Gå til innhold

Prokrastinering eller å utsette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor gjør man dette? Jeg driver med dette altfor mye selv, blir frustrert! Alltid for sent ute til avtaler og tar skippertak før eksamen. Hjelp meg!!

Anonymous poster hash: 0cdc6...85b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke så veldig mye annet råd enn å være strukturert, lage leseplan over en lang periode (tenk uker, måneder, fremfor dager og uker) og prøv å følg denne. Tips til å følge denne er å ha en fast plass å lese/jobbe, for da begynner du å assosiere det å jobbe med denne plassen. Denne plassen burde forøvrig ikke ha noen distraksjoner. For eksempel TV eller PC. Hvis du skal bruke PC er det greit, så lenge du gjør det du skal gjøre (finnes programmer man kan laste ned som blokker ting du ikke skal bruke i en begrenset tidsperiode). Ellers, les jevnt. Tenk på det du skal gjøre som MANGE SMÅ overkommelige deler, fremfor en STOR oppgave. Litt hver dag, annenhver dag - ikke store skippertak på en dag liksom.



Anonymous poster hash: 527bc...6f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har sånn halveis fungert for meg er å skrive ned det jeg skal gjøre dagen før, også stryke det ut etterhvert som jeg har gjort det.

Begynn lett, som 'les en side i Harry Potter' også øker du litt etter litt :) Også skriver du ned alle slike småting du også har tenkt å gjøre. Foreksempel: Ta ansiktsmaske, eller betal regninger. Jo mer du har å stryke ut, jo bedre er det. (Faktisk)

Endret av Yzma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du bare ikke er interessert nok i det du skyver bort?

Når jeg selv prokrastinerer, så ender det nesten alltid opp med at jeg bruker tid på ting jeg VIRKELIG brenner for. For min del får jeg heldigvis kunnskap tilbake, i stedet for at all tiden er kastet bort på "ingenting" (Type se på TV, se på artige bilder, osv. osv.)

Jeg kan ærlig innrømme at jeg valgte å studere noe som jeg er 50% interessert i, og dette nok er grunnen til at jeg prokrastinerer så mye. Hjertet mitt er ikke 100% i det, i motsetning til hobbyene mine, som jeg bruke all tid på.



Anonymous poster hash: 505a5...f3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veldig mye annet råd enn å være strukturert, lage leseplan over en lang periode (tenk uker, måneder, fremfor dager og uker) og prøv å følg denne. Tips til å følge denne er å ha en fast plass å lese/jobbe, for da begynner du å assosiere det å jobbe med denne plassen. Denne plassen burde forøvrig ikke ha noen distraksjoner. For eksempel TV eller PC. Hvis du skal bruke PC er det greit, så lenge du gjør det du skal gjøre (finnes programmer man kan laste ned som blokker ting du ikke skal bruke i en begrenset tidsperiode). Ellers, les jevnt. Tenk på det du skal gjøre som MANGE SMÅ overkommelige deler, fremfor en STOR oppgave. Litt hver dag, annenhver dag - ikke store skippertak på en dag liksom.

Anonymous poster hash: 527bc...6f2

Bra råd.

Sliter og med dette, men kan og være fordi jeg er skapende/kreativ, og tenker ofte på ting jeg ønsker å skape.

Anonymous poster hash: ba99c...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...