Gå til innhold

Teoriprøve Bil, et spørsmål...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å tar slike tester på nett. Det er et spørsmål som kommer igjen og igjen, men får alltid feil. Hva fader er det som er rett?!

Spørsmålet er: "Hvilken påstand om parkering er rett her?"
Alternativene er slik som dette: "Bil A står riktig parkert", "Bil A og B står riktig parkert". etc.

Jeg mener bil A eller B står ihvertfall riktig parkert...

C er helt feil, for man skal stå minst 5 meter FRA gangfeltet, så han står for nærme.

Men A er kanskje i grenseland, for skilte sier jo at det er parkering forbudt fra og med skiltet, gjør det ikke det?



Anonymous poster hash: 65d0a...4f6

post-37809-0-67589700-1431674053_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg ikke sittet bak rattet på en bil før engang, men må spørre:

Betyr ikke skiltet parkering forbudt? Så spørsmålet er vel om det er fra skiltet og mot fotgjengerfeltet at det ikke er lov? Hvis det er det, er det kun bil B som står riktig parkert. Men i følge lenken under, gjelder parkering forbudt på hele den siden av veien (og da står alle feilparkert?).

http://www.trafikkskilt.no/forbud/trafikk_skilt.shtml

Endret av Cerasus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk igjennom prøven om og om igjen, for å prøve alle alternativene. I følge den så er det kun A som står rett.

Men.. under-skiltet, gjelder den frem eller tilbake? Jeg trur den går "bakover" (mot bil B, og ikke fram mot bil C). Er pilen opp så betyr det Parkering forbudt fra skilt og frem til neste vegkryss...
Mens bak så betyr det parkering forbudt fra siste vegkryss og før skiltet? wtf, nå ble jeg forvirret. heeelp :fnise:

ts



Anonymous poster hash: 65d0a...4f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sittet bak rattet på en bil før engang, men må spørre:

Betyr ikke skiltet parkering forbudt? Så spørsmålet er vel om det er fra skiltet og mot fotgjengerfeltet at det ikke er lov? Hvis det er det, er det kun bil B som står riktig parkert. Men i følge lenken under, gjelder parkering forbudt på hele den siden av veien (og da står alle feilparkert?).

http://www.trafikkskilt.no/forbud/trafikk_skilt.shtml

Jeg skjønner ikke bæra jeg.. Jeg hadde tolket det som om at bil B står rett... siden skiltet gjelder fra og med skilte og frem til neste vegkryss... bil C sier jo seg selv, den står for nære (5-meters regelen). Og bil A er jo helt på bærtur, den står jo rett ved skiltet, så hva han tenker det aner jeg ikke. Men ifølge testen så står den riktig. Men jeg hadde sagt B og gjort som bil B...

Men under skiltet går jo bakover... why? Det skjønner jeg ikke, det gir jo null mening... Nå vet vi jo ikke sikten bakover (der de kom ifra). og hva om bil B stopper randomly på veien, og rundt nærmeste sving så står det skiltet, da får jo bil B bot fordi den ikke følger skilte som sier "parkering forbudt fra siste veikryss og frem til skiltet". Slik tolker jeg det...

ts

Anonymous poster hash: 65d0a...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skilte og merkingen betyr i mine øyne kjøreretning altså framover imot gangdeltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når et slikt underskilt antyder rett fram så peker pilen oppover. Når den peker nedover som her så tolker jeg det som at det er bil A som står riktig parkert.



Anonymous poster hash: 06b45...42b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når et slikt underskilt antyder rett fram så peker pilen oppover. Når den peker nedover som her så tolker jeg det som at det er bil A som står riktig parkert.

Anonymous poster hash: 06b45...42b

Hvordan tolker du det? For ned er på bakover, og den står jo nesten oppå skiltet jo....

og da er B og C feil.. omg jeg forsto det nå! :skratte: Akkurat i det jeg skrev denne kommentaren så gikk det opp for meg, at da må det jo være A, siden C er for nære, og B er bak skiltet :danse:

ts

Anonymous poster hash: 65d0a...4f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto :danse::danse:
Tok teorien i dag, derfor det spørsmålet så tidlig på morgningen haha.

TS



Anonymous poster hash: 65d0a...4f6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle står feil pga heltrukket linje...

Anonymous poster hash: 8b719...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle står feil pga heltrukket linje...

Anonymous poster hash: 8b719...8f4

Heltrukket linje vil si at veien er bred, mens striplete sidelinje betyr smalere vei. Er det ikke det da?

ts

Anonymous poster hash: 65d0a...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heltrukket linje vil si at veien er bred, mens striplete sidelinje betyr smalere vei. Er det ikke det da?

ts

Anonymous poster hash: 65d0a...4f6

Korrekt. Det som vises på bildet er en helstrukken kantlinje, ikke sperrelinje. Skiltet betyr at man ikke kan parkere bak skiltet, men av og påslipp av passasjer er ok. Hadde skiltet hatt en X istedet for / hadde det vært forbudt å stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Korrekt. Det som vises på bildet er en helstrukken kantlinje, ikke sperrelinje. Skiltet betyr at man ikke kan parkere bak skiltet, men av og påslipp av passasjer er ok. Hadde skiltet hatt en X istedet for / hadde det vært forbudt å stoppe.

det jeg tenkte også. kantlinjen varsler bredden på veien. Er det kun plass til to filer så er det stripete, er det god plass, ofte flere filer, så er det heltrukken kantlinje.

Linjen i midten av kjørebanen varsler om sikten. Korte mellomrom = dårlig sikt, lengre mellomrom = god sikt. Heltrukken = sperrelinje = ikke lov å krysse.

ts

Anonymous poster hash: 65d0a...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant ut av det, ja :) Parkering forbudt-skiltet er antakelig et skilt nummer to, og pilen viser at det er parkering forbudt frem til og med dette skiltet, fra og med det andre parkering forbudt-skiltet som står lengre bak og ikke er synlig på bildet. Det er derfor lov å parkere foran skiltet, men ikke nærmere gangfeltet enn 5 meter - og så er det lov å parkere helt inntil gangfeltet på andre siden. Så bil B bryter mot parkering forbudt-skiltet, mens bil C står for nært gangfeltet.



Anonymous poster hash: 54e9f...1c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å tar slike tester på nett. Det er et spørsmål som kommer igjen og igjen, men får alltid feil. Hva fader er det som er rett?! Spørsmålet er: "Hvilken påstand om parkering er rett her?"Alternativene er slik som dette: "Bil A står riktig parkert", "Bil A og B står riktig parkert". etc. Jeg mener bil A eller B står ihvertfall riktig parkert... C er helt feil, for man skal stå minst 5 meter FRA gangfeltet, så han står for nærme. Men A er

kanskje i grenseland, for skilte sier jo at det er parkering forbudt fra

og med skiltet, gjør det ikke det? Anonymous poster hash:

65d0a...4f6

Dropp de testene på nettet!

Bruk tiden din på å pugge boka det fører mye lettere til mål.

Testene er fulle av feil, og det resulterer i at du ender opp med å stryke. Har ikke kjøreskolen din informert deg om dette?

Anonymous poster hash: 15f66...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dropp de testene på nettet!

Bruk tiden din på å pugge boka det fører mye lettere til mål.

Testene er fulle av feil, og det resulterer i at du ender opp med å stryke. Har ikke kjøreskolen din informert deg om dette?

Anonymous poster hash: 15f66...40d

Som regel får man da tilgang til offisielle teoritester på nett når man går hos kjøreskole, så det trenger ikke være noe galt med testene TS har tatt. Kjøreskolen kan dessuten anbefale gratissider som er seriøse. (Eller var det når man kjøpte teoriboken at man fikk tilgang, kanskje..? Det begynner å bli noen år siden jeg kjørte opp.)

Anonymous poster hash: 54e9f...1c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp de testene på nettet!

Bruk tiden din på å pugge boka det fører mye lettere til mål.

Testene er fulle av feil, og det resulterer i at du ender opp med å stryke. Har ikke kjøreskolen din informert deg om dette?

Anonymous poster hash: 15f66...40d

spiller ingen rolle lengre, jeg besto før i dag :D

ts

Anonymous poster hash: 65d0a...4f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tester på nett, diverse sider. Om noe ikke stemte, slik som dette spørsmålet, så slo jeg det opp i boka for å dobbelsjekke.
Men fikk det fortsatt ikke til å stemme så jeg spurte her.

Jeg stolte ikke blindt på testene, alt jeg fikk feil på sjekket jeg opp og pugget.

Men som sagt, spiller ingen rolle for min del. Siden teoriprøven er i boks. :danse:

ts



Anonymous poster hash: 65d0a...4f6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...