Gå til innhold

Fare for lungekreft?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt så redd for å få lungekreft. I blant har jeg slimete bronkier - såpass irriterende at jeg våkner av det om natten og føler jeg får for lite luft. Det pleier stort sett å vare en dag eller to, så kan det være lenge til neste gang.

Jeg har barn og det er mye forkjølelse i huset, så det kan godt være årsaken. Men jeg festrøkte i tjueårene, og er litt redd for å få kreft på grunn av det. Jeg festrøyker ikke lenger og har aldri røkt fast.

Nå er jeg 35. Hvor sannsynlig er det egentlig at jeg har/får lungekreft?

Anonymous poster hash: d6006...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du går rundt og er redd for det, så snakk med en profesjonell. Det er ikke meningen å gå å frykte slikt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært, svært, svært lite sannsynlig. Det er usannsynlig at selv en mangeårig storrøyker rekker å utvikle lungekreft i en alder av 35. Sannsynligvis er det bare virusinfeksjon(er) du plages med. Har du likevel en eller annen sykdom er det mer sannsynligvis med allergi, astma eller lignende. Det er lov å ta en tur til legen hvis du er bekymret, men akkurat lungekreft har du ikke, det er jeg faktisk villig til å garantere selv som lekmann over internett.

Anonymous poster hash: c364a...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger nok ikke å bekymre deg mtp festrøykingen. Det er mange storrøykere som IKKE får lungekreft.

Det finnes så mange andre årsaker enn kreft. Dra til legen og sjekk det opp. Det er helt umulig for noen tilfeldige forumbrukere å si noe om sannsynligheten. Dessuten har sannsynligheten veldig lite å si da kreft kan ramme hvem som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...