Gå til innhold

For oss som er alene i dag

Fremhevede innlegg

Gjest Mythic
Skrevet

Akkurat det samme her. Koser meg meg vafler og har is i frysen :)

Sønnen sover ut rusen i kjelleren :)

Ikke noe problem å kose seg inne alene på en 17. mai :) Har også en sønn i hus som sover av seg nattens festligheter, så helt alene er jeg ikke. Hunden holder meg med selskap den også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboer liker ikke å utforske eller være blant folk og han misliker selskap. Utrolig kjedelig å gjøre sånt alene, så jeg dro kjapt hjem fra byen i dag, da jeg var helt alene. Nå sitter jeg og ser Harry Potter og drikker kaffe. :)

Skrevet

Ikke noe problem å kose seg inne alene på en 17. mai :) Har også en sønn i hus som sover av seg nattens festligheter, så helt alene er jeg ikke. Hunden holder meg med selskap den også :)

Jeg tror også dette er litt forskjellig far landsdel til landsdel. Her jeg bor er det å se på barnetoget og evt sosialt samvær inkl leker i skolegården som er 17 mai. Men jeg har oppfattet at det andre steder i landet er mer sosialt samvær med venner og familie alá champagnefrokost og grilling mm og at man da kan føle seg utenfor om man ikke har noen å feire med kan jeg skjønne.

AnonymBruker
Skrevet

Både Instragram og Facebook kommer til å flyte over av "selfies" av glisende folk i dritdyre bunader som poserer sammen med ørtenhundre venner/familiemedlemmer. Tror jeg skal holde meg unna i dag, ja..

Anonymous poster hash: 91818...10d
AnonymBruker
Skrevet

Både ufrivillig og frivillig... Hva gjør dere? :-)

Her er det dels frivillig, og dels ufrivillig. Typen er sammen med guttene og vil gjerne møte meg etterpå, men jeg føler meg så dum som ikke har venner å være med mens han gjør sitt.

Har ingen problemer med å være alene, men han er så opptatt av at jeg MÅ ut.

Vel, kjære deg, hadde jeg hatt noen å treffe i denne byen skulle jeg gjerne gjort det. Men det har jeg ikke... Og han forstår ikke. Så da blir hele dagen litt sånn... Tja. Har ikke lyst til å møte ham, så han kan spørre hva jeg har gjort, så må jeg svare noe som skuffer ham.

Så vurderer å late som jeg stikker utenbys for å treffe venner, noe jeg i prinsippet kunne gjort, men bare kjøre en lang tur i stedet.. Kanskje over grensa, til våre gode naboer.... Er jeg teit da? :/

Anonymous poster hash: a2b19...8d2

Hvis han er så opptatt av at du skal ut, så burde han prioritert deg idag.

Anonymous poster hash: 9f970...3ff

Skrevet (endret)

Bruker dagen til å lese litt til eksamen, kunne nok fint tatt fri, men over halvparten av vennegjengen min er på utveksling i år (vi pleier å samles til en god og lang frokost før vi ser på eller går i tog) og en del av dem som er igjen her har eksamen imorgen eller tirsdag, dermed ble frokosten ikke noe av. Men da benyttet jeg muligheten til å sove lenge (noe som er verdens beste ting i eksamensperioden), lage meg en god frokost og se på tv. Jeg er en person som koser meg veldig i eget selskap, så dette gjør meg virkelig ingenting.

Endret av Faith-
Gjest Mythic
Skrevet

Jeg tror også dette er litt forskjellig far landsdel til landsdel. Her jeg bor er det å se på barnetoget og evt sosialt samvær inkl leker i skolegården som er 17 mai. Men jeg har oppfattet at det andre steder i landet er mer sosialt samvær med venner og familie alá champagnefrokost og grilling mm og at man da kan føle seg utenfor om man ikke har noen å feire med kan jeg skjønne.

Så klart. Og er man ung, med alt det medfører av sosialt press, forstår jeg at det føles kjipt å ikke ha noen å være sammen med. I fjor var det fint vær, så jeg pyntet meg med bunad og dro i byen alene. Møtte selvfølgelig masse kjente, så jeg følte meg slettes ikke alene. Skjønner at ikke alle synes det er like lett å gjøre det, men hvis man bare prøver, er det faktisk ikke så skummelt :)

Skrevet

Så klart. Og er man ung, med alt det medfører av sosialt press, forstår jeg at det føles kjipt å ikke ha noen å være sammen med. I fjor var det fint vær, så jeg pyntet meg med bunad og dro i byen alene. Møtte selvfølgelig masse kjente, så jeg følte meg slettes ikke alene. Skjønner at ikke alle synes det er like lett å gjøre det, men hvis man bare prøver, er det faktisk ikke så skummelt :)

Jeg var også alene i byen og så på toget i fjor. Hadde tross alt en russ der. I år har jeg ingen jeg følte jeg måtte se som deltok i toget. At det i tillegg er kaldt og regn gjorde valget enkelt.

Hørte flere som ikke skulle ut i dag, både voksne og unge, så det er nok litt avhengig av hva andre gjør, sannsynligvis. Ha man barn stiller man opp etter min mening. Hva man gjør ellers er helt opp til den enkelte. Men at noen skal bli sett ned på om de ikke er sosiale på 17. mai skjønner jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene i dag. Noen venner er på utenlandsreise, noen jobber og andre bor i andre byer. Min kjæreste bor også i en annen by, og ingen av oss hadde anledning til å reise til den andre.

