Gå til innhold

For oss som er alene i dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Både ufrivillig og frivillig... Hva gjør dere? :-)

Her er det dels frivillig, og dels ufrivillig. Typen er sammen med guttene og vil gjerne møte meg etterpå, men jeg føler meg så dum som ikke har venner å være med mens han gjør sitt.

Har ingen problemer med å være alene, men han er så opptatt av at jeg MÅ ut.

Vel, kjære deg, hadde jeg hatt noen å treffe i denne byen skulle jeg gjerne gjort det. Men det har jeg ikke... Og han forstår ikke. Så da blir hele dagen litt sånn... Tja. Har ikke lyst til å møte ham, så han kan spørre hva jeg har gjort, så må jeg svare noe som skuffer ham.

Så vurderer å late som jeg stikker utenbys for å treffe venner, noe jeg i prinsippet kunne gjort, men bare kjøre en lang tur i stedet.. Kanskje over grensa, til våre gode naboer.... Er jeg teit da? :/

Anonymous poster hash: a2b19...8d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Student, jente, 20 år. Bruker dagen til å lese til eksamen. Holder på å bygge opp mitt sosiale nettverk på nytt, og det går fremover. Men siden jeg ikke har noen særlige venner fra før, er det vanskelig å invitere seg til folk på slike merkedager. Har vært alene på 17 mai de siste årene, foruten de gangene jeg har vært med foreldrene mine, noe som ikke har vært særlig hyggelig ettersom de bare krangler.

Det som er ganske flaut for min del er at jeg overfor andre virker veldig morsom og livlig. Jeg er ikke sjenert i det hele tatt, og er veldig snill mot andre. Samtidig har jeg også et utseende som gjør at mange tenker at jeg ikke er i den situasjon jeg er i. Har langt blondt hår, slank og ser ut som en person som får massevis av likes og har masse venner .. ja dere skjønner.

Ville bare nevne dette over for alle dere som tror dere er de eneste. Føler ofte det er vondt å være ensom fordi mange (virker det som) og de som jeg har lest er ensomme, ofte kan være litt ''annerledes'' når det kommer til interesser, personlighet, klesstil eller what so ever.,.

Men, men. Gratulerer med dagen <3

Anonymous poster hash: ecf38...c9e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Alene, aldeles frivillig. 4 grader og regn/sludd gjør at bunaden får henge pent i skapet. Jeg sitter i joggedress under et pledd og ser barnetog på tv. Veldig glad for at jeg ikke har små barn lenger som skal ut å gå i tog. Jeg liker 17. mai og tradisjoner, men i dag orket jeg bare ikke ut, så lenge jeg ikke må.

God 17. mai, alle sammen :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør akkurat hva du føler for.

Selv sitter jeg inne å skriver på bacheloroppgave i hele dag, og skulle gjerne vært ute en tur å sett på tog (gjør ingenting å være ute og feire alene heller), men i dag nøyer jeg meg med 17. mai på tv i bakgrunnen her.

Gratulerer med dagen og drit i hva typen din synes, gjør hva du føler er rett for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sitter inne. Stod opp kl 8 og har spist frokost og sittet på KG. Jeg skulle egentlig begynne å lese i stad, men så ble jeg så engasjert i en av trådene her inne. Jeg skal prøve å holde meg unna disse i dag, og hvis jeg ikke klarer det må SelfControl tas i bruk i dag også. I går var det pingvintråden som fikk mye tid. :fnise:

Så jeg skal tilbringe tiden på å lese. Kjedelig tema jeg skal lese på, så jeg legger merke til at jeg gjør mye for å unnslippe lesingen. Jeg må bare skjerpe meg. I kveld får moren min besøk. Jeg kjenner de veldig godt, så det blir nok hyggelig for meg også. Jeg skal spise litt, men så tror jeg at jeg trekker meg litt unna igjen i løpet av kvelden. :)

Anonymous poster hash: 332bd...c66
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes en tur over grensa høres som en god idé. Jeg har mange ganger "rømt landet" på 17. mai selv, siden det er den ekstreme familie- og vennedagen som blir litt stusselig når man ikke har noen å være sammen med.

Her skal dagen tilbringes inne med kaffe, bok, KG og muligens TV.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er også alene i dag. Pga at jeg ikke har noen å feire med (jeg er også en person som man kanskje ikke skulle trodd var så ensom som jeg er). Planlegger Breaking Bad maraton. :popcorn::glare:

Ta deg en tur over grensa og kjøp deg noe godis :)

Anonymous poster hash: 604f4...427
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitter alene i dag og jobber med en oppgave som må leveres til i morgen, så teknisk sett kan jeg ikke ha noen planer i dag uansett. Og det er merkelig nok nesten en slags trøst. Noen familietradisjon har min familie aldri hatt på 17 mai, så foreldrene mine er ute og treffer venner. De få vennene jeg selv har er sammen med sine egne familier og barn i dag, og typen min jobber, så her sitter jeg, ufrivillig alene, og føler meg som verdens største taper.

Hater slike sosiale festdager, det er da man virkelig merker hvor faen folk gir i deg

Anonymous poster hash: 91818...10d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sitter i sofaen med utmattelse. Leser litt på KG, ligger litt å slapper av og ser litt på BBC.

Mannen er ute å flyr og har det fint :).

Han kommer hjem i løpet av ettermiddagen/kvelden glad og fornøyd. Da får jeg litt selskap. Jeg synes ikke det er så ille å være alene. Jeg koser meg med mitt uansett :)

Anonymous poster hash: 28d20...a58
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en smule bakfull og lat og har ikke særlig lyst til å gå ut. Men føler liksom at jeg MÅ. Og det er ikke fordi det flyter over av invitasjoner akkurat (har vel snarere invitert meg selv til å henge på noen andres feiring), men fordi jeg ikke klarer å ligge hjemme og slappe av alene når "hele Norge" er ute og feirer. Føler også jeg må ha noe akseptabelt å svare på mandag når folk spør hva jeg gjorde på den O Store Dagen. Jeg kan uten skam svare "ikke en dritt" når folk spør hva jeg har gjort en hvilken som helst annen helg, men akkurat 17. så kjenner jeg på det sosiale presset!

Så.. blir nok ut snart. Selv om jeg ikke er spesielt begeistret for 17. mai, så er det jo alltids koselig å møte noen folk og drikke noe alkohol. Om vi får et bord et sted da i dette folkefesthelvetet.

Har alltid tenkt jeg burde reise bort på 17., men det var liksom ikke vits i i år siden den falt på en søndag. Men neste år er det en tirsdag - og mandagen er også rød dag - så da blir det langweekend i London eller noe :) Så det er et tips til dere andre som driter litt i 17. mai, kanskje billig å fly den dagen også siden mange nordmenn nok har andre planer enn å sitte på et fly på nasjonaldagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufrivillig alene. Men, her hvor jeg bor skjer det mye, jeg ser toget ut vinduet. Ganske flott å se. Alle ser så fine ut! Og vi er foreløbig heldig med været.

Og så håper jeg at noen skal banke på døren og levere fra seg litt god 17. mai mat. Vet ikke hvem det skulle ha vært, men det er lov å drømme :fnise:

Endret av MalloryK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun en venn, og hun er opptatt med barnetog og familie.

Samboeren min er hjemme, men han sitter og gamer nå. Han er skandinavisk, men ikke norsk og han syns hele feiringen er too much med falske smil og hurra-rop.

Jeg har nettopp satt på en klesvask, laget en god frokost og lener meg tilbake i sofaen med Mass Effect på x-boxen

Har litt familie, men de bor et par timer unna. De har ikke invitert meg i år, og jeg liker ikke å invitere meg selv heller...selv om jeg vet at hadde blitt glade.

Så det er litt sårt, samtidig som at jeg ikke er så veldig glad i disse feiringene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har kun en venn, og hun er opptatt med barnetog og familie.

Samboeren min er hjemme, men han sitter og gamer nå. Han er skandinavisk, men ikke norsk og han syns hele feiringen er too much med falske smil og hurra-rop.

Jeg har nettopp satt på en klesvask, laget en god frokost og lener meg tilbake i sofaen med Mass Effect på x-boxen

Har litt familie, men de bor et par timer unna. De har ikke invitert meg i år, og jeg liker ikke å invitere meg selv heller...selv om jeg vet at hadde blitt glade.

