Gå til innhold

Lov å reagere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har invitert svigers og foreldrene mine på lunsj imorgen,på en spesiell rett. Svigermor sa for en stund siden at de kunne tenke seg en annen rett,men jeg tok det egentlig som en spøk. Igår ringte hun min mann og sa "ja da blir det vel *navn på rett* på 17mai?" Så sa mannen min at nei,det blir det vi har planlagt. Da sa hun at hun hadde såå lyst på det andre. Hva tror du mannen min gjør da?! Han handler inn til rett nr 2(svigermors ønske) selv om den planlagte retten allerede er klar! Hva hadde dere gjort? Jeg skal iallefall ikke røre maten,verken tilberede eller spise. Ga beskjed at jeg synes det var frekt og at det virker som den andre retten er god nok og da ble mannen min bare sur og himlet med øynene. Kjenner jeg koker!

Anonymous poster hash: 52787...4ce

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gubben min har vett nok til å ikke la svigermor styre hva jeg lager

Anonymous poster hash: dd47a...edd
  • Liker 2
Skrevet

Synes mannen din oppfører seg respektløst overfor deg.

• Liker 2
Gjest morhjertegod
Skrevet

Høres ut som min svigermor, hun snakker før hun tenker. Aldri servert henne noe som hun ikke finner feil med. Jeg har gitt opp, vet mannen tar alvorsprat med henne på tomanshånd. Syns kanskje mannen din bør tørre si henne litt i mot her, i ditt hjem, så serverer du det du vil.

Men føler med deg, etter ti år, så gruer jeg meg alltid til hun kommer. Men ser hun er slik mot alle, så jeg har sluttet ta det personlig.

Håper dere finner en løsning.

AnonymBruker
Skrevet

Kan si det sånn her - svigerfaren min har sjeldent spist noe av det jeg tilbereder. Svigermor ville ofte at jeg skulle lage litt mer mat (dette var på den tiden vi bodde hos dem en litt lang periode, og mannen var pensjonist), så hun kunne se at vi spiste, for hun jobbet veldig hardt på jobben og hadde lite ork til å lage god mat på hverdagene. Hun lagde alltid store gode måltider i helgene, og svigerfar spiste alltid masse av hennes mat. Men aldri av min på hverdagene! Hans grunner - lager altfor annerledes mat, bruker for mye krydder/soya etc. Men kona hans brukte også masse krydder i sin mat! (jeg tror han egentlig bare er en gammel bortkjemt unge).

Så jeg rett og slett ga opp og lagde maten slik jeg ønsker, så fikk han bare sulte om han ville. Det endte ofte med at selv om jeg stod der og laget mat, stekte han litt pølser til seg selv. Men som sagt jeg ga f*** i han etterhvert og til og med klagde om det til svigermor, men lite hun fikk gjort med det. Mannen min liker iallefall maten jeg lager og tar ofte flere porsjoner, det samme gjør svigerinnen min og mannen hennes.

Mannen din burde IKKE ha adlydet moren hans. Vil hun ikke spise det du lager så får hun la være og heller lage til seg selv (hjemme hos seg selv) det hun har lyst på. Det er ikke mye respekt mannen din gir deg når han løper og kjøper det hun vil ha selv om dere har planlagt noe annet enn det hun var vant til å få...

Anonymous poster hash: 2f3fd...a22
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Fordi moren hans har en tradisjonell rett de pleier å spise på 17 mai, og du ville lage noe som de aldri pleide å spise på 17 mai, så klikker du fordi han vil holde seg til familietradisjonen?
Dette var åpenbart noe som var forventet av henne at var middag på 17 mai, slik som ribbe for mange er på julaften. Skjønner god at man heller vil ha ribbe eller hamburger på julaften liksom, det har ikke noe med at burgerne er dårligere men at man holder tradisjonen. Fy faen noen kvinnfolk tror virkelig at hele verden til kjæresten sin snurrer rundt dem og det er FEIL, du er I verdenen hans, ikke ER verdenen hans så da får du lære deg å ta hensyn til andre i verdenen hans også.

Anonymous poster hash: d19e2...ae4
  • Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Hæ? Fordi moren hans har en tradisjonell rett de pleier å spise på 17 mai, og du ville lage noe som de aldri pleide å spise på 17 mai, så klikker du fordi han vil holde seg til familietradisjonen?

Dette var åpenbart noe som var forventet av henne at var middag på 17 mai, slik som ribbe for mange er på julaften. Skjønner god at man heller vil ha ribbe eller hamburger på julaften liksom, det har ikke noe med at burgerne er dårligere men at man holder tradisjonen. Fy faen noen kvinnfolk tror virkelig at hele verden til kjæresten sin snurrer rundt dem og det er FEIL, du er I verdenen hans, ikke ER verdenen hans så da får du lære deg å ta hensyn til andre i verdenen hans også.

Er du invitert som gjest, så kan man vel ikke bestemme menyen?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tradisjon hos dem. De pleier ikke feire 17 mai. Min rett er tradisjon for min familie. ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har nevnt et ord om tradisjoner her, bare at svigermor føler det for godt å diktere hva vertskapet skal servere henne når hun er invitert på lunsj.

