Gå til innhold

Bo i kollektiv med barn!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nav krever ikke at en småbarns- alenemor skal bo i kollektiv med studenter.

Nuvel. Det kan de nok finne på å gjøre ;)

Jeg syntes det er litt spesielt av utleier å heller ville ønske festende studenter i leiligheten enn rolige folk, f eks foreldre med barn jeg da, men.... Skjønner at de med de ville festene bodde der fra før.

Anonymous poster hash: fcdd2...0a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes det er litt spesielt av utleier å heller ville ønske festende studenter i leiligheten enn rolige folk, f eks foreldre med barn jeg da, men.... Skjønner at de med de ville festene bodde der fra før.

Tilsynet for barnets beste står ganske høyt så jeg tviler sterkt på det. Kollektiv i seg selv ville ikke vært noe galt, men et kollektiv med mye festing kan gå utover barnet og det vil ikke bli sett på som hensiktsmessig eller en trygg bosituasjon med gode oppvekstvilkår for barnet.

Fra et annet perspektiv så kan jo mor risikere involvering fra barnevernets side om hun velger å bo i et bokollektiv som ikke er passende for barnet sitt, og da er det jo merkelig om to etater kommer med missvisende instrukser.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nav krever ikke at en småbarns- alenemor skal bo i kollektiv med studenter.

Ikke det jeg skrev... educate yourself...

Anonymous poster hash: 6e9c3...b8b

AnonymBruker
Skrevet

De er ikke sååå festende altså. Men jeg ahr aldri hatt noe problemer med å leie ut til studenter. Har ofte leid ut til unge gutter (som liksom skal være verstingen her) og har bare positive erfaringer med det. Jeg er selvsagt ikke prinsipielt i mot å leie ut til alenemødre, hadde jeg hatt en liten leilighet så ville jeg gjerne det, men dette er altså et større kollektiv, tror jeg hadde mistet de andre leietakerne mine om jeg hadde tatt inn noen som passet så dårlig inn...

TS

Anonymous poster hash: 5d04d...d70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen, du virker greit dømmende eller? Ja det er ikke ideelt å bo i kollekti med barn, men det var da fælt hvordan du tar deg friheten til å dømme disse menneskene som tydeligis ikke har noe annet valg, nedom og hjem, og ikke minst fremstille dem som en dårlig forelder! Skaff deg litt empati og samfunns forståelse. Eventuelt mer raushet for at andre har andre livs situasjoner, utfrodringer og problemer enn deg. Mange er dårlig stilt, tro det eller ei.

Og en ting til, det er sykt at leieprisen på denne leiligheten er 20 000! Uansett hvordan du vrir og vender på det.

Men her handler det om prioriteringer da, jeg mener det er feil å prioritere skoledistrikt over boforhold. Jeg har masse empati, men som utleier må jeg være mer rasjonell.

Leieprisen er markedspris, jeg hadde masse interessenter og leiligheten er nå fullt leid ut, don't hate the player hate the game...

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt sjokkert jeg. Skal leie ut en leilighet som et kollektiv med 4 soverom. Har fått to henvendelser fra folk med barn! Helt sykt at folk syntes det er greit! Hun ene var 40 år, med en jente på 10 som gjerne ønsket å bo i et kollektiv med 20 år gamle studentgutter. Altså flytt ut av Oslogryta da hvis du ikke har råd til mer enn 5000 i husleie. Stakkars barn!

NEI og NEI, ingen barn burde vokse opp i kollektiv. Barn burde vokse opp på plasser der det er muligheter for friluftsliv og natur, hage og dyr.

Anonymous poster hash: 2c44d...fc7

Skrevet

Skulle de da ha hvert sitt rom i kollektivet, eller var det tiltenkt av moren at disse to skulle dele ett rom?

AnonymBruker
Skrevet

Skulle de da ha hvert sitt rom i kollektivet, eller var det tiltenkt av moren at disse to skulle dele ett rom?

De skulle dele rom, og da sikkert seng( for det er ikke plass til to).

TS

AnonymBruker
Skrevet

Fy faen, du virker greit dømmende eller? Ja det er ikke ideelt å bo i kollekti med barn, men det var da fælt hvordan du tar deg friheten til å dømme disse menneskene som tydeligis ikke har noe annet valg, nedom og hjem, og ikke minst fremstille dem som en dårlig forelder! Skaff deg litt empati og samfunns forståelse. Eventuelt mer raushet for at andre har andre livs situasjoner, utfrodringer og problemer enn deg. Mange er dårlig stilt, tro det eller ei.

Og en ting til, det er sykt at leieprisen på denne leiligheten er 20 000! Uansett hvordan du vrir og vender på det.

Ikke et annet valg? Er det noen som tvinger disse mødrene å bo i dyre Oslo?

Nei, det er ikke sykt at leieprisen for denne leiligheten er 20 000 kr. Det er slik det er. De fleste studenter i slike byer må betale rundt 5000-6000 kr i måneden for et kollektiv på privatmarkedet. Slik er det her jeg også studerer (i Tromsø). I Tromsø er det helt vanlig å leie ut et rom eller hva enn for en ekstra økonomisk gevinst da boligmarkedet er så presset her. Jeg ser ikke nytteverdien TS har å senke leieprisen når leieboere er interessert i å betale 5000 kr. Jeg synes heller ikke dette er altfor mye. En vennegjeng jeg kjenner som bor i kollektiv (de er 4-5 stk) betaler 6000 kr hver i måneden. Det er boligmarkedet og hvor attraktivt boligfeltet er som tillater høye leiepriser. Det har ingenting med TS å gjøre som utnytter dette. TS hadde vært ekstremt dum idiotisk dersom leieprisen hadde blitt satt ned bare for å være raus.

Anonymous poster hash: c0c00...214

• Liker 3
Skrevet

Ikke det jeg skrev... educate yourself...

Så nedlatende du er.. Jeg er utdannet.

Tips til deg: Stå opp for meningene dine, i stede for å gjemme deg bak AB knappen hver gang du føler for å tøffe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...