Gå til innhold

Jobb og kroniske smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva skal man egentlig gjøre med jobb når man flere ganger i uken har så vondt at man har lyst til å dø? Jeg begynner seriøst å bli bekymret, skjønner ikke hvordan jeg skal klare resten av livet med smerter og garantert mye fravær fra jobb. Hvordan gjør dere andre det? Jeg har en kronisk sykdom som en stor andel av befolkningen har, men antar at jeg er verre rammet? Tåler smerte godt på de fleste andre områder, så vil ikke si at jeg er pysete eller bare overdriver. Går på aap nå, og vil jo selvfølgelig komme tilbake i jobb, men skjønner bare ikke hvordan? Derfor lurer jeg på hvordan dere andre med kroniske smerter gjør det. Har dere noen tips eller råd til hvordan man fungerer best mulig?

Hva om det er så vondt at man ikke klarer å dusje, går/ kryper man på jobb uansett?

Hva om man ikke har sovet på flere døgn? Hva om man ikke har spist ( annet enn smertestillende) på flere døgn? Hva om man ikke egentlig er istand til å kjøre bil pga nedsatt allmenntilstand, og ikke klarer å ta buss? Gjør man det alikevel fordi man allerede har vært borte fra jobb to dager samme uke? Hva gjør man når man snakker med kunder eller kollegaer, og må kaste opp eller besvimer av smertene?

Please hjelp meg! Jeg klarer bare ikke mer! Men man må jo. Så hvordan?

Anonymous poster hash: d10a3...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skal man egentlig gjøre med jobb når man flere ganger i uken har så vondt at man har lyst til å dø? Jeg begynner seriøst å bli bekymret, skjønner ikke hvordan jeg skal klare resten av livet med smerter og garantert mye fravær fra jobb. Hvordan gjør dere andre det? Jeg har en kronisk sykdom som en stor andel av befolkningen har, men antar at jeg er verre rammet? Tåler smerte godt på de fleste andre områder, så vil ikke si at jeg er pysete eller bare overdriver. Går på aap nå, og vil jo selvfølgelig komme tilbake i jobb, men skjønner bare ikke hvordan? Derfor lurer jeg på hvordan dere andre med kroniske smerter gjør det. Har dere noen tips eller råd til hvordan man fungerer best mulig?

Hva om det er så vondt at man ikke klarer å dusje, går/ kryper man på jobb uansett?

Hva om man ikke har sovet på flere døgn? Hva om man ikke har spist ( annet enn smertestillende) på flere døgn? Hva om man ikke egentlig er istand til å kjøre bil pga nedsatt allmenntilstand, og ikke klarer å ta buss? Gjør man det alikevel fordi man allerede har vært borte fra jobb to dager samme uke? Hva gjør man når man snakker med kunder eller kollegaer, og må kaste opp eller besvimer av smertene?

Please hjelp meg! Jeg klarer bare ikke mer! Men man må jo. Så hvordan?

Anonymous poster hash: d10a3...f37

Bare å bite renna sammen. Det gjør jeg. Smertene var værst de første årene. Jeg har sluttet å fokusere på dem og nå ligger de vare igjen som en plagsom murring. Kjenner jeg derimot etter gjør det dritvondt

Anonymous poster hash: 2db5a...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig ann på hvordan sykdom du har, om du har en lidelse som gjør at smertene blir værre ved aktivitet eller om du har en lidelse som gjør at smertene er likedan hele tiden, eller om lidelsen din trenger at leddene og kroppen holdes i gang for ikke å stivne eller bli vondere.
Vil si at om du tilhører den første av disse tre kategoriene må du nok vurdere et helt annet yrke hvor du ikke trenger å gjøre så mye fysisk, men for de aller fleste smertelidelser er det bra for kroppen å holde seg litt igang og bevege leddene selvom det gjør vondt.

Føler med deg, har selv leddsykdom og sliter veldig pga det, men har hatt utbytte av medisinsk yoga og sitte yoga. Om du ikke har kurs i nærheten av der du bor (som NAV forresten kan støtte når du er på AAP fordi det regnes som helsetiltak) så finnes det også websider der man kan kjøpe online klasser og også noen gratis youtube instruksjonvideor.



Anonymous poster hash: 8d109...4ed
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...