"Kjære svigermor, dere er invitert på spekemat hos os 17. mai." "Jeg synes dere skal servere laks!" :vetikke:

Anonymous poster hash: 8d0da...835

• Liker 3
Gjest morhjertegod
Skrevet

Det er ikke tradisjon hos dem. De pleier ikke feire 17 mai. Min rett er tradisjon for min familie. ts

Dette går jo ikke på tradisjon, bare at svigermor har så lyst på noe annet. Enig med deg ts, slikt kunne jeg aldri ha oppført meg. Når noen er så greie at de inviterer meg, lager mat og dekker bord, ja da takker man pent for det og ikke sutrer. Jeg hadde helt klart reagert, jeg ville også latt mannen din lage dette selv hehe

Skrevet

Tradisjon eller ei, når man takker for en invitasjon så skal man respektere det som blir servert, så får man heller spise ribba man ønsket seg til jul neste jul, eller uka etter når butikkene åpner igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man dikterer ikke menyen når man er gjest, fysj.

Anonymous poster hash: 63b9f...a6d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis svigermor har såååå lyst på en spesiell rett så kan hun da for svarte lage den selv

Anonymous poster hash: 9b74f...bb0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I et vanlig besøk synes jeg det hadde vært utrolig frekt. Men på en dag som 17 mai har man gjerne mattradisjoner, og dagen blir overhodet ikke det samme uten. Jeg hadde blitt så utrolig lang i masken om jeg ble invitert på besøk til noen og ikke fikk rømmegrøt og spikkekjøtt. Siden det her er snakk om mor og sønn, så har de et såpass nært forhold at jeg synes det er helt innafor å komme med matønsker. Jeg gjør det med mine foreldre :P Hadde det vært mindre nært forhold ville det vært litt mer frekt.

Anonymous poster hash: f9c17...8a5
AnonymBruker
Skrevet

Tipper du er sånn som er litt anti kvinnfolk og mener de styrer alt. Du overser noe vesentlig i teksten. Tydeligvis har ikke dette vært et problem for mannen da de allerede hadde planlagt en rett sammen som de skulle ha. Han var tydeligvis enig i det. Det var svigermor som ønsket noe annet, ikke han?

Hva med om den andre retten er feks er TS sin lange tradisjon?

Jeg er ikke vant med ribbe på julaften, men om jeg fant en mann så skulle nå vi blitt enig om hva vi skulle ha. Ikke han og svigermor liksom.

Anonymous poster hash: 4ebf6...b21

AnonymBruker
Skrevet

I et vanlig besøk synes jeg det hadde vært utrolig frekt. Men på en dag som 17 mai har man gjerne mattradisjoner, og dagen blir overhodet ikke det samme uten. Jeg hadde blitt så utrolig lang i masken om jeg ble invitert på besøk til noen og ikke fikk rømmegrøt og spikkekjøtt. Siden det her er snakk om mor og sønn, så har de et såpass nært forhold at jeg synes det er helt innafor å komme med matønsker. Jeg gjør det med mine foreldre :P Hadde det vært mindre nært forhold ville det vært litt mer frekt.

Men hva om retter du skulle ha laget var rømmegrøt og spikkekjøtt, men svigermor og din partner kom å sa at de heller ble lapskaus. Partneren din handlet da inn til lapskaus istedet. Om du hadde blott lang i masken av å bli invitert til andre, da ville du gjerne reagert på å ikke skulle lage det i ditt selskap pga svigermor.

AnonymBruker
Skrevet

Det er upassende å diktere maten når man er gjest, men problemet her er jo at mannen er en dott som ikke klarer å sette foten ned. Den diskusjonen får du heller ta med ham.

Og holdningen om at du skal sitte der og ikke røre maten blir bare barnslig. Ja det var frekt, men det er ingen grunn til å synke til same nivå. Man gjør det beste ut av situasjonen.

Anonymous poster hash: 7c6e0...cfa
AnonymBruker
Skrevet

Men hva om retter du skulle ha laget var rømmegrøt og spikkekjøtt, men svigermor og din partner kom å sa at de heller ble lapskaus. Partneren din handlet da inn til lapskaus istedet. Om du hadde blott lang i masken av å bli invitert til andre, da ville du gjerne reagert på å ikke skulle lage det i ditt selskap pga svigermor.

Det er da akkurat det samme hvilken rett de har tradisjon for? Her var det heller ikke snakk om "i stedet", men "i tillegg". Null problem for meg å lage lapskaus til det som tross alt er moren til min mann. I tillegg til det JEG har tradisjon for å spise.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har invitert svigers og foreldrene mine på lunsj imorgen,på en spesiell rett. Svigermor sa for en stund siden at de kunne tenke seg en annen rett,men jeg tok det egentlig som en spøk. Igår ringte hun min mann og sa "ja da blir det vel *navn på rett* på 17mai?" Så sa mannen min at nei,det blir det vi har planlagt. Da sa hun at hun hadde såå lyst på det andre. Hva tror du mannen min gjør da?! Han handler inn til rett nr 2(svigermors ønske) selv om den planlagte retten allerede er klar! Hva hadde dere gjort? Jeg skal iallefall ikke røre maten,verken tilberede eller spise. Ga beskjed at jeg synes det var frekt og at det virker som den andre retten er god nok og da ble mannen min bare sur og himlet med øynene. Kjenner jeg koker!

Han høres ut som en skikkelig mammadalt.Svigermor høres ut som en dominerende og frekk kjering.

Finnes utrolig mange voksne menn som faktisk er redde for å gå i mot sin egen mor.Det er så patetisk og tafatt,aner jeg slike tendenser hos en mann kutter jeg kontakten.Ikke like enkelt for deg som er gift da,men hun bør ihvertfall få beskjed om at hun oppfører seg helt uhørt.Det samme gjelder sønnen hennes.

Anonymous poster hash: 122e9...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...