Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, dette er kanskje ikke så bra å spørre om i offentlig forum? Men nå er jeg så irritert.

Jeg sitter å diskuterer med en bekjent av meg, som mener at det absolutt ikke trenger å være negativt å kaste opp maten etter en har spist. Han mener at på denne måten så kvitter kroppen seg med fett, siden den ikke tar opp næringen i maten. Her påstår altså dette mennesket at kroppen dermed kvitter seg med fett, men bare på de områdene det er ØNSKET(Mage, lår, armer), ikke der en vil ha fettet(pupper og rumpe).

Er det noen som kan vise til en link som kan avkrefte sprøytet rimelig kjapt?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hjelpses :fnise: Det der er så dustete at jeg ikke tror du blir å finne en artikkel som går på akkurat det der. Vennen din bør vel heller sette seg inn i hvordan kroppen tar opp energi og næring, og distribuerer det i kroppen.

Anonymous poster hash: 5aeb2...489
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Link kan jeg ikke vise til, men oppkast av mat skader spiserør, megesekk, tenner og munnhule. Kaloriinntaket blir ikke redusert noe i forhold til det som er inntatt/kastet opp.

Anonymous poster hash: 91f93...ba8

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke noe om opptak av fett osv men kroppen mister ihvertfall mye av de tingene den trenger også. I tillegg til å skade organer og tenner.

Skrevet

Han påstår vel at magesyre bleker tennene naturlig også..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste som har bulimi (ikke kombinert med anorektiske perioder) går faktisk ikke ned hvis de kaster opp maten.

Anonymous poster hash: 1f7ac...2b4
Skrevet (endret)

Link kan jeg ikke vise til, men oppkast av mat skader spiserør, megesekk, tenner og munnhule. Kaloriinntaket blir ikke redusert noe i forhold til det som er inntatt/kastet opp.

Anonymous poster hash: 91f93...ba8

Jo, hvis du kaster opp alt du har nesten rett etter du har (over)spist, så har ikke mye av energien i maten rukket å bli tatt opp enda. Selvfølgelig starter forbrenningen av karbohydrater i allerede i munnen, men fett f.eks. bruker lengre tid på å bli brutt ned, og da tar det litt tid før energien blir frigjort fra maten.

Nå er dette noe jeg husker fra kjemitimene i fjor, men jeg kan sikkert finne noen kilder om noen ønsker det...

Endret av sweg
Gjest Ravna
Skrevet (endret)

.

Endret av Ravna
AnonymBruker
Skrevet

Bare piss. Det der finnes ikke forskningsbelegg for. Det er han som bør forsvare sine argumenter, du trenger ikke å føle deg nødt til å plukke dem fra hverandre. Uten godt belegg for det han sier, er det bare en stakkars fyr in denial, som har klare bulimiske tendenser dersom han selv gjør dette og forsøker å rasjonalisere seg frem til at det er en lur idé...

Anonymous poster hash: 37236...634
Skrevet

Ja, dette er kanskje ikke så bra å spørre om i offentlig forum? Men nå er jeg så irritert.

Jeg sitter å diskuterer med en bekjent av meg, som mener at det absolutt ikke trenger å være negativt å kaste opp maten etter en har spist. Han mener at på denne måten så kvitter kroppen seg med fett, siden den ikke tar opp næringen i maten. Her påstår altså dette mennesket at kroppen dermed kvitter seg med fett, men bare på de områdene det er ØNSKET(Mage, lår, armer), ikke der en vil ha fettet(pupper og rumpe).

Er det noen som kan vise til en link som kan avkrefte sprøytet rimelig kjapt?

Er han mindre intelligent?

Skrevet

Har han bulimi?

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer jo at man får i seg mindre næring av å kaste opp, for kroppen tar ikke opp næring i magesekken. Likevel er det ikke bra, det er skadelig for tennene og kan føre til elektrolyttforstyrrelse. Mennesker som kaster opp mat jevnlig oppfyller sannsynligvis krav for en eller flere spiseforstyrrelser.

Anonymous poster hash: 4882f...63c
Skrevet

Jøss, er det virkelig så mye uvitenhet ute å går...

Skrevet (endret)

Google 'Science research that shows bulimia does not just remove fat from belly, thighs and arms because it does not suck up the fat and stores it in the butt where you want it'

Er ikke google-pro for ingenting.

Endret av Yzma
  • Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Som dreven (...) bulimiker, nå heldigvis i bedring, kan jeg avkrefte samtlige myter om at man ved å fremprovosere oppkast kan "forme" kroppen på noen som helst måte. Det man derimot kan oppnå, rent visuelt, er pupper som minner om dårlig oppblåste og attpåtil slitne ballonger og ei rumpe som ser ut som en punktert gjærdeig. I tillegg kan man fryde seg over gledene ved håravfall, konstant hode- og tannpine, kronisk influensafølelse i samtlige ledd og den hjertevarmente og inkluderende isoleringen og ensomheten. Som tidligere nevnt her, er det helt klart trådstarters samtalepartner som bør bruke noen minutter på å grave fram både sunn fornuft og verdighet - trådstarter har hodet på riktig plass.

Ser forøvrig at denne tråden er noen måneder gammel, men valgte likevel å legge igjen noen ord for å fremme kunnskap om et viktig tema. Håper virkelig den tidligere nevnte samtalepartneren har blitt litt mer opplyst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...