Gå til innhold

Leggetid skolebarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en jente på 8 år som nesten hele livet har sovnet ved åtte-tiden på kvelden. Har godt sovehjerte, sovner som regel raskt og sover hele natta. Står opp halv sju- sju. Det siste halvåret har leggetiden blitt utvidet til åtte- halv ni. I helgene halv ni- ni. Sover ikke noe lenger på morgenen uansett når hun legger seg (med mindre det er ferie og at tidene forskyves over mange dager).

Vi bor et sted med masse barn i gata, spesielt sommertid. Vennene hennes legger seg endel senere enn henne, både hverdag og helg. Jeg kan se noen av dem leke ute hverdager både kl 8 og 9 (hvis fint vår/sommer-vær), i helgene enda lenger. Har hørt om når de har overnattingsbesøk, så er de våkne til elleve og tolv (helg).

Det er som sagt ikke noe problem å få datteren min til å sovne tidlig, men det som har begynt å bli et lite problem, det er å få henne inn mens vennene hennes fortsatt leker ute! Jeg har prøvd å la henne være ute lenger, men da blir det alltid så stressende når hun kommer inn, for da er hun egentlig trøtt! Hun har også en lillebror jeg må legge og det er ganske mange rutiner og ting som må gjøres for å få dem begge i seng. (Jeg er alene med dem). Så jeg liker å få dem begge inn halv sju eller sju, så blir det en rolig stund med begge før sengetid, med kveldsmat, lese bok m.m.

Så mitt spørsmål er egentlig bare, når må deres barn i alderen 7, 8, 9 år inn fra lek ute, og når legger de seg?

Anonymous poster hash: 88f83...f0c

Anonymous poster hash: 88f83...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...