Gå til innhold

Tidlig UL


Yez

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal på privat UL når jeg er 5+3 (mistet i uke 12 sist BO)

Noen som har vært på så tidlig ultralyd og sett noe?

Slo hjertet for eksempel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk utltralyd i forbindelse med en spontanabort. De mente da at fosteret var i overkant av 5 uker. Men da slo ikke hjertet, og de sa at hjertet ikke var dannet ennå, slik at de ikke kunne være sikker på om det var liv eller ikke. Så jeg måtte tilbake flere ganger de neste tre ukene før de kunne være sikre.

Så jeg tror det er veldig tidlig å ta UL allerede i 5. uke. De som tar tidlig UL tar vel den i 11.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Vanlig ulralyd tas i uka 17-19. Hjerter begynner å slå rundt uke 5, så man kan høre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg var på UL når jeg var 7+2 på vei første gang. Da kunne vi se et lite foster som målte 1,3 cm og hjertet slo.

Har hørt om de som har hatt UL i 6 uke og sett et lite hjerte som banket.

Vet ikke om man rett og slett ser så mye i 5 uke. Jeg tror kanskje jeg ville ventet hvert fall 1 uke hvis jeg var deg.

Det er så lett å bli redd hvis man ikke ser noe så tidlig. Det kan jo fortsatt være i orden, men vanskelig å se.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Min mor var på tidelig UL da hun var gravid med meg....

Hun var bare en og halv månde på vei og hun hadde mareritt til den dagen jeg ble født for det hun hadde sett på UL lignet på en fisk og hun drømmte at hun fikk en kjemmpe fisk......

Så jeg trror du skal vente til du er rundt 7-8 uker på vei slik at det ligner mer på et lite menneske......

Under bevistheten din kan gjøre deg nervøs og redd hvist du ikke får inntrykk av at det er et litte menneske inni der .....

Det er bare mitt råd :)

Lykketil klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jeg trror du skal vente til du er rundt 7-8 uker på vei slik at det ligner mer på et lite menneske......

Lykketil klem fra

Poenget er jo at vi vil se at det ER ett foster der.

Som jeg sa i mitt første innlegg hadde vi en BO i uke 12 sist gang jeg var gravid. BO er Blighted ovum, altså ett blindt egg uten foster, mens morkake og alt annet utvikler seg normalt. Kroppen min trodde sist den var gravid til midt i uke 12, da startet jeg å blø og måtte til utskrapning.

Ved tidlig ultralyd håper vi å se at det ER ett foster er denne gangen, det gjør da ingen ting at det ikke ligner på ett menneske! Sist gang var det som nevnt ingenting...og hadde vi visst det allerede tidlig i svangerskapet hadde jeg ikke måtte gå rundt i flere uker å tro jeg hadde ett lite foster i magen...da kunne utskrapningen skjedd tidligere!

Takk til dere som har svart.

Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner frustrasjonen og fortvilelsen din Yez.

Men når jeg var på UL i uke 7 var det eneste vi så en lite grå flekk med et bankende hjerte i. Den lignet ikke på noe foster.

Derfor kan ikke jeg helt skjønne hva du skal kunne se på en så tidlig UL som i uke 5. Men hvis legen har sagt at det er ok, så burde vi vel stole på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg og har vært til tidlig U.L på grunn av to spontanaborter, en i uke 7 og en i uke 11 :cry: :cry:

Jeg fikk komme til U.L i uke 7 og da kunne vi se at det var " noe " der og at det bittelitte hjertet slo :D :D Det var SÅÅ stort å få se at det virkelig var liv der inne, var nemlig sikker på å få samme beskjeden en gang til :o

Men 3.gangen gikk det bra og jeg har en nydelig sønn på snart 1 år :D

Ønsker deg lykke til videre :wink::wink:

KLem fra Pludre som har lyst på en til ganske snart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...