Gå til innhold

Hvordan finne ut lønnstrinn?


Malori

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg tenker å søke på stilling som tollaspirant. I jobbannonsen står følgende om lønn:
"Lønn under utdannelse som tollaspirant, 1.år ltr. 20-42 (290 000-381 000), tollbetjent, 2.år ltr. 20-44 (290 000-392 300) og tollinspektør ltr. 31-54 (332 000-459 700)"

Jeg har googlet og søkt og lett og spurt, men jeg finner altså ikke noe svar på hvordan man finner ut hvilket lønnstrinn man skal på.

Er det noen som har peiling? Er jo ganske stor forskjell, så hadde vært greit å hatt en viss peiling på hva man evt får i lønn.

Jeg har

- 1 årsstudium

- 1 bachelor

- 6-7 år med fulltidsjobb

(har kun jobbet i det private før, så dette har jeg ingen peiling på) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Tror du skal på det laveste, hvis ikke det du har fra før har noen relevans da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du skal på det laveste, hvis ikke det du har fra før har noen relevans da.

Men i hht Hovedtariffavtalen i staten

(https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/kmd/apa/hta_2014.pdf)

§5 A3: All yrkespraksis av mer enn 3 måneders sammenhengende varighet godskrives fullt ut. Tidligere relevant yrkespraksis skal likevel medregnes, når yrkespraksisen er opparbeidet i et yrke hvor kortere arbeidsoppdrag er vanlig.

§5 B2: Ved tilsetting godskrives 3 år av utdanningstiden som bachelor eller tilsvarende i tjenesteansienniteten.

Virker ikke som det man har gjort tidligere må ha relevans for det man skal gjøre, og det er den oppfatningen jeg sitter med fra før også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville søkt, og så spurt om dette dersom jeg ble kalt inn til intervju. Går kanskje an å ringe og spørre også.. vet ikke om det virker masete å spørre om lønn før man en gang har søkt :)

Sånn jeg forsto den teksten så starter du 1 år som tollaspirant, deretter 2 år som tollbetjent og blir deretter tollinspektør. Innefor hver av disse "trinnene" får man lønnstrinn innenfor de som er gitt, basert på tidligere erfaring/utdannelse. Feks om du har utdannelse og mye erfaring så starter du på 42, får så 44 og så opp mot 54. Men dette er bare gjetning fra meg, jeg vet ikke. Siden du har såpass mye arbeidserfaring så starter du nok ikke på det laveste iallfall.



Anonymous poster hash: 62a23...4ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville søkt, og så spurt om dette dersom jeg ble kalt inn til intervju. Går kanskje an å ringe og spørre også.. vet ikke om det virker masete å spørre om lønn før man en gang har søkt :)

Sånn jeg forsto den teksten så starter du 1 år som tollaspirant, deretter 2 år som tollbetjent og blir deretter tollinspektør. Innefor hver av disse "trinnene" får man lønnstrinn innenfor de som er gitt, basert på tidligere erfaring/utdannelse. Feks om du har utdannelse og mye erfaring så starter du på 42, får så 44 og så opp mot 54. Men dette er bare gjetning fra meg, jeg vet ikke. Siden du har såpass mye arbeidserfaring så starter du nok ikke på det laveste iallfall.

Anonymous poster hash: 62a23...4ff

Tusen takk for svar :)

Ja, vil også tro at jeg ikke starter helt på bunn, selv om det ikke er innenfor tollvesenet jeg har jobbet før. Har jo ingen ting å si, søke skal jeg uansett, hadde bare vært morsomt å finneut hva som ca man evt kom til å ligge på i begynnelsen, siden jeg har en del lån som skal betales og slik :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...