Gå til innhold

Feil på splitter ny iPhone 5s


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg ny iphone (5s) på mandag, fra Telenor.no. Telefonen viser seg å ha en defekt der skjermen skur seg av og på som om noen skulle trykket på "sleep"-knappen på toppen av telefonen kontinuerlig. Ofte går den også til "skyv for å slå av"-skjermen som om noen skulle holdt knappen inne. Dette skjer uavhengig om jeg bruker den, eller om den ligger for seg selv på bordet.

Bare mens jeg skrev dette skrudde skjermen seg av sju ganger, og prøvde å "slå av" to ganger.

Hva gjør jeg? Dette skjedde samme dag som jeg tok i bruk telefonen, så jeg har absolutt ikke gjort noe galt. Likevel kan den "oppføre seg" i flere timer før den går bananas igjen, så jeg er tedd for at jeg ikke får til å bevise feilen. Jeg kan ikke ha telefonsamtaler da samtalen avbrytes hele tiden. Så jeg har sendt mail til Telenor for å høre.

Mener jo dette går på garantien, men orker ikke gå gjennom en mølle med "reparasjoner", "vi finner ingen feil" eller slike ting. Er det muligheter for at jeg kan levere den inn i en fysisk butikk og umiddelbart får en ny? Det er ingen fysiske feil på knappen som jeg kan se.

Arg, jeg er så skuffa!

Anonymous poster hash: b7914...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saxofon

Butikken skal alltid ha en mulighet til å reparere produktet 2 ganger. Så er må du bare spør pent om de kan kjappe seg og at du må få lånetelefon i mellontiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff altså, så de solgte meg en defekt telefon, også er det jeg som må betale for det (i form av at slike ting tar tid). Fantastisk...

Anonymous poster hash: b7914...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg endelig fått svar fra Telenor, som vil at jeg skal sende den i posten til service.

Feilen på telefonen kommer og går, og det kan faktisk gå en hel dag før telefonen helt plutselig går bananas igjen. Sender jeg den inn er det en veldig stor sjanse for at de ikke ser at det er noen feil, hvis den "oppfører seg fint". Hva gjør jeg da? Jeg er usikker på om jeg skal ta sjansen på å sende den inn, faktisk. Selv om telefonen er ubrukelig til tider... Jeg har lest om forferdelig kundeservice og urimelig lang tid ved "reparasjon" av mobiltelefoner også.

Det jeg har lest ang. forbrukerkjøpsloven er at: "Må telefonen repareres, kan du velge mellom reparasjon og en ny, tilsvarende telefon. Forutsetningen for sistnevnte er at det ikke fører til urimelig kostnader for selgeren. Men det skal svært mye til for at det skjer."

Ingen som har erfaringer med lignende altså?



Anonymous poster hash: b7914...b44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit mye med iphone5 Fikk ikke lagt på, ei heller røre skjermen. Fikk feil 3 ganger og hevet kjøpet og skaffet iphone 5s den er fin

Det er nok noen som bare har feil. Fikk ny 1 gang uten at det hjalp

Anonymous poster hash: 5c61b...34c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit mye med iphone5 Fikk ikke lagt på, ei heller røre skjermen. Fikk feil 3 ganger og hevet kjøpet og skaffet iphone 5s den er fin

Det er nok noen som bare har feil. Fikk ny 1 gang uten at det hjalp

Anonymous poster hash: 5c61b...34c

Hvor lang tid tok dette totalt? Med reparasjon tre ganger og alt?

Anonymous poster hash: b7914...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Saxofon

Da har jeg endelig fått svar fra Telenor, som vil at jeg skal sende den i posten til service.

Feilen på telefonen kommer og går, og det kan faktisk gå en hel dag før telefonen helt plutselig går bananas igjen. Sender jeg den inn er det en veldig stor sjanse for at de ikke ser at det er noen feil, hvis den "oppfører seg fint". Hva gjør jeg da? Jeg er usikker på om jeg skal ta sjansen på å sende den inn, faktisk. Selv om telefonen er ubrukelig til tider... Jeg har lest om forferdelig kundeservice og urimelig lang tid ved "reparasjon" av mobiltelefoner også.

Det jeg har lest ang. forbrukerkjøpsloven er at: "Må telefonen repareres, kan du velge mellom reparasjon og en ny, tilsvarende telefon. Forutsetningen for sistnevnte er at det ikke fører til urimelig kostnader for selgeren. Men det skal svært mye til for at det skjer."

Ingen som har erfaringer med lignende altså?

Anonymous poster hash: b7914...b44

Ang uthevet, lengre nede i forbrukerkjøpsloven så ser du at det er butikken som bestemmer utfallet. De kan reparere produktet 2 ganger, tredje gang samme feil skjer så har du krav på nytt produkt eller pengene tilbake.

Skriv ned alt som skjer, når det skjer. Det er et sjangsespill å ta. Er det ikke feil på produktet når de får det så vil de nok vektlegge det. Ta den heller med til en telenor kiosk så får de forhåpentlig sett feilen og kan hjelpe deg å dokumentere den eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang uthevet, lengre nede i forbrukerkjøpsloven så ser du at det er butikken som bestemmer utfallet. De kan reparere produktet 2 ganger, tredje gang samme feil skjer så har du krav på nytt produkt eller pengene tilbake.

