Gå til innhold

Grenseløs nabo...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er vanskelig å forholde seg til nabofamilien... ungene leker mye sammen fordi vi bor ved siden av hverandre, men dems holdninger er så ulik våre :(

Der er det godteri og is, så mye de vil hele dagen og leggetid finnes ikke... Ungene er ofte våkne når jeg legger meg...

Prøver å være tydelig på hva vi synes er greit mht inntak av sukker i hverdagen og det at våre barn legger seg kl 19, men ser ikke ut til at de skjønner det..

Klart hver familie får velge selv hvordan de vil leve, men bør man ikke ta litt hensyn til andres valg når man har besøk av nabobarna?



Anonymous poster hash: e7996...3ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er vanskelig å forholde seg til nabofamilien... ungene leker mye sammen fordi vi bor ved siden av hverandre, men dems holdninger er så ulik våre :(

Der er det godteri og is, så mye de vil hele dagen og leggetid finnes ikke... Ungene er ofte våkne når jeg legger meg...

Prøver å være tydelig på hva vi synes er greit mht inntak av sukker i hverdagen og det at våre barn legger seg kl 19, men ser ikke ut til at de skjønner det..

Klart hver familie får velge selv hvordan de vil leve, men bør man ikke ta litt hensyn til andres valg når man har besøk av nabobarna?

Anonymous poster hash: e7996...3ad

Nei. Deres hjem deres regler (og omvendt) Ville du foret ungene på snop og latt dem leke hele natta om det var hos deg de hang?

Anonymous poster hash: 86f80...052

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna, først og fremst? Uansett, så må du sikkert svelge denne kamelen og godta at de har andre rutiner. Det eneste du kan gjøre er å minne barna dine på at godteri er kun i helgene når man skal kose seg og at de må være hjemme da og da pga leggetid.

Foreldrene til vennene til våre barn har forskjellige holdninger når det gjelder diverse ting. F eks er det helt greit at vennene til barna våre har besøk til kl 22:00 på kvelden eller at vennene kommer og ringer på døren vår kl 20:30 og spør om de kan komme ut å leke, når det skole neste dag. Det eneste vi kan gjøre er å forklare barna våre at hjemme hos oss, så har vi andre regler.

Endret av Kittykat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan flytte til et sted uten naboer



Anonymous poster hash: a3072...61c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboungenes leggetider har du ingenting med, men jeg mener at naboene bør kunne respektere at de ikke skal gi dine unger is og snop hver dag. Sine egen unger kan de derimot fore med hva de vil.



Anonymous poster hash: e5fc9...e6c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart hver familie får velge selv hvordan de vil leve, men bør man ikke ta litt hensyn til andres valg når man har besøk av nabobarna?

Anonymous poster hash: e7996...3ad

Altså, du må gjerne legge ungene dine etter barne-tv og nekte sukker bortsett fra en dag i uken, men du kan (dette kommer du neppe til å like) ikke tvinge naboen til å danse etter din pipe.

Anonymous poster hash: 79536...2d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naboungenes leggetider har du ingenting med, men jeg mener at naboene bør kunne respektere at de ikke skal gi dine unger is og snop hver dag. Sine egen unger kan de derimot fore med hva de vil.

Anonymous poster hash: e5fc9...e6c

"Mette og Mons - nå er det istid! Beklager, Kari og Per, men mora deres har gitt beskjed om at dere ikke skal ha is eller snop annet enn på lørdag, så dere får ingenting." Og der gjorde TS seg til årets mest upopulære mor-

Anonymous poster hash: 8e088...283

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mette og Mons - nå er det istid! Beklager, Kari og Per, men mora deres har gitt beskjed om at dere ikke skal ha is eller snop annet enn på lørdag, så dere får ingenting." Og der gjorde TS seg til årets mest upopulære mor-

Anonymous poster hash: 8e088...283

Så du mener barna til ts skal spise godteri hver dag , og aldri legge seg, som nabobarna? Det handler ikke om å være mest mulig "populær" mor, det handler om å gi barna en god og sunn oppdragelse, noe ikke nabobarna får.

Nabobarna mangler jo grenser totalt, skjønner godt din frustasjon ts. Er det så lurt å henge med dem? Kan dere flytte?

Anonymous poster hash: c6464...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Mette og Mons - nå er det istid! Beklager, Kari og Per, men mora deres har gitt beskjed om at dere ikke skal ha is eller snop annet enn på lørdag, så dere får ingenting." Og der gjorde TS seg til årets mest upopulære mor-

Anonymous poster hash: 8e088...283

Nå er ikke foreldrerollen en popularitetskonkurranse. Det vil selvsagt føles urettferdig for Kari og Per hvis Mette og Mons får is mens de ikke får, men nå er det tross alt viktigere å passe på helsen til Kari og Per, enn å unngå at de blir lei seg fordi de ikke får is og godteri hver dag. I en ideel verden ville mor til nabobarna ventet med å gi dem is til Kari og Per hadde gått hjem, men det er ikke alltid vi kan få det som vi vil. Det er ikke opp til meg å bestemme hva nabobarna får lov til å spise, men det er mitt ansvar at mine barn har et sunt kosthold. Hvis det hadde vært snakk om en nabo som delte ut en is av og til ville jeg ikke hatt problemer med at barnet mitt også fikk, jeg tenker at man skal passe på kostholdet, men trenger ikke bli hysterisk.Når det derimot, som i Hi, er snakk om daglig, da er det min jobb som mor å sette en stopper for det, fordi dette går ut over helsen til mitt barn. Så får jeg heller tåle å være upopulær, det regner jeg med at jeg kommer til å være mange ganger i løpet av barnas oppvekst, en del av foreldrerollen er nemlig å sette grenser, også når disse er upopulære.

Anonymous poster hash: e5fc9...e6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger barna dine når det er best for deres familie, og naboen når det er best for deres familie.

Du kan ikke endre eller bestemme når naboen legger barna sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar en prat med naboen og ber at ditt syn på kosthold skal respekteres, hvis det er daglig. En gang i uken er innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...