Gå til innhold

tryna på byen - legevakt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

tryna på byen i går, skulle hoppe ned fra søppelkasse og snubla. Fikk sinnsyk vondt men var så berusa at det gikk fint, og jeg gikk hjem. I dag har det vært helt sinnsykt vondt, jeg klarer så vidt å gå. Kan ikke bevege tærne, eller bevege særlig på ankelen. Jeg mener jeg bare skal drøyen og la det reparere seg selv, men mamma mener jeg må dra til legevakta. Dermed spør jeg dere, hva syns dere?

Anonymous poster hash: b640d...353
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlegen først.

Anonymous poster hash: f2457...3a3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlegen først. Anonymous poster hash: f2457...3a3

Er forsent å bestille time til fastlege nå da uansett <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tunge.gif' alt=':P'>

Anonymous poster hash: b29e9...f8a

Skrevet

Ring fastlegen og spør hva du skal gjøre. Så kan du evt. gå til legevakten når den åpner om ikke fastlegen har ledig time i dag, hvis de mener at du trenger det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid fastlegen som skal kontaktes først.

Derfor skal du ringe dit og forhøre deg om de har kapasitet til å ta deg inn. Idiotiske smilefjes hjelper ikke.

• Liker 2
Gjest Angry Man
Skrevet

Derfor skal du ringe dit og forhøre deg om de har kapasitet til å ta deg inn. Idiotiske smilefjes hjelper ikke.

Idiotiske kommentarer hjelper ikke.

Du kan fint gå til legevakten hvis det er nødvendig med medisinsk hjelp og legekontorene ikke er åpne.

Sprm om hva som er nødvendig medisinsk hjelp vil selfølgelig variere men hvis du har knekt beinet kan de i det minste tape det opp og gi deg noen smertestillende.

AnonymBruker
Skrevet

Hva var idiotisk med kommentaren?

TS spør om hva som skal gjøres. Jeg og en annen gir beskjed om at fastlegen kontaktes. Ts svarer med et fleipende smilefjes, altså ts tar ikke rådene seriøst.

Fastlegen skal kontaktes. Dersom fastlegen ikke har tid, kontaktes legevakten. Brukes heller tiden på å fleipe bort velmenende råd, er det klart at sjansen er mindre for at fastlegen har tid.

• Liker 1
Skrevet

Idiotiske kommentarer hjelper ikke.

Du kan fint gå til legevakten hvis det er nødvendig med medisinsk hjelp og legekontorene ikke er åpne.

Sprm om hva som er nødvendig medisinsk hjelp vil selfølgelig variere men hvis du har knekt beinet kan de i det minste tape det opp og gi deg noen smertestillende.

Nå la TS inn innlegget sitt kl 12 i dag. Det er bare unntaksvis at legekontor holder stengt da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Derfor skal du ringe dit og forhøre deg om de har kapasitet til å ta deg inn. Idiotiske smilefjes hjelper ikke. Anonymous poster hash: f2457...3a3

Fastlegen skal ikke nødvendigvis alltid kontaktes først.

Helt unødvendig en inneklemt fredag etter klokka 12 å ringe fastlegen. Dra rett til legevakta, ts. Du kan ha brudd og fastlegen har uansett ikke røntgenhjelpemidler.

Anonymous poster hash: 619c2...e01

• Liker 1
Gjest Saxofon
Skrevet

Det har virkelig ikke så mye å si i denne saken. TS har ikke en liten forkjølelse, en føflekk som hun tror kan ha forandret seg på 5 minutt eller andre saker som ikke haster her og nu. Å ringe til legevakten er alltid det beste uansett Og ventetid må man regne med. Foten sjekkes nok med røngten og da blir det legevakten uansett om hun er hos fastlegen eller ei

• Liker 1
Skrevet

Rett på legevakt seff. Fastlegen er for andre ting.

AnonymBruker
Skrevet

Hva var idiotisk med kommentaren?

TS spør om hva som skal gjøres. Jeg og en annen gir beskjed om at fastlegen kontaktes. Ts svarer med et fleipende smilefjes, altså ts tar ikke rådene seriøst.

Fastlegen skal kontaktes. Dersom fastlegen ikke har tid, kontaktes legevakten. Brukes heller tiden på å fleipe bort velmenende råd, er det klart at sjansen er mindre for at fastlegen har tid.Anonymous poster hash: f2457...3a3

Det var ikke ta som skrev den kommentaren bra <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'>

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke ta som skrev den kommentaren bra :)Anonymous poster hash: b29e9...f8a

Det var ikke ta som skrev den kommentaren bra :)Anonymous poster hash: b29e9...f8a

stå skulle det stå og bra skulle ikke stå der på slutten hehe

AnonymBruker
Skrevet

stå skulle det stå og bra skulle ikke stå der på slutten hehe Anonymous poster hash: b29e9...f8a

Ops skrivefeil der igjen ts skulle det stå er ikke så flink med mobil men kontakt legevakt er mitt råd

Skrevet

Haha, hva skal legen gjøre med dette da? Om det er brudd? Han har ikke røntgen.

Var i samme situasjon som TS en gang, smalt igjen en armert stål dør på stortåa mi, den hovna opp til det ugjenkjennelige så da dro jeg på legevakta og de tok røntgen med en gang - og jada det var brudd.

ble gipsa og ting ordna seg bra. men venter man for lenge kan bruddet gro feil så det er bare bortkasta tid og helse å ringe fastlegen først å spørre om time når han ikke kan gjøre noe med det.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke plag fastlegen med det, vent et par dager å se om det blir bedre - er mest sannsynlig bare en kraftig forstuelse og det kan hverken legen eller legevakta gjøre noe med. Bare hold benet i ro og ikke belast det. Blir det ikke bedre drar du på legevakta for røntgen og evn krykker som hjelper deg å avlaste benet. Fortsatt ikke fastlegens område på sånne akutte ting som uansett vil kreve røntgen (som han ike har på sitt kontor og måtte uansett bedt deg dra til legevakta)

Anonymous poster hash: 3886a...c57
Skrevet

Ring legevakta hvis beinet er like ille idag.

Har hørt om flere episoder der folk har tryna i fylla, gått hjem og lagt seg og ikke merket noe før dagen etter pga høyt promillenivå og det har vært brudd.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha, hva skal legen gjøre med dette da? Om det er brudd? Han har ikke røntgen.

Haha, det er ikke alle legevakter som har tilgang på røntgen.

Haha, da sendes man, etter konsultasjon hos fastlege eller legevakt, til røntgen på sykehus ved mistanke om brudd.

Haha, jeg har vært gjennom det samme.

Skrevet

Jeg ser at Ts skrev innlegget kl 12, av erfaring så vet jeg at det er vanskelig å få time til lege på så kort varsel. Mange legekontor stenger kl 15.30/16

Jeg hadde iallefall ikke ringt fastlege først, men legevakt. Er det brudd så ville det vært kronglete og unødvendig. Legevakt kan ikke ta rtg eller behandle et brudd, da må man til sykehuset.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...