Skriv ned alt som skjer, når det skjer. Det er et sjangsespill å ta. Er det ikke feil på produktet når de får det så vil de nok vektlegge det. Ta den heller med til en telenor kiosk så får de forhåpentlig sett feilen og kan hjelpe deg å dokumentere den eller noe :)

Godt tips! Bare synd det er umulig å forutse når den går amok. Kanskje jeg kan få noen til å filme det, og vise det i butikken? Hm. Typisk min uflaks alt dette. :(

Anonymous poster hash: b7914...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som jeg trodde, nå er den på vei tilbake til meg fra verkstedet uten at "de fant noen feil". Faen altså! Feilen er jo der, og det er snakk om en maskinvarefeil, ikke softwarefeil! "Vi har oppdatert til siste software og gjenopprettet telefonen". Ja, tror de virkelig ikke jeg prøvde dette selv før jeg sendte den inn?! Jeg er ikke dum.

Det som kommer til å skje nå er at den begynner å trøble igjen. Jeg nekter å sende den inn på nytt, med nok et svar om at de "ikke finner feilen". Hva gjør jeg nå da? Den kan jo ikke brukes/jeg kan ikke en gang ringe med den!!

Må jeg virkelig bare kaste den i søpla og kjøpe en ny en? 5000 rett i dass liksom? Ha det bra ferie. Hei overtidsarbeid. :(

Hjelp!



Anonymous poster hash: b7914...b44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saxofon

Oi så kjipt.

Hvis du ikke kan ringe med den så ville jeg dratt til en apple butikk, vist dem papirene og hva som skjer når du forsøker å ringe med den

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte filmen av feilen i praksis til både Telenor og verkstedet. De "kunne ikke gjøre noe". Jeg må også betale for undersøkelsen da de ikke "fant noen feil".

Så nå må jeg rett og slett være uten telefon da jeg ikke har råd til ny. Samtidig må jeg betale 600 i måneden for en telefon jeg ikke kan bruke, og et abonnement jeg heller ikke kan bruke siden jeg ikke har telefon. I ett år fremover. OG betale en faktura for "den unødvendige undersøkelsen".

Det kan ikke være mulig at dette skal gå an?! Jeg er faktisk så frustrert at jeg gråter.

Anonymous poster hash: b7914...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen og klag.

Anonymous poster hash: aca77...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg sammen og klag.

Anonymous poster hash: aca77...11a

Tror du ikke jeg har klaget..? Uansett hva jeg sier og gjør får jeg bare standardsvar tilbake, har til og med vist video av hvordan den lever sitt eget liv, men nei, ingenting holder. Snakker jo med en ny kundebehandler for hver gang, håpløst.

Anonymous poster hash: b7914...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må fysisk dra ned til butikken for å klage.

Anonymous poster hash: 3dcc4...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å nullstille tlf helt og starte den helt fra scratch? Høres ut som det kan være software feil.

Anonymous poster hash: 197a2...48f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt vi har hørt fra forbrukermyndighet, misfornøyde kunder og reparatører, er det fortsatt folk som kjøper iPhone? Er det en form for masochisme?

Ikke reklamer, bruk heller angrefristen.

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har ikke krav på ny telefon uten at selger har fått mulighet til å reparere skaden.

Selger har ikke rett til mer enn to avhjelpsforsøk for samme feil eller mangel. Hvis telefonen fremdeles ikke virker etter to forsøk på reparasjon, har du rett til ny vare, pengene tilbake eller avslag i pris, hvis det er en bagatellmessig feil.

Apple kan nok komme til å gi deg et erstatningsprodukt. Jeg leverte min iPad til reparasjon pga en irriterende feil, men den var ikke ødelagt. Jeg fikk ny. Mulig det er fordi iPad og iPhone er laget sånn at den ikke kan åpnes, f.eks for å bytte batteri? Hadde det vært en Nokia eller Sony, ville du garantert ikke fått ny uten at de hadde prøvd å reparere feilen.



Anonymous poster hash: 6336a...da3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du fortsatt har angreretten i behold!

Anonymous poster hash: c4b3c...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kanskje du fortsatt har angreretten i behold!

Anonymous poster hash: c4b3c...ac3

Angreretten gjelder nok bare i 14 dager fra kjøp, dessverre. Altså, man må ha benyttet seg av den innen 14 dager.

Endret av Ambivalent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angreretten kan man bare bruke innen 14 dager ja. Jeg ville forsøkt å ta med telefonen til et telenorutsalg på kjøpesenter og lignende i en periode der den "oppfører" seg dårlig slik at de kan se det med egne øyne. Men forsøk å resette telefonen som f. eks her : https://support.apple.com/en-us/HT201412

 

Husk å ta itunes sikkerhetskopi først om du skal prøve dette!



Anonymous poster hash: 687d5...d73
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...