Så det er litt sårt, samtidig som at jeg ikke er så veldig glad i disse feiringene

:hug:

Anonymous poster hash: 28d20...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 18 år gammel jente, har mange gode venner rundt meg.. men akkurat idag så er alle opptatte med kjærester og andre venner jeg ikke kjenner.. Jeg føler meg bare som en byrde om jeg spørr noen om vi skal finne på noe nå, alle forventer at jeg har noe å gjøre.. Skal spise god 17 mai frokost etterpå med familie, men etter det har jeg ingen planer.. Har snakket om å møte noen, men ikke sikkert det blir noe av :P er det teit å dra til byen med familien??.. aner ikke helt hva jeg skal gjøre :S

Anonymous poster hash: 5a706...a53
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er høyst frivillig alene. Koser meg, har pyntet meg litt med lang kjole, kul jakke og lekre sandaler, selv om jeg bare skal være hos meg selv. Har gått rundt i hagen og samlet inn en flott og svær 17.mai bukett, ala blomsterFinn. :ler:

- Drikker kaffe, ser på Tv og soser på internett. Er også kjempeglad at jeg slipper stresse med småbarn som skal rekke toget. Den tiden er forbi og jeg nyter det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alene, aldeles frivillig. 4 grader og regn/sludd gjør at bunaden får henge pent i skapet. Jeg sitter i joggedress under et pledd og ser barnetog på tv. Veldig glad for at jeg ikke har små barn lenger som skal ut å gå i tog. Jeg liker 17. mai og tradisjoner, men i dag orket jeg bare ikke ut, så lenge jeg ikke må.

God 17. mai, alle sammen :flagg:

Akkurat det samme her. Koser meg meg vafler og har is i frysen :)

Sønnen sover ut rusen i kjelleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt alene idag, og det er helt ufrivillig. Jeg har ingen venner. Så idag sov jeg lenge, til barnetoget begynte så jeg kunne gå ut med bikkja i joggisen. Heldigvis traff jeg ikke på noen.

Dagen idag skal tilbringes i sofaen foran tven og pc. Bare ut å bevege meg når bikkja må gjøre sitt.

Burde egentlig deaktivert facebook idag også, så jeg slapp å se alle lykkelige mennesker i finstasen koser seg med venner og familie.

Håper dagen går fort.

Anonymous poster hash: 5e79a...e86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg startet dagen med vannmelon og joggetur, men er såpass sliten ellers da jeg er 30 uker gravid og orker ikke å gå ut i finstas i dette kalde og grå været.

Mannen sover da han har jobbet hele natta og skal på jobb igjen i formiddag, så har vi et par rolige timer sammen før han drar og min plan er å bare slappe av med god mat og film.

Har egentlig ikke feiret 17. Mai siden ungdomstiden. Synes det er mer stress enn morro, men når babyen kommer så blir det nok litt andre tradisjoner i fremtiden :P Så nyter friheten til å droppe 17.mai mens jeg enda kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Student, jente, 20 år. Bruker dagen til å lese til eksamen. Holder på å bygge opp mitt sosiale nettverk på nytt, og det går fremover. Men siden jeg ikke har noen særlige venner fra før, er det vanskelig å invitere seg til folk på slike merkedager. Har vært alene på 17 mai de siste årene, foruten de gangene jeg har vært med foreldrene mine, noe som ikke har vært særlig hyggelig ettersom de bare krangler.

Det som er ganske flaut for min del er at jeg overfor andre virker veldig morsom og livlig. Jeg er ikke sjenert i det hele tatt, og er veldig snill mot andre. Samtidig har jeg også et utseende som gjør at mange tenker at jeg ikke er i den situasjon jeg er i. Har langt blondt hår, slank og ser ut som en person som får massevis av likes og har masse venner .. ja dere skjønner.

Ville bare nevne dette over for alle dere som tror dere er de eneste. Føler ofte det er vondt å være ensom fordi mange (virker det som) og de som jeg har lest er ensomme, ofte kan være litt ''annerledes'' når det kommer til interesser, personlighet, klesstil eller what so ever.,.

Men, men. Gratulerer med dagen <3

Anonymous poster hash: ecf38...c9e

Hvor bor du i landet da ? :) Mange på din alder som har det slik, inkludert meg selv.

Anonymous poster hash: 56193...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...