HuldraNR.2 Skrevet 15. mai 2015 #1 Skrevet 15. mai 2015 Hei. Jeg har søkt NHH til høsten. Er det noen som studerer der som kan fortelle litt om studiemiljøet og hvordan det er å studere der? Hvordan anbefaler dere å bo det første året? Jeg kjenner ingen som skal studere i bergen... Og er det noen spesielle forberedelser det kan være lurt å gjøre? Faglig eller annet. Hva tror dere forresten om opptakravet i år? Opp eller ned? Var 56.2 i fjor.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #2 Skrevet 16. mai 2015 Jeg gikk der, men sluttet. Miljøet spørs på hvem du møter på. Jeg møtte på noen veldig koselige folk der og trivdes sånn sett. Jeg anbefaler deg Hatleberg. Bodde der selv, og NHH er et steinkast unna. Rimelig og greit. NHH ligger litt unna sentrum, men dette er ikke noe problem da det går busser hele tiden, og er bare snakk om noen minutters busstur. Du kan vurdere å være med på et sånt kurs de holder før selve studiet begynner. Er et oppfriskningskurs i matematikk. Anbefaler dette om du ikke er så stødig i matte. Jeg tipper det kan gå litt opp, det spørs om det var flere søkere i år enn i fjor. Spør om det er noe mer! Anonymous poster hash: 26bee...9c1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #3 Skrevet 16. mai 2015 Kjenner to stykker med tilknytning til NHH. Han ene gikk ett år, og kun delvis i andre semester. Han fikk store psykiske problemer av å gå der. Han andre går der enda, og trives greit. Feller for begge disse guttene, er at de stemmer Høyre og går med RL-skjorter til vanlig. Tror dette er relativt representativt. Anonymous poster hash: 5dd7a...7bc 1
HuldraNR.2 Skrevet 16. mai 2015 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2015 Kjenner to stykker med tilknytning til NHH. Han ene gikk ett år, og kun delvis i andre semester. Han fikk store psykiske problemer av å gå der. Han andre går der enda, og trives greit. Feller for begge disse guttene, er at de stemmer Høyre og går med RL-skjorter til vanlig. Tror dette er relativt representativt. Anonymous poster hash: 5dd7a...7bc Kan jeg spørre om hvorfor han fikk psykiske problemer av å gå der?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #5 Skrevet 16. mai 2015 Hei. Jeg har søkt NHH til høsten. Er det noen som studerer der som kan fortelle litt om studiemiljøet og hvordan det er å studere der? Hvordan anbefaler dere å bo det første året? Jeg kjenner ingen som skal studere i bergen... Og er det noen spesielle forberedelser det kan være lurt å gjøre? Faglig eller annet. Hva tror dere forresten om opptakravet i år? Opp eller ned? Var 56.2 i fjor. Spennende Jeg har også søkt. Hvor gammel er du? Hvor mange poeng har du? Er redd for at kvoten skal gå mye opp, slik som i fjor Anonymous poster hash: 5cfad...4f5
HuldraNR.2 Skrevet 16. mai 2015 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2015 Spennende Jeg har også søkt. Hvor gammel er du? Hvor mange poeng har du? Er redd for at kvoten skal gå mye opp, slik som i fjor Anonymous poster hash: 5cfad...4f5 Jeg er 21, og har ca. 56.7 poeng. I fjor gikk vel kvoten ned 0.5 poeng, håper den trenden fortsetter. Hvor mange poeng har du?
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2015 #7 Skrevet 16. mai 2015 Jeg er 21, og har ca. 56.7 poeng. I fjor gikk vel kvoten ned 0.5 poeng, håper den trenden fortsetter. Hvor mange poeng har du? Sant det, jeg var helt overbevist om at det var motsatt men den gikk faktisk ned 0,3 poeng i fjor. Jeg har 56,5 poeng så for meg kan det gå akkurat. Jeg er 93. Er du 94? Anonymous poster hash: 5cfad...4f5
Gjest nilsson Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 (endret) Generalisering: På NHH ser det ut som det er påbudt med skoleuniform. Studentene kler og oppfører seg som masseproduserte tøydukker. Dette skyldes nok at NHH-studentene anser seg selv som et salgbart produkt - hvor moral, meninger og livssyn kan tilpasses kjøper hvis belønningen er stor nok. Ellers er NHH-studenten veldig opptatt av status og personlig vinning, og er kristen og konservativ. NHH-studenten er ofte snever og uintelligent, men hardtarbeidende og resultatorientert. Miljøet er kaldt og kynisk. Trolig den institusjonen i Norge med høyst innslag av narssistisk personlighetsforstyrrelse. Altruistiske individer vil mistrives (evt. skvises ut). Tenk nøye over om dette er et miljø hvor du vil trives. Er svaret ja? - Søk. Et innblikk i studiemiljøet på NHH, fra K7Bulletin (studentavisa til NHH): Sammenligner NHH-studenter med ABB ("Vårt mørke dyp.") Endret 10. august 2015 av nilsson 1
sondr Skrevet 24. november 2015 #9 Skrevet 24. november 2015 (endret) Ja, jeg studerer der, og trives heller dårlig. Studentmassen er veldig homogen og preges av dølle, kristne og konservative studenter som er opptatt av balleslikking, status og lønn. Jeg vil gå så langt som å kalle studentmassen ved NHH for harry.Mange av studentene er direkte uintelligenete. Den typiske studenten har få eller ingen interesser hvis vi ser bort i fra det faglige. Ser vi bort fra studentprestasjonene (i form av karakterer) så står de fleste studentene ved NHH til stryk som mennesker. Egoismen og narssismen råder ved NHH, dessverre.Jeg blir skremt av tanken på at en del av disse kommer til å ende opp i lederstillinger. Endret 26. november 2015 av sondr
Gjest altruist Skrevet 20. januar 2016 #10 Skrevet 20. januar 2016 NHH kan beskrives med tre ord: Konformitet, nettverk og balleslikking.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå