AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #21 Skrevet 18. mai 2015 Ser det er mye kvinnfolk som sier det er greit å la han gå med neglelakk? Som mann kan jeg fortelle at jeg aldri hadde tillatt min sønn å gå med neglelakk. Flere sier at du skal la barnet ditt gjøre som det vil og forme seg selv, men man skal for faen ikke tilrettelegge for at barnet ditt skal bli homofil/femi. Anonymous poster hash: 7e505...670 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #22 Skrevet 18. mai 2015 La gutten få neglelakk. Han har tydeligvis estetisk sans, hatt og magebelte. Ser for meg en flott ung herremann. Vær stolt over at han står på sitt. Mener ikke å snakke stygt om en liten gutt, men estetisk sans, hva f**n har du røyka? En gutt som går rundt med neglelakk, hatt og magebelte er oppskriften for mobbeoffer når man begynner på skolen. Anonymous poster hash: 7e505...670 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #23 Skrevet 18. mai 2015 Er jo bare å fortelle gutten at neglelakk er for jenter, og at han ikke får lov. Eller har vi begynt å seksualisere ungene så mye nå, at man automatisk antar at gutten er homofil/bifil, og så skal man deretter legge til rette for det? Anonymous poster hash: 61def...a84 1
Stråbærry Skrevet 18. mai 2015 #24 Skrevet 18. mai 2015 Mener ikke å snakke stygt om en liten gutt, men estetisk sans, hva f**n har du røyka? En gutt som går rundt med neglelakk, hatt og magebelte er oppskriften for mobbeoffer når man begynner på skolen. Anonymous poster hash: 7e505...670 Han blir vel ikke automatisk mobbeoffer fordi han kler seg med hatt??? På skolen hvor ungene mine går er det akseptert faktisk litt kult å kle seg litt utenfor normen. Syntes det er tøft at han vil utforske sin identitet, uten at jeg mener at det nødvendigvis er den seksuelle identiteten. 1
peppermyntete Skrevet 18. mai 2015 #25 Skrevet 18. mai 2015 Ser det er mye kvinnfolk som sier det er greit å la han gå med neglelakk? Som mann kan jeg fortelle at jeg aldri hadde tillatt min sønn å gå med neglelakk. Flere sier at du skal la barnet ditt gjøre som det vil og forme seg selv, men man skal for faen ikke tilrettelegge for at barnet ditt skal bli homofil/femi.Anonymous poster hash: 7e505...670 Man kan ikke bestemme seg for å bli homofil, og man blir ikke homofil fordi man får bruke neglelakk som liten. Man ER i så fall homofil hele livet. 10
Gjest Bond Skrevet 18. mai 2015 #26 Skrevet 18. mai 2015 Tråden ryddet for krenkende uttalelser Bond, forumansvarlig
Dynamikk Skrevet 18. mai 2015 #27 Skrevet 18. mai 2015 Selvfølgelig blir man ikke homofil fordi man kles opp i kjoler eller sminke. Da er man født sånn, og det er selvfølgelig helt ok. Men jeg hadde aldri latt min gutt gå med neglelakk/sminke/kjoler likevel. Jeg vil ikke legge opp til at han blir mobbet. Menn går ikke med dette, og det ligger kjærlighet i å sette grenser også der. Det samme som hvis han vil gå naken ute, eller i pysjen. Som forelder må man også på dette området lære og vise barna hvordan samfunnet fungerer. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #28 Skrevet 18. mai 2015 Selvfølgelig blir man ikke homofil fordi man kles opp i kjoler eller sminke. Da er man født sånn, og det er selvfølgelig helt ok. Men jeg hadde aldri latt min gutt gå med neglelakk/sminke/kjoler likevel. Jeg vil ikke legge opp til at han blir mobbet. Menn går ikke med dette, og det ligger kjærlighet i å sette grenser også der. Det samme som hvis han vil gå naken ute, eller i pysjen. Som forelder må man også på dette området lære og vise barna hvordan samfunnet fungerer. Jeg synes man som forelder plikter å være med på å utfordre grenser som bare er tullete. Det er ingen grunn til at gutter ikke skal kunne gå med neglelakk eller sminke, det er ingenting fysisk ved gutter/jenter eller menn/kvinner som gjør det mer logisk at jenter/kvinner skal kunne/måtte sminke seg før de går ut døra mens gutter/menn som vil ikke kan. Det er heller ingen grunn til at barn eller voksne skal måtte begrense sine uttrykksmåter så lenge de er helt harmløse for både dem selv og samfunnet rundt dem. Dermed er dette med sminke/neglelakk en av de tingene du som forelder plikter å være med på å jobbe oss vekk fra. Anonymous poster hash: 3cdac...ef2 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #29 Skrevet 18. mai 2015 Ser det er mye kvinnfolk som sier det er greit å la han gå med neglelakk? Som mann kan jeg fortelle at jeg aldri hadde tillatt min sønn å gå med neglelakk. Flere sier at du skal la barnet ditt gjøre som det vil og forme seg selv, men man skal for faen ikke tilrettelegge for at barnet ditt skal bli homofil/femi. Anonymous poster hash: 7e505...670 Nå har jeg tenkt og tenkt, men det eneste problemet jeg kommer på med at barnet blir homofil/femi, er at han en dag må forholde seg til folk som deg. Så...lære guttungen til å ikke gjøre som han vil fordi det finnes sneversynte folk som på død og liv skal legge nesa si opp i andres saker...eller be deg, voksne mannen, om å skjerpe deg og ikke oppføre deg som ei gammel sladrekjerring? Anonymous poster hash: 5c444...872 13
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #30 Skrevet 18. mai 2015 Nå har jeg tenkt og tenkt, men det eneste problemet jeg kommer på med at barnet blir homofil/femi, er at han en dag må forholde seg til folk som deg. Så...lære guttungen til å ikke gjøre som han vil fordi det finnes sneversynte folk som på død og liv skal legge nesa si opp i andres saker...eller be deg, voksne mannen, om å skjerpe deg og ikke oppføre deg som ei gammel sladrekjerring?Anonymous poster hash: 5c444...872 Hurra for fornuftige mennesker med gode svar! Anonymous poster hash: c2d11...bbc
Dynamikk Skrevet 18. mai 2015 #31 Skrevet 18. mai 2015 Jeg synes man som forelder plikter å være med på å utfordre grenser som bare er tullete. Det er ingen grunn til at gutter ikke skal kunne gå med neglelakk eller sminke, det er ingenting fysisk ved gutter/jenter eller menn/kvinner som gjør det mer logisk at jenter/kvinner skal kunne/måtte sminke seg før de går ut døra mens gutter/menn som vil ikke kan. Det er heller ingen grunn til at barn eller voksne skal måtte begrense sine uttrykksmåter så lenge de er helt harmløse for både dem selv og samfunnet rundt dem. Dermed er dette med sminke/neglelakk en av de tingene du som forelder plikter å være med på å jobbe oss vekk fra.Anonymous poster hash: 3cdac...ef2 De fleste synes det er litt rart når menn vandrer i kjole, sminke og med neglelakk. Så da får voksne menn gjøre den jobben å få det til å bli en naturlig ting i samfunnet. Vi dytter da ikke barna foran, så de tar støyten og skal gjøre det normalt! Akkurat like lite som jentebarn har stått for likestilling av kvinner. Jeg skjønner intensjonen å la gutter få "uttrykke seg" med neglelakk, men det er ikke å være god mor å sende gutten på skolen med jenteklær, det er å ta risiko på vegne av barnet sitt som faktisk ikke vet bedre. Han vet ikke at han kan bli mobbeoffer og hvilke livsvarige skader det kan gi han. 1
Dynamikk Skrevet 18. mai 2015 #32 Skrevet 18. mai 2015 Jeg synes man som forelder plikter å være med på å utfordre grenser som bare er tullete. Det er ingen grunn til at gutter ikke skal kunne gå med neglelakk eller sminke, det er ingenting fysisk ved gutter/jenter eller menn/kvinner som gjør det mer logisk at jenter/kvinner skal kunne/måtte sminke seg før de går ut døra mens gutter/menn som vil ikke kan. Det er heller ingen grunn til at barn eller voksne skal måtte begrense sine uttrykksmåter så lenge de er helt harmløse for både dem selv og samfunnet rundt dem. Dermed er dette med sminke/neglelakk en av de tingene du som forelder plikter å være med på å jobbe oss vekk fra.Anonymous poster hash: 3cdac...ef2 De fleste synes det er litt rart når menn vandrer i kjole, sminke og med neglelakk. Så da får voksne menn gjøre den jobben å få det til å bli en naturlig ting i samfunnet. Vi dytter da ikke barna foran, så de tar støyten og skal gjøre det normalt! Akkurat like lite som jentebarn har stått for likestilling av kvinner. Jeg skjønner intensjonen å la gutter få "uttrykke seg" med neglelakk, men det er ikke å være god mor å sende gutten på skolen med jenteklær, det er å ta risiko på vegne av barnet sitt som faktisk ikke vet bedre. Han vet ikke at han kan bli mobbeoffer og hvilke livsvarige skader det kan gi han. 1
FMBLys Skrevet 18. mai 2015 #33 Skrevet 18. mai 2015 (endret) Hei. Jeg har en gutt på snart 9 som insisterer på å ha på seg rød neglelakk i morgen og en negl med norsk flagg. Til vanlig heier jeg på å være akkurat slik man er, men akkurat i morgen er jeg delt. Hvordan hadde dere taklet dette? Og hva hadde dere tenkt om dere så en gutt med neglelakk i morgen? Ellers iført dress, hvit skjorte, sløyfe, tørkle i brystlomma, hatt og pensko. Hatt er og noe han absolutt skal ha. Magebelte vil han og haAnonymous poster hash: 48966...11c Er du kjønnsdiskriminerende? Hvorfor kan han ikke ha neglelakk hvis han vil? La han bestemme dette selv. Hvis jeg hadde barn, skulle gutten fått lov til å ha på seg hello kitty klær hvis han ønsket det selv. Tror det er lurt å ikke være så opptatt av farger og "gutte" og "jente" ting når barna er små. Hvorfor må jenta alltids rosa klær for eks? Kjøp kjønnsnøytraliserende klær, la de ha både blå, grønn, rød, gul, svart og rosa. Så kan de bestemme selv farger når de kommer i alderen hvor de begynner å se på sånne ting. Edit: la de selv forme sin identitet Endret 18. mai 2015 av FMBLys
caline Skrevet 18. mai 2015 #34 Skrevet 18. mai 2015 Eh ikke ta likestillingen så jævla langt. La gutter bli menn, ikke kvinner. Ikke rart menn blir femi med den utviklingen. Bare si at neglakk er for jenter, og sånn er det bare.Anonymous poster hash: 79964...c9b Og hva er galt med gutter som velger å være femi og pynte seg litt mer enn andre gutter? 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2015 #35 Skrevet 18. mai 2015 Jeg synes nå stadig vekk jeg ser gutter med neglelakk for tiden. Da jeg var barn/ungdom var det sjelden gutta brukte neglelakk, unntatt de som ellers likte å kle seg i emo-stil, men nå ser jeg mange slags gutter med neglelakk. Oftere blant gutter i førskolealder, men jeg har da sett noen skolegutter med neglelakk også. Da har de gjerne kombinert selv og har grønne negler på en hånd og blå på den andre, for eksempel - jeg synes ikke det ser det minste feminint ut. Anonymous poster hash: 5d2dc...5a2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2015 #36 Skrevet 30. mai 2015 Vel, han går allerde på skolen. Skal begynne i 4.klasse faktisk. Og han feiret dagen med negler i rødt, hvitt og blått. Noe opplagt mobbeoffer er han ikke. Eventuelle kommentarer preller av på han. Han er heller ikke utpreget feminin på andre ting enn akkurat denne neglelakken. Og om han så blir det, hva er egentlig problemet?! Skal alle passe inn i små firkanta former? TSAnonymous poster hash: 48966...11c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå