Gå til innhold

Svetter om natta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De siste to ukene har jeg våknet hver eneste natt av at jeg bader i svette. Det begynner å bli ganske irriterende. Er for ung til at det kan være i overgangsalderen. Er generelt sunn og frisk. Har det kjølig på soverommet og det skjer uansett hvor jeg sover, så tror ikke det er senga mi som har skylden.

Hva kan grunnen være?



Anonymous poster hash: eaaab...cf3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til legen og bli kontrollert.

Overgangsalderen kan komme tidlig i 20 åra, det er ikke noe vi har kontroll over, selv. Eneste som utelukker overgangsalderen er at du er mann!

Anonymous poster hash: f157f...c1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgangsalderen kan faktisk komme når som helst. Er bare mest vanlig at den kommer i 40-50-årsalderen, men det er langt flere symptomer enn bare nattesvette som hører til den "diagnosen".

Kan hende du har perioder med høy forbrenning eller muskelspenninger om natten som gjør deg varm, eller at du bare trenger en ny og lettere sommerdyne, eller litt kluss med hormonene for en kort periode.

Anonymous poster hash: d382b...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Må innrømme jeg ble litt skremt nå. Hvis jeg har kommet i overgangsalderen i en alder av 22 år vet jeg ikke om jeg skal le eller gråte. :P Men skal til legen neste uke av andre grunner, så får vel ta det opp hvis det ikke har gitt seg da.



Anonymous poster hash: eaaab...cf3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kostholdet ditt? Jeg hadde det samme og fikk beskjed om at det var føling og begynnende diabetes.

Anonymous poster hash: 5ce34...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kostholdet ditt? Jeg hadde det samme og fikk beskjed om at det var føling og begynnende diabetes.

Anonymous poster hash: 5ce34...de1

Det er ganske bra. Har vært en skikkelig godtegris før, men ikke det siste året. Har forsåvidt slitt med jernmangel og lav blodprosent, hvis det kan ha noe å si.

Anonymous poster hash: eaaab...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Overgangsalderen kan faktisk komme når som helst. Er bare mest vanlig at den kommer i 40-50-årsalderen, men det er langt flere symptomer enn bare nattesvette som hører til den "diagnosen".

Kan hende du har perioder med høy forbrenning eller muskelspenninger om natten som gjør deg varm, eller at du bare trenger en ny og lettere sommerdyne, eller litt kluss med

hormonene for en kort periode. Anonymous poster hash:

d382b...477

Overgangsalderen vi en erfaren lege ikke diagnosisere ved symptomdiagnostisering, men ved hjelp av blant annet måling av hormonnivåer i blodprøver.

Kluss i hormoner, uten overgangsalder debut, kan også gi nattesvette, derfor ble ts tidligere anbefalt å konsultere lege.

Anonymous poster hash: f157f...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...