Gå til innhold

Naboer som viser NULL respekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg har lagt dette i riktig emne, men jeg prøver!

Jeg og min samboer flyttet inn i en tomannsbolig for omtrent 2 år siden, da bodde det ingen familie med unger rundt her, noe som var en av grunnene til at vi valgte å bo her.
MEN nå KRYR det av respektløse unger! Det er vi som har bodd i disse tomannsboligene (er 6 stk her) lengst, så det har flyttet inn endel familier rundt her det siste halve året. I tillegg ble det smelt opp et hus som ligner på en boligblokk rett bak oss her, hvor det første kjerringa klarte å trykke ut av kjeften sin var at hu hata hekken våres.

Men over til greia.. De som har flyttet i nabo tomannsboligen her som vi nesten deler oppkjørsel med har vel 3 unger, de viser NULL respekt for oss og våres eiendeler! Vi har sagt ifra endel, men det blir aldri tatt seriøst! Ungene løper rundt bilene våres her og over på tomta våres, legger syklene sine på våres tomt etc. I tillegg har de en bikkje som aldri får trim, står ute dagen lang og bare bjeffer høl i hue på oss!! Ungene skriker så man skulle tro man hadde de 1 meter foran seg, hører de selvom jeg har lukket alt av vinduer og dører, forj***** irriterende!! De går på tomta våres som at det skulle være en offentlig vei, og tror de eier våres område!

Jeg orker virkelig ikke dette mer, det tærer KRAFTIG på oss, føler meg konstant stressa for at de skal ha vært å ripa opp etc bilene blant annet.

Noen som har noen ideer? Nesten så vi lar de "vinne" og flytter, men det er veldig kjedelig med tanke på all jobben vi har lagt på å pusse opp det vi trodde skulle bli et trivelig sted å bo..

Anonymous poster hash: 40f33...585
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går det an å dele opp oppkjørselen med et gjerde eller noe?

Anonymous poster hash: 39836...fc9
AnonymBruker
Skrevet

Flytt.... Dette blir antagelig ikke bedre på mange år, dessverre....

Anonymous poster hash: e0638...9a4
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vent til du en dag får en drøss med unger, selv.

Da vil du se litt annerledes på dette. Eneste løsningen når dine forventninger til alle naboene dine ikke gjør deg fornøyd er å finne deg en bolig på en øde øy!

At naboer flytter og barn kommer til, er en påregnelig sak, i et hvert nabolag.

Anonymous poster hash: 0a0ce...7f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slet med det samme, drittunger som brukte trampolinen vår, i en inn gjerdet hage. Idiotene (foreldrene) klagde på at trampolinen kunne være farlig for deres små nurk. Vi ble truet til å ta ned trampolinen, de truet med politianmelde.
Det var da for fader ikke vår skyld at deres drittunger absolutt skulle klatre over gjerdet og bruke VÅR trampoline uten tillatelse!

De prøvde seg på å true med politi anmeldelse en gang til, på grunn av hunden vår (45kg, blanding) som var løs i VÅR inn gjerdet hage. Men da klikket pappa vinkel og kjeftet de full.
De mente at de stakkars små englene deres kunne jo komme på å stikke fingrene imellom gjerdet for å hilse på hunden. Men det er da for fader ikke vårt problem at de har snørrunger som ikke har fått noe oppdragelse!

En skitunge, en skikkelig jævel i utkledning, skrapet opp bilen vår en gang. Og foreldrene sa bare "jaja, det er jo slik barn er". Han var virkelig en skitunge, nå til de grader også. Han tømte sand i oppkjørselen vår, bare på pur faen. Sand som vi (min familie) hadde hentet og fylt opp hele lekeplassen med. Han rev opp plantene våre, og slengte ifra seg lekene sine i vår oppkjørsel hele tiden. De fikk så mange klager på snørrungen, som hylte klokken 7 vær morgning fordi han ikke fikk se TV og ble kastet ut. De måtte flytte, men så kom det nye barn i det huset, da var det fader meg 4 stk. Og da fikk jeg nok, jeg flyttet for meg selv. Og nå så skal foreldrene mine flytte også, får de orker ikke de to snørrungene ved siden av, som blir slengt ut av foreldrene vær bidige morgen, og faren som absolutt skal klippe gresset før klokken 9 om morgningen.

Nei et nabolag med barn, er fader meg et mareritt!
Aldri mer, ikke når jeg selv får barn en gang, så kommer jeg ikke til å oppsøke et "barnevennlig strøk". No way in hell.

Anonymous poster hash: 507c8...f98
  • Liker 7
Skrevet

Jeg syntes det er så frekt når folk sier dette, tar du det virkelig for gitt at alle en dag skal få "en drøss med unger selv"? Og hva om du sier dette en dag til noen som ikke kan få barn?

Syntes du det virkelig er greit at foreldre ikke OPPDRAR barna sine? Jeg lekte og hadde det gøy da jeg var liten jeg også men foreldrene mine sa alltid ifra hva som var lov og ikke lov.

