Gjest Skrevet 18. mai 2015 #21 Skrevet 18. mai 2015 I et vanlig besøk synes jeg det hadde vært utrolig frekt. Men på en dag som 17 mai har man gjerne mattradisjoner, og dagen blir overhodet ikke det samme uten. Jeg hadde blitt så utrolig lang i masken om jeg ble invitert på besøk til noen og ikke fikk rømmegrøt og spikkekjøtt. Siden det her er snakk om mor og sønn, så har de et såpass nært forhold at jeg synes det er helt innafor å komme med matønsker. Jeg gjør det med mine foreldre Hadde det vært mindre nært forhold ville det vært litt mer frekt. Anonymous poster hash: f9c17...8a5 Hvis tradisjoner er SÅ viktige så får man feire for seg selv. Å bli "lang i masken" fordi man ikke får servert rømmegrøt??! Nei altså, jeg blir nesten litt målløs...
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #22 Skrevet 18. mai 2015 Det er da akkurat det samme hvilken rett de har tradisjon for? Her var det heller ikke snakk om "i stedet", men "i tillegg". Null problem for meg å lage lapskaus til det som tross alt er moren til min mann. I tillegg til det JEG har tradisjon for å spise.Anonymous poster hash: f9c17...8a5 Jeg syns bare det er uhøflig å skulle si "jeg vil altså heller ha lapskaus enn rømmegrøt". Når det ikke er tradisjon en gang. Hadde jeg blitt og når jeg blir invitert hos svigermor eller andre så spiser jeg det som er. Svigermor hadde laget flott koldtbord igår, ikke noe jeg pleier å spise på 17.mai men hadde ikke falt meg inn å be mannen min be henne lage noe annet i tillegg.Anonymous poster hash: 4ebf6...b21
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #23 Skrevet 18. mai 2015 Jeg skjønner deg godt, hadde blitt rimelig forbanna selv både på svigermor og mannen. En ting er om dette hadde blitt planlagt på forhånd, der du hadde foreslått en rett og svigermor en annen rett, og dere hadde kommet til enighet sammen med mannen din om hva dere lander på av middag til 17 mai. Noe helt annet er det å overkjøre deg totalt dagen før etter at alt er kjøpt inn og planlagt. Jeg hadde laget den retten som opprinnelig var planlagt, så skulle mannen (som danset etter sin mor sin pipe) fått laget middagsretten moren bestemte selv. Skulle ikke ha rørt eller sett på retten i det hele tatt. Anonymous poster hash: 0487e...db8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå