Gå til innhold

Blodsmak i munne og oppkast etterpå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ble for mye alkohol i natt og lite mat. I dag tidlig ble jeg kvalm og det var som å svelge blod flere ganger og jeg rakk heldigvis å hente bøtta i siste liten. Oppkastet var rødt, men umulig å vite om det var blod der på grunn av rødvin.

Almentilstanden er litt redusert, men har matlyst og har spist litt nå. Kvalmen har gitt seg.

Kan jeg ha magesår/ sår i spiserøret? Blodsmaken forsvant når jeg kastet opp, og kom ikke på grunn av oppkast. Skal ta det opp med legen. Hvilke prøver vil en lege ta?

Kan det være et engangstilfelle? Har aldri skjedd før.



Anonymous poster hash: f65b3...1e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer, du er fyllesjuk



Anonymous poster hash: 2990b...dcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert legen tar noen prøver i det hele tatt. Blodsmaken kan ha kommet fra noe annet. Dette høres ut som fyllesyke og fyllenerver. Men om du er engstelig bør du ta det opp med legen din. Fordi det er vondt å gå og engste seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kastet opp bare en gang eller flere ganger?

Jeg spør pga dette høres helt likt ut som det broren min var ute for. Etter ei real fest så kastet han opp rødt sånn som du beskriver, og han følte seg helt elendig. Men han tilskrev det naturlig nok fyllesyke og rødvin. Men da han kastet opp gang nr 2 og gang nr3 og det fortsatt var rødt oppkast så kontaktet han lege. Viste seg at han hadde et blødende magesår og ble sporenstreks innlagt på sykehuset.

Hvis det ga seg med den ene gangen og du etterhvert føler deg helt fin så er det ikke noe å stresse over, men hvis du vedvarer å føle deg syk samt kaster opp og det er rødt så bør du kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...