samvittighet og derfor inviterte meg i siste liten. Alt var ferdig planlagt med mat og sånn.

Ble litt sent å begynne å stryke bunad osv, fikk først beskjed etter at ølsalget var stengt også.

Så da droppa jeg det.

Sto opp tidlig i dag. Spist frokost og sett på tv. Gått meg en liten tur og sett på folk. Hatt det helt greit i grunn, men jeg trives godt alene da :)

Anonymous poster hash: 1b192...2f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Jeg er aleine, tenkte meg en tur inn til Bergen uansett, om noen andre her har lyst til å møte meg er det bare å gi en lyd! Jeg er veeeldig snill :blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er alene. Helt frivillig også. 17. Mai er en dag for barna stort sett i mine øyne.

Så jeg klager ikke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Orker ikke å dra inn til byen, tar bare 5 min med buss, men orker ikke. Det er så sykt mange folk ute at jeg blir sprø, ikke nok med at jeg har sosial angst :fnise:

Så jeg sitter her med mine pusekatter og ser på Pretty Little Liars. Vet ikke helt om jeg skal lage meg en god middag, eller om jeg skal gå for fiskeboller på selveste 17. Mai :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Høyst ufrivillig. Hadde en avtale om å møte ei venninne og hennes venner på et slags utested. Hun "glemte" å si ifra når de dro fra frokosten og til utestedet. Da jeg spurte når de tenkte å dra, var de allerede der. Tok på meg finstasen og dro nedover til utestedet. Innen jeg kom dit, var det blitt fult. Var så ubehagelig å stå i køen(som ikke rikket seg) alene at jeg dro hjem. Måtte kjempe mot tårene hele veien hjem igjen. Herregud for en jævlig dag dette er... Angrer på at jeg ikke dro hjem, da kunne jeg vært med familien i det minste :( Resten av dagen går vel til netflix.

Anonymous poster hash: 1a70e...405

Hjemme alene ufrivillig.

Har egentlig ingen venner, familie er opptatt med sitt. Hadde tenkt meg ut allikevel, tok på meg dressen og startet å gå mot sentrum.

Tårene kom og følte meg helt tom så snudde å gikk hjem igjen.

Anonymous poster hash: 2dfea...e18

*moseklemme dere begge* :hug::hug::hug::hug::hug:

Fikk helt vondt inni meg av dette, har så lyst til å bli bestevenn med alle ensomme sjeler der ute!!

Helt alvorlig, om noen ensomme i Bergensområdet leser dette, send meg gjerne en melding for jeg vil gjerne finne på noe med dere! Alder, kjønn, livssituasjon etc har ingenting å si, så lenge dere ikke er ute etter å drepe meg ellerno vil jeg gjerne være med dere! :blomst::blomst:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ufrillige - ligg unna facebook i dag :P

Syns egentlig det bare var litt sårt en liten stund i dag tidlig....så gikk jeg inn på facebook og så masse bilder av hele slekta sitte og grille og kose seg....da ble det ikke bare litt sårt lengre :/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk helt vondt inni meg av dette, har så lyst til å bli bestevenn med alle ensomme sjeler der ute!!

Helt alvorlig, om noen ensomme i Bergensområdet leser dette, send meg gjerne en melding for jeg vil gjerne finne på noe med dere! Alder, kjønn, livssituasjon etc har ingenting å si, så lenge dere ikke er ute etter å drepe meg ellerno vil jeg gjerne være med dere! :blomst::blomst:

Det er massevis av mennesker i sentrumsområde i Bergen i dag. Og sannsynligvis den enkleste dagen i året for å bli kjent med nye mennesker.

Om du er så keen på å dra ut og henge med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caress

Det er massevis av mennesker i sentrumsområde i Bergen i dag. Og sannsynligvis den enkleste dagen i året for å bli kjent med nye mennesker.

Om du er så keen på å dra ut og henge med noen.

Skal ut uansett jeg, men er kjekkere hvis man har noen å møte fremfor å satse på at man kommer i kontakt med noen ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut uansett jeg, men er kjekkere hvis man har noen å møte fremfor å satse på at man kommer i kontakt med noen ^^

Har jeg ingen erfaring med. ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Snilt av deg, bor dessverre på andre siden av landet ellers ville jeg gjerne ha funnet på noe med deg. :)

Anonymous poster hash: 2dfea...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en dag :'(

Ligger i sengen enda, og holder tårene tilbake. Fant ut at jeg skulle skru av mobilen noen timer, for å slippe å se at alle andre hygger seg.

Litt vondt å skru den på etter syv timer og oppdage at ikke en eneste sjel har forsøkt å nå meg :'(

...sukk, får prøve å sove litt til.

TS.

Anonymous poster hash: a2b19...8d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skal egentlig bevege meg utenfor døra om en time, men vi skal på tivoli, og været er skikkelig dust. Og gjengen jeg skal på tivoli med kommer sannsynligvis ikke til å ta karuseller, de drar på grunn av småsøsken, og jeg blir litt tredje hjulet på vogna, for hele "gjengen" kommer i par, og jeg er den eneste single i gruppa :(Buhu, stakkars meg.. :fnise:

Neida. Jeg hadde egentlig planlagt å bare ligge i senga og dra meg i hele dag, men det blir litt som noen andre skrev før meg; Føler det blir litt dumt å komme i morgen og svare på "hva gjorde du i går"-spørsmålene med "Ikke en dritt, gadd ikke fordi været var dårlig".. Men jeg holder fortsatt en knapp på at de avlyser tivoliet, så kan jeg heller bare ta meg en tur hjem til mamma og snylte til meg middag som ikke består av brød. :wow:

Ja, stakkars deg som faktisk har noen å være med.. Sett heller pris på det, du.

Jeg er alene ufrivillig, alle er opptatt med sitt og jeg er ikke invitert. Skal likevel prøve å gjøre det beste ut av dagen. :)

Anonymous poster hash: 545bd...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har vært alene for første gang på 17. mai og det har vært en utrolig trist og vemodig dag. Min kjæreste og sjelevenn døde og det blir særlig klart på dager som dette. Føles som om jeg ikke holder ut lenger i det hele tatt :grine:

Anonymous poster hash: a321a...948
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært alene for første gang på 17. mai og det har vært en utrolig trist og vemodig dag. Min kjæreste og sjelevenn døde og det blir særlig klart på dager som dette. Føles som om jeg ikke holder ut lenger i det hele tatt :grine:

Anonymous poster hash: a321a...948

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. mai nissen kom ikke med gratis mat, så nå har jeg bestilt masse junkfood, og nå skal jeg se filmer resten av kvelden. Igrunn det samme som jeg gjør på nyttårsaften, jeg blir aldri invitert noen steder. Man får ikke mer morro enn det man lager selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...