VSA Skrevet 16. mai 2015 #1 Skrevet 16. mai 2015 Vet ikke om dette innlegget passe her🙈 En dag vi hadde gym falt en av jentene i klasse og landet på bakken. Hun landet ikke på noe stein, hun sklei bare på en gjørmebakke. Hun fikk tydeligvis litt hykommelse tap, men var aktiv på sosialmedier på kvelden.hun fikk hjernerystelse. Og var tilbake på skolen tre dager etterpå (men dro hjem). Nå kommer det store spørsmålet; hun sier at hun kunne ha død. Jeg vet at man ikke kan dø av hjernerystelse. Det hun sier at hun kunne død av var at hvis hun hadde fått rundt 0,8 høyere blodtrykk kunne hun fått for stort trykk på hjernen og nervecellene hennes kunne blitt klemt. Hva er det hun har fått for høyt blodtrykk av? Kunne hun ha død? Eller er hun bare veldig oppmerksomhet syk ( for det er hun ) PS: håper dere skjønte og hun er femten år gammel🙈
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. mai 2015 #2 Skrevet 17. mai 2015 0,8 hva da? Ved en (kraftig) hjernerystelse bør man unngå aktiviteter som kan føre til økning av BT (blodtrykk), men det er heller at man vil unngå økning av det såkalte intrakraniale trykket i cerebrospinalvæsken som kan forårsake hjerneskade. Var denne jenta hos lege? Ble det tatt røntgenbilde av hodet hennes for å utelukke kraniebrudd? Hvem diagnosterte henne med hjernerystelse? Og hukommelsestapet? Og hvordan i all verden ble det intrakraniale trykket hennes målt? Selv mitt ble ikke målt til tross for kraftig hjernerystelse, kraniebrudd og cerebrospinalvæske-lekkasje. Og det eneste snakket om at jeg hadde vært døden nær, var fordi jeg var i en risikosone for å utvikle hjernehinnebetennelse pga. lekkasje. Jeg vil anta at hadde hun hatt en såpass kraftig hjernerystelse at hun etter eget utsagn kunne ha dødd av det, så ville hun blitt sykemeldt. En kraftig hjernerystelse gjør vondt i dagevis. Jeg tror du har med en liten dramaqueen å gjøre i dette tilfellet.
MiniMjau Skrevet 17. mai 2015 #3 Skrevet 17. mai 2015 Blodtrykk måles på armen, og måleenheten er mm hG
VSA Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #4 Skrevet 17. mai 2015 0,8 hva da? Ved en (kraftig) hjernerystelse bør man unngå aktiviteter som kan føre til økning av BT (blodtrykk), men det er heller at man vil unngå økning av det såkalte intrakraniale trykket i cerebrospinalvæsken som kan forårsake hjerneskade. Var denne jenta hos lege? Ble det tatt røntgenbilde av hodet hennes for å utelukke kraniebrudd? Hvem diagnosterte henne med hjernerystelse? Og hukommelsestapet? Og hvordan i all verden ble det intrakraniale trykket hennes målt? Selv mitt ble ikke målt til tross for kraftig hjernerystelse, kraniebrudd og cerebrospinalvæske-lekkasje. Og det eneste snakket om at jeg hadde vært døden nær, var fordi jeg var i en risikosone for å utvikle hjernehinnebetennelse pga. lekkasje. Jeg vil anta at hadde hun hatt en såpass kraftig hjernerystelse at hun etter eget utsagn kunne ha dødd av det, så ville hun blitt sykemeldt. En kraftig hjernerystelse gjør vondt i dagevis. Jeg tror du har med en liten dramaqueen å gjøre i dette tilfellet. Da er det ikke bare jeg synes dette bar litt rart😂 Det er litt greit å få bekreftelse på det👍
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. mai 2015 #5 Skrevet 17. mai 2015 Blodtrykk måles på armen, og måleenheten er mm hG Det vet jeg, men at det måles i desimalenheter var meg hittils ukjent.
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. mai 2015 #6 Skrevet 17. mai 2015 Da er det ikke bare jeg synes dette bar litt rart😂 Det er litt greit å få bekreftelse på det👍 Nei, jeg synes også at dette var temmelig rart. Hadde det vært så ille som denne jenta hevder, så ville hun med all sannsynlighet hatt en forverrelse av allmenntilstanden med evt. innleggelse. Man kan dø av slag til hodet, det stemmer. Men det skal en del til, og det er flere faktorer som spiller inn.
MiniMjau Skrevet 17. mai 2015 #7 Skrevet 17. mai 2015 Det vet jeg, men at det måles i desimalenheter var meg hittils ukjent. Ja, en får vel desimaler på de automatiske målerne kanskje? 1
VSA Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #9 Skrevet 17. mai 2015 Det skal vel en god del høyere blodtrykk til for at det fører til IH, og heller sammen med blødning/blodprop etc? Tror nok du snakker om en drama queen. Hahaha, ikke sant😂
VSA Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #10 Skrevet 17. mai 2015 Ja, en får vel desimaler på de automatiske målerne kanskje? Det er det som gjør det merkeligere, mamma min sier at det ikke måles i desimaler😂
VSA Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #11 Skrevet 17. mai 2015 Nei, jeg synes også at dette var temmelig rart. Hadde det vært så ille som denne jenta hevder, så ville hun med all sannsynlighet hatt en forverrelse av allmenntilstanden med evt. innleggelse. Man kan dø av slag til hodet, det stemmer. Men det skal en del til, og det er flere faktorer som spiller inn. Hun gikk også i tog i dag og har vært på restaurant OSV, så hun kan vel ikke fått en så kraftig hjernerystelse?😂
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. mai 2015 #12 Skrevet 17. mai 2015 Ja, en får vel desimaler på de automatiske målerne kanskje? Nei, selv på sykehus/operasjonssal måles det i hele tall. Jeg har deltatt i en obduksjon hvor avdøde hadde fått et kraftig slag mot hodet (byggplassulykke). Vedkommende hadde fått et såkalt subarachnoidalt hematom som følge av brister/rifter i blodårene/blodkarene. I det tilfellet viste det seg at avdøde var sterkt åreforkalket, noe som igjen øker risikoen for årebrist.
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. mai 2015 #13 Skrevet 17. mai 2015 Hun gikk også i tog i dag og har vært på restaurant OSV, så hun kan vel ikke fått en så kraftig hjernerystelse?😂 Hehe, hun skulle kanskje ha vært filleristet litt for å skremme folk rundt seg på den måten.
VSA Skrevet 17. mai 2015 Forfatter #14 Skrevet 17. mai 2015 Hehe, hun skulle kanskje ha vært filleristet litt for å skremme folk rundt seg på den måten. Den kommentaren made my day😂
Speedmaster Skrevet 17. mai 2015 #15 Skrevet 17. mai 2015 Vet ikke om dette innlegget passe her🙈 Så klart dette innlegget passer inn på Rampelys... 3
VSA Skrevet 18. mai 2015 Forfatter #16 Skrevet 18. mai 2015 Så klart dette innlegget passer inn på Rampelys... Hahah😂👍 Det er bra👌
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå