Gå til innhold

Å holde huset ryddig med en ettåring...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

i dag er en slik dag hvor jeg hadde planlagt å bare vaske i hu og hast. Bare bli ferdig med det på et par timer mens minstemann sover i vogn. Men i et svakt øyeblikk glemte jeg hvor rotete det kan bli på bare noen timer med 1åring i hus. Ryddet klart huset til vask i går...idag er det ennå mer rotete enn i går :-p Alt av leker er tatt med både hit og dit, et par kjøkkenskap har hatt besøk, en skuffe med diverse i ble plyndret mens jeg var på do. Og storesøster sitt rom ble besøkt mens jeg laget frokost. Akkurat i dag gleder jeg meg til minste blir et par år eldre, eller til jeg ikke glemmer at husvask innebærer rydding av hele huset rett før vaskingen kan starte. Tenk hvis barna hadde vært ferdig opplært til rydding i det de kom ut :-D

Anonymous poster hash: 8e23b...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

i dag er en slik dag hvor jeg hadde planlagt å bare vaske i hu og hast. Bare bli ferdig med det på et par timer mens minstemann sover i vogn. Men i et svakt øyeblikk glemte jeg hvor rotete det kan bli på bare noen timer med 1åring i hus. Ryddet klart huset til vask i går...idag er det ennå mer rotete enn i går :-p Alt av leker er tatt med både hit og dit, et par kjøkkenskap har hatt besøk, en skuffe med diverse i ble plyndret mens jeg var på do. Og storesøster sitt rom ble besøkt mens jeg laget frokost. Akkurat i dag gleder jeg meg til minste blir et par år eldre, eller til jeg ikke glemmer at husvask innebærer rydding av hele huset rett før vaskingen kan starte. Tenk hvis barna hadde vært ferdig opplært til rydding i det de kom ut :-D

Anonymous poster hash: 8e23b...bac

Og når jeg åpnet kasterolleskapet sto det jammen meg en sko i skapet :-p og et kasterolleunderlag på skohylla :-)

Anonymous poster hash: 8e23b...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å holde huset ryddig mens man har småunger er som å måke snø i snøstorm :fnise:

Blir heldigvis bedre da :)

(helt til de blir tenåringer.....)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv med to små gutter og en rotekopp av en mann samtidig! Skal love deg at de klarer å rote til hodet ditt også i tillegg. ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnesikring på kjøkkenskap? ;) Da slipper du i alle fall å rydde opp på kjøkkenet.



Anonymous poster hash: 53d5d...bd6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

Send mann og barn ut på leking noen timers tid=spotless.

Så kommer de hjem og noen timer etterpå har kaoset så smått begynt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rydding med barn er et evighetsprosjekt, i alle fall her i huset. Selvfølgelig kunne vi ha vært flinkere til å smårydde dagen gjennom, alltid plukke opp leker når hun er ferdig med en ting, rydde hele huset når hun har lagt seg osv... Men huff så slitsomt. ;) Vi koser oss heller med litt leker og rot, rundvasker en gang i uken, tar kjøkkenet før vi legger oss, og stressrydder før besøk. ;) Funker fint det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Så flott at du lar barnet ditt utforske og utvikle seg, oppdage verden og hjemmet sitt i trygge rammer sammen med mamma :) Rydde kan du gjøre når barnet sover - eventuelt når det er blitt voksen og flyttet ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri problemer med dette vi.. Jeg vasket hus tidlig på morgenen/på kvelden.. Tok meg av klesvask og slikt som ettåringen ikke kan rote til på dagen.. Ellers så hadde vi skippertak på kvelden men rydding av leker, kjøkkenskap ol, etter at ettåringen var i seng..

Anonymous poster hash: d6854...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rydder på kvelden og litt ila dagen. Men går overraskende bra.... Men å vaske gulv gjør jeg sjeldent med henne her,en gang ble det litt vått og hun skle og ramla rett på rumpa... Tenker med en gang hvor galt det kunne gått... Så det blir når hun sover eller ikke er hjemme helst :P

Nå er vesla 2 da, og liker å være med å støvsuge full fart og hjelpe til med oppvaskmaskin etC. :)

Men alt må gjøres i rekordfart nå siden jeg har en på to mnd som ikke liker å vente :P eller være alene ;)

Men jeg tenker at når folk kommer på besøk, så må de bare forstå at sånn har vi det med barn i hus... De skal tross alt få leke og kose seg :) :) litt rot(!!) er helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Hadde aldri problemer med dette vi.. Jeg vasket hus tidlig på morgenen/på kvelden.. Tok meg av klesvask og slikt som ettåringen ikke kan rote til på dagen.. Ellers så hadde vi skippertak på kvelden men rydding av leker, kjøkkenskap ol, etter at ettåringen var i seng..

Anonymous poster hash: d6854...2f3

Så effektiv du klarer være(sånn helt oppriktig).

Jeg har 30 min om morraen før mann/barn drar i bhg 06.45(der prioriterer jeg å kose med ungen på fanget fremfor rydding), og etter det har jeg 20 min på å komme meg ut døra til jobb.

Vi er hjemme kl 16/ungen legger seg 19(og da vasker vi overflater 3 ganger, lager middag og leker med ungen)- og etter det kan det gjerne være hyling/våkentid hyppig hos barnet frem til 22-01 altettersom. Pluss nattevåk.

Nesten hver eneste kveld fra 12-14 mnd vasket vi 3 kokvasker om kveld/natt med oppkast(spydde ut alt pga hoste) samt gulv/senger/skap som ble spydd på.

Så skal man legge seg, og da rekker vi sjeldent mer enn middag/overflatisk rydding og klesvask.

Ordentlig ryddig er det bare når jeg er alene hjemme ei helg :P

Endret av norah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde aldri problemer med dette vi.. Jeg vasket hus tidlig på morgenen/på kvelden.. Tok meg av klesvask og slikt som ettåringen ikke kan rote til på dagen.. Ellers så hadde vi skippertak på kvelden men rydding av leker, kjøkkenskap ol, etter at ettåringen var i seng..

Anonymous poster hash: d6854...2f3

Men da høres det ut som du var hjemmeværende, mens barnet var i barnehage?

Jeg kjenner meg godt igjen i det andre her beskriver. Heldigvis vet jeg at det blir bedre. 1-årsalderen er en ekstremt rotete alder, fordi det meste av leken for mine barn har vært å dra ting utover (og av og til putte ting tilbake, men ingen fast regel, akkurat). 3-åringen min er det mye mindre rot med, og han kan bes om å rydde. Så jeg holder ut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Men da høres det ut som du var hjemmeværende, mens barnet var i barnehage?

Jeg kjenner meg godt igjen i det andre her beskriver. Heldigvis vet jeg at det blir bedre. 1-årsalderen er en ekstremt rotete alder, fordi det meste av leken for mine barn har vært å dra ting utover (og av og til putte ting tilbake, men ingen fast regel, akkurat). 3-åringen min er det mye mindre rot med, og han kan bes om å rydde. Så jeg holder ut. ;)

:ler: dra ut-leken ja. Og dra ned :)

Typisk er: alt ryddes fem minutt før leggetid, pent i lekekassene.

Så snur man ryggen til, og vips; alt er strødd utover. Legoklosser og sangkort i skjønn forening ;)

Nå har det blitt veldig gøy å dra ned tøy fra tørkestativ og ut fra skap :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...