Tilbake til tema:

Jeg har dessverre ingen idéer om hva dere kan gjøre TS, annet enn å ta igjen med samme mynt med å herje på deres tomt i håp om at de tar poenget men det er muligens litt barnslig.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Unger er jo i utgangspunktet bråkete individer. Og de må nesten få lov til å leke og være unger så lenge de gjør det ute. Men hvis de herper, eller på annen måte gjør skade på tingene dine er det en helt annen sak.
Men å klage på at unger lager lyder på dagen er ikke noe jeg bifaller iallfall. Man kan nesten ikke nekte de det.
At en hund står og bjeffer på dagen er ille, men slik jeg ser det, mest for hunden, selv om jeg kan forstå at det er skikkelig irriterende.
Her hvor jeg bor, er det både unger og hunder. Det er et byggefelt, og det er jo aldri stille. Bortsett fra på natten, det er jo slik det er å ha naboer.

Anonymous poster hash: 8f464...036
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Går det an å dele opp oppkjørselen med et gjerde eller noe?

Anonymous poster hash: 39836...fc9

Da må vi desverre spørre de naboene det gjelder om vi kan sette opp gjerde der.. Også tviler jeg på at det vil hjelpe, de får lov å gjøre akkurat hva de vil. Virker heller ikke som at foreldrene bryr seg, det er 3 unger der og den minste (3år) sykler på veien her i full fart i kryss osv, rart det ikke har gått galt enda! Virker som at foreldra gir pur f...

AnonymBruker
Skrevet

Flytt.... Dette blir antagelig ikke bedre på mange år, dessverre....

Anonymous poster hash: e0638...9a4

Vi vurderer det, men vil jo ikke la de "vinne", utrolig irriterende. Er flere hus her med unger, men er kun de som bråker som det skulle vært 200 aper.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da vil du se litt annerledes på dette. Eneste løsningen når dine forventninger til alle naboene dine ikke gjør deg fornøyd er å finne deg en bolig på en øde øy!

Unnskyld meg, men hvordan kan du si noe sånt? Hva om vi ikke har mulighet for å få unger? Det er ikke tilfeldig at alle får barn her i verden! Måtte være en habbajakk som kom med en så frekk og tåpelig kommentar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slet med det samme, drittunger som brukte trampolinen vår, i en inn gjerdet hage. Idiotene (foreldrene) klagde på at trampolinen kunne være farlig for deres små nurk. Vi ble truet til å ta ned trampolinen, de truet med politianmelde.

Det var da for fader ikke vår skyld at deres drittunger absolutt skulle klatre over gjerdet og bruke VÅR trampoline uten tillatelse!

De prøvde seg på å true med politi anmeldelse en gang til, på grunn av hunden vår (45kg, blanding) som var løs i VÅR inn gjerdet hage. Men da klikket pappa vinkel og kjeftet de full.

De mente at de stakkars små englene deres kunne jo komme på å stikke fingrene imellom gjerdet for å hilse på hunden. Men det er da for fader ikke vårt problem at de har snørrunger som ikke har fått noe oppdragelse!

En skitunge, en skikkelig jævel i utkledning, skrapet opp bilen vår en gang. Og foreldrene sa bare "jaja, det er jo slik barn er". Han var virkelig en skitunge, nå til de grader også. Han tømte sand i oppkjørselen vår, bare på pur faen. Sand som vi (min familie) hadde hentet og fylt opp hele lekeplassen med. Han rev opp plantene våre, og slengte ifra seg lekene sine i vår oppkjørsel hele tiden. De fikk så mange klager på snørrungen, som hylte klokken 7 vær morgning fordi han ikke fikk se TV og ble kastet ut. De måtte flytte, men så kom det nye barn i det huset, da var det fader meg 4 stk. Og da fikk jeg nok, jeg flyttet for meg selv. Og nå så skal foreldrene mine flytte også, får de orker ikke de to snørrungene ved siden av, som blir slengt ut av foreldrene vær bidige morgen, og faren som absolutt skal klippe gresset før klokken 9 om morgningen.

Aldri mer, ikke når jeg selv får barn en gang, så kommer jeg ikke til å oppsøke et "barnevennlig strøk". No way in hell.

Åherlighet, stakkars deg/foreldrene dine! Hadde jeg virkelig ikke takla, jeg blir ganske fort sint.. Er faktisk snart så jeg kan finne på å stille meg på tomten vår og kjefte de ned med alt jeg har, er flyforbanna på de!

Kanskje det er de gamle naboene dine som har blitt mine, haha!

Har flere ganger fristet å snike meg på bikkja å kneppe opp båndet(ja jeg vet..), men den har det MYE bedre hos dyrebeskyttelsen enn der, stakkaren stod ute hele vinteren med 1 meter langt bånd..uff..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er så frekt når folk sier dette, tar du det virkelig for gitt at alle en dag skal få "en drøss med unger selv"? Og hva om du sier dette en dag til noen som ikke kan få barn?

Syntes du det virkelig er greit at foreldre ikke OPPDRAR barna sine? Jeg lekte og hadde det gøy da jeg var liten jeg også men foreldrene mine sa alltid ifra hva som var lov og ikke lov.

Tilbake til tema:

Jeg har dessverre ingen idéer om hva dere kan gjøre TS, annet enn å ta igjen med samme mynt med å herje på deres tomt i håp om at de tar poenget men det er muligens litt barnslig.

Enig! Ganke så respektløst.

Jeg har selv vokst opp med hva som er rett og galt, ikke denne "frie" barneoppdragelsen. Da jeg var liten hadde jeg aldri i mitt liv turt å herje på andre sin tomt, var jo livredd for å gjlre noe galt..

Jaa, jeg håper egentlig de flytter fortere enn svint! Da de visstnok har flyttet 16 ganger allerede..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Unger er jo i utgangspunktet bråkete individer. Og de må nesten få lov til å leke og være unger så lenge de gjør det ute. Men hvis de herper, eller på annen måte gjør skade på tingene dine er det en helt annen sak.

Men å klage på at unger lager lyder på dagen er ikke noe jeg bifaller iallfall. Man kan nesten ikke nekte de det.

At en hund står og bjeffer på dagen er ille, men slik jeg ser det, mest for hunden, selv om jeg kan forstå at det er skikkelig irriterende.

Her hvor jeg bor, er det både unger og hunder. Det er et byggefelt, og det er jo aldri stille. Bortsett fra på natten, det er jo slik det er å ha naboer.

Anonymous poster hash: 8f464...036

Selvfølgelig skal de få være unger, men da de virkelig må skrike klokken 07 i helger, står i flere minutter å skriker i ett sett, slenger lekene sine på våres tomt og løper rundt bilene våre, DA får jeg NOK!

Den hunden lider, er spreng feit i tillegg, så tror nok desverre den hadde hatt det mye bedre et annet sted..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke for mye å be/forvente at de holder seg til egen hage?

Selvfølgelig skal de få være unger, men da de virkelig må skrike klokken 07 i helger, står i flere minutter å skriker i ett sett, slenger lekene sine på våres tomt og løper rundt bilene våre, DA får jeg NOK!

Den hunden lider, er spreng feit i tillegg, så tror nok desverre den hadde hatt det mye bedre et annet sted..

Ring dyrebeskyttelsen om hunden, for dens skyld og ikke nødvendigvis pga det du tenker om familien.

Anonymous poster hash: 037ed...58a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Leker og sykler som blir lagt igjen på din tomt, pakker du bort i garasjen din.

Anonymous poster hash: f8114...12f

• Liker 12
Skrevet

Det kan jo hende at TS vil, i motsetning til enkelte, oppdra sine barn. Det er tross alt ikke alle barn som oppfører seg slik, attpåtil med foreldrenes "velsignelse"!

• Liker 2
Skrevet

Den hunden bør du kontakte noen om. Kontakt f.eks lokalt lensmannskontor i kontortid og spør hva rette steg er. Dyrebeskyttelsen har vel mer med løse/eierløse dyr og har lite mandat i folks hjem og hager? (jeg er usikker her, så noen må gjerne korrigere meg om jeg tar feil).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn kan være svært utspekulerte og i vårt nabolag om kvelden når det har blitt mørkere er det en gjeng barn som ringer på og stikker av - av og til åpner de dører som ikke er låst, tar sko og kaster det ut og løper...barnevennlige strøk kan bære et mareritt.

Anonymous poster hash: 8d4ca...e49

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde klikket, og jeg har barn.

Helt uaktuelt at mine barn skulle herjet slikt, men vet at noen foreldre synes barns frie utfoldelse kommer før alt 👿.

Jeg hadde huket tak i ungene og forklart i klare ordelag hvor grensen for din hage går går og at de ikke kan være der. Og at leker som slenges i din hage/ oppkjørsel vil bli gitt bort til andre barn som trenger dem mer, siden du da regner med at de ikke trenger dem. Jeg ville også forklart barna at hvis noe på din eiendom blir ødelagt så vil foreldrene deres måtte betale for det. Punktum. Ditt hus, din hage, dine regler.

Hvis foreldrene kommer å klager sier du at du er lei av barnas oppførsel på din eiendom, og at du forventer at de passer bedre på fremover. Deres barn, deres ansvar.

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Åherlighet, stakkars deg/foreldrene dine! Hadde jeg virkelig ikke takla, jeg blir ganske fort sint.. Er faktisk snart så jeg kan finne på å stille meg på tomten vår og kjefte de ned med alt jeg har, er flyforbanna på de!

Kanskje det er de gamle naboene dine som har blitt mine, haha!

Har flere ganger fristet å snike meg på bikkja å kneppe opp båndet(ja jeg vet..), men den har det MYE bedre hos dyrebeskyttelsen enn der, stakkaren stod ute hele vinteren med 1 meter langt bånd..uff..

Det kan du faktisk melde til mattilsynet fordi det er ikke lovlig.

Anonymous poster hash: 58583...41b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...