Jeg laget meg en fin brunsj, med mat jeg normalt ellers ikke spiser, slik at det ble litt spesielt :)

Så litt på barnetog på tv tidligere, men droppet det etter hvert. Planene for senere i dag er fremdeles uklare. Været hvor jeg bor er litt så som så. Når man da akkurat har ristet av seg en heftig influensa har man ikke veldig lyst å vandre ute å bli våt/kald, og risikere tilbakeslag.

Anonymous poster hash: 34e5e...197
Skrevet

Jeg har eksamen i morgen så nå sitter jeg i joggebuksa og prøver å motivere meg til å gjøre oppgaver... Dette er første gang jeg ikke gjør noen form for feiring på 17.mai, men jeg har faktisk prioritert fotballkampen på tv kl. 17 :fnise: Er man supporter så er man supporter..!

• Liker 1
Skrevet

Jente, 23 år, ufrivillig. Ingen har bedt meg med på noe som helst. Klokka er nå 13:30 og jeg ligger i senga enda. Har grått litt for meg selv og ser ingen grunn til å stå opp. Dette er den tristeste og mest ensomme 17. Mai sålangt, og jeg håper den blir bedre neste år.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tilbringer dagen med tiåringen. Men savner voksensamvær på dager som dette. Vi har vært og sett hovedprosesjonen og en tur innom tivoli. Nå er vi hjemme en tur for å varme oss opp og spise litt før det er på tide med gymsalhelvetet. Det er verste med hele 17. mai. Da vi så på hovedtoget var det i det minste en god del prat med de andre voksne som stod rundt oss. På skolen er man stort sett ignorert.

Skrevet

:hug:

Anonymous poster hash: 28d20...a58

Det går bra altså.

Litt kjipt når en i familien la ut et bilde hvor hele slekta griller og koser seg, men bortsett fra det så er jeg glad jeg er hjemme også. Sliter med en kronisk sykdom så blir ekstremt fort sliten

• Liker 2
Skrevet

Frivillig.

Jeg har vært på frokost, og nå sitter jeg hjemme for å lese til eksamen. Er bedt på middag i kveld, men usikker om samvittigheten tillater det.

Skrevet (endret)

Jeg skal egentlig bevege meg utenfor døra om en time, men vi skal på tivoli, og været er skikkelig dust. Og gjengen jeg skal på tivoli med kommer sannsynligvis ikke til å ta karuseller, de drar på grunn av småsøsken, og jeg blir litt tredje hjulet på vogna, for hele "gjengen" kommer i par, og jeg er den eneste single i gruppa :( Buhu, stakkars meg.. :fnise:

Neida. Jeg hadde egentlig planlagt å bare ligge i senga og dra meg i hele dag, men det blir litt som noen andre skrev før meg; Føler det blir litt dumt å komme i morgen og svare på "hva gjorde du i går"-spørsmålene med "Ikke en dritt, gadd ikke fordi været var dårlig".. Men jeg holder fortsatt en knapp på at de avlyser tivoliet, så kan jeg heller bare ta meg en tur hjem til mamma og snylte til meg middag som ikke består av brød. :wow:

Endret av Lucid
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er på jobb, og venner er med familie og barn, så jeg er alene i dag. Har pyntet meg sånn halvveis, hengt ut flagg, spist en bedre frokost, gått en tur og kjøpt meg is, kost med katten og sett masse tv :)

Anonymous poster hash: f1e6a...6a6
AnonymBruker
Skrevet

Jente 20. Ufrivillig alene (eller samboeren er hjemme da, men han sitter for seg selv og gamer med en kompis over skype så ser ikke noe til han)

Flyttet til en ny by i høst og kjenner ingen. Ganske sjenert og sliter med sosial angst så bruker litt tid på å bli trygg og kjent med nye mennesker. Er litt sårt, så jeg valgte å bli inne i dag, og heller kose meg med kake, pølser og is hjemme på sofaen :)

Skulle selvfølgelig ønske jeg hadde noen å tilbringe 17 mai med, så jeg prøver å tenke at det er en helt vanlig søndag..

Anonymous poster hash: 72955...fe7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høyst ufrivillig. Hadde en avtale om å møte ei venninne og hennes venner på et slags utested. Hun "glemte" å si ifra når de dro fra frokosten og til utestedet. Da jeg spurte når de tenkte å dra, var de allerede der. Tok på meg finstasen og dro nedover til utestedet. Innen jeg kom dit, var det blitt fult. Var så ubehagelig å stå i køen(som ikke rikket seg) alene at jeg dro hjem. Måtte kjempe mot tårene hele veien hjem igjen. Herregud for en jævlig dag dette er... Angrer på at jeg ikke dro hjem, da kunne jeg vært med familien i det minste :( Resten av dagen går vel til netflix.

Anonymous poster hash: 1a70e...405
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hm, man trenger da ikke være lei seg fordi om man er alene. Kan jo finne på noe selv. Ta på finstasen og gå å se på alt som skjer, hvis du ønsker det. Eller ta en fjelltur.

Denne 17. mai har jeg valgt å ikke gjøre noe spesielt. Bekymrer meg da ikke i det hele tatt for hva andre tenker/sier om det. På jobb sier jeg bare at jeg tok det med ro hjemme.

Endret av Berit
AnonymBruker
Skrevet

Hjemme alene ufrivillig.

Har egentlig ingen venner, familie er opptatt med sitt. Hadde tenkt meg ut allikevel, tok på meg dressen og startet å gå mot sentrum.

Tårene kom og følte meg helt tom så snudde å gikk hjem igjen.

Anonymous poster hash: 2dfea...e18

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...