Gå til innhold

Blinklys


~Viva~

Blinker du inn eller ut av rundkjøringer?  

  1. 1. Blinker du inn eller ut av rundkjøringer?

    • Inn
      3
    • Ut
      29
    • Både og
      4
    • Blinklys?!?!?
      0


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Begge deler.

- Når jeg plasserer meg for å vise hvilken vei jeg har tenkt meg, og

- Når jeg skal svinge ut, slik at jeg skaper flyt i trafikken.

Det burde alle gjøre, så slipper man å bremse og stoppe for at det kommer en fra venstre, og så venter man, men så skal ikke den videre likevel og man kunne kjørt uten å stoppe, og da kjenner jeg sånn Grrrrrrrr inni meg. :evil: hater å måtte stoppe når jeg heller kunne holdt farten og kjørt rett gjennom.

I små rundkjøringer som det finnes ørten av her nede klister de fleste seg inntil rundkjøringen når de skal frem, og da ser det ut som om man skal videre rundt. Hadde man da heller blinket seg ut, kunne de som kom mot ha kjørt. Plasseringen er lettere å få til riktig i store rundkjøringer.

Bruk blinklys folkens! :fy: Ja til flyt i trafikken !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker selvsagt ut (jada, jeg vet at Stavanger har microrundkjøringer hvor det kan være gunstig å blinke før, men hovedregelen er likevel at man blinker ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger trafikkreglene, tenker på rundkjørineg som et veikryss og blinker meg selvsagt ut.

Og det er helt ubegripelig for meg at det er mulig å tenke annerledes. Moren min blinker inn i rundkjøringen, jeg spurte hvorfor og fikk vite at "det var så kjekt". For hvem da, spurte jeg. Du forvirrer jo f**n meg alle andre. Å, ja, men det var nå likevel så kjekt. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og mange burde definitivt være flinkere til å blinke tidlig. Særlig irriterende når man venter på noen fra venstre og så skal de egentlig svinge rett ut til høyre men blinker ikke før de er inni rundkjøringen. Da kunne jo jeg kjørt for lenge siden, men venter fordi jeg regner med at de skal rett fram/til venstre siden de ikke blinker. Det skaper ikke akkurat flyt i trafikken. :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...