Gå til innhold

Hva skjer med kroppen under svangerskap/fødsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører ofte folk sier "til å ha født barn ser jeg/du ganske bra ut" eller "jeg har født tre barn så har mista kroppen min" eller lignende..

På hvilken måte blir kroppen ødelagt og hvorfor?

Anonymous poster hash: f516c...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører ofte folk sier "til å ha født barn ser jeg/du ganske bra ut" eller "jeg har født tre barn så har mista kroppen min" eller lignende..

På hvilken måte blir kroppen ødelagt og hvorfor?

Anonymous poster hash: f516c...521

For mange av oss har kroppen forblitt nærmest uberørt av svangerskap, bare så det er sagt. Leste her om dagen at det meste handler om gener. En genetisk tynn kvinne vil kunne bli tynn og stram igjen kort tid etterpå som sin mor for. Eks mens ei som ikke har genene på sin side kan jobbe hardere enn denne kvinnen men alikevel slite med å komme i form. Mange gidder også ikke og bruker barnet som unnskyldning. Og utgangspunktet ditt er viktig.

Det som menes er vel at mange kvinner får løs hud på magen (dette kan stort sett trenes opp til normalen når livmor har trekt seg sammen, ellers får man dekket operasjon) strekkmerker (genetisk) for stor vektoppgang under svangerskap som de ikke klarer å gå ned igjen, slappere bryst etter hvor mye brystene øker før de synker sammen igjen etter ammeslutt (elastiteten og kjertlene blir litt nedbrutt) og rifter nedentil (men de aller aller fleste tilheles igjen).

Anonymous poster hash: be5